ولایتی در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی:

ایرانی‌ها تفکر وهابیت را ساقط می‌کنند/ انقلاب اسلامی ایران قابل قیاس با انقلاب‌های دنیا نیست

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران قابل قیاس با انقلاب‌های دنیا نیست، گفت: ایرانی‌ها تفکر وهابیت را ساقط می‌کنند.
کد خبر: ۲۷۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ - 07February 2018

ایرانی‌ها تفکر وهابیت را ساقط می‌کنند/ انقلاب اسلامی ایران قابل قیاس با انقلاب‌های دنیا نیستبه گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، «علی‌اکبر ولایتی» دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در مراسم گرامی‌داشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران که در سالن غدیر سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، اظهار داشت: به وجود آمدن انقلاب اسلامی مهم بود و مهم‌تر از آن زنده نگه داشتن آن است. در کشورهای منطقه انقلاب‌هایی به وجود آمد، اما نتوانستند آن‌ها را نگه دارند. تنها انقلابی که جنسش غربی نیست، انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه خاستگاه انقلاب ایران اسلامی و شرعی است، گفت: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی بود که به نتیجه رسید و حکومت تشکیل داد و 40 سال سابقه دارد به گونه‌ای که نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل گفته است، نباید بگذاریم انقلاب اسلامی به 40 سالگی برسد که به کوری چشم او ان شاءالله به 100 سالگی می‌رسد.

ولایتی با بیان اینکه دشمنان اعتراف می‌کنند که ایران قدرت اول منطقه است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ما انقلاب فکری و فرهنگی بود؛ طبیعت انقلاب فکری و فرهنگی این است که صادر می‌شود. انقلاب ما از مرزهای کشومان عبور کرد و به کشورهایی رسید که ما اشتراکات زیادی داشتند.

وی تصریح کرد: دشمنان وقتی از سرنگونی انقلاب اسلامی ایران ناامید شدند، تلاش کردند تا این انقلاب در داخل مرزهای ایران محدود بماند. ما تجربه داشتیم که اگر نتوانستند انقلابی را ساقط کنند، سعی می‌کنند کشور دیگری را برای حمله به کشور تازه انقلاب کرده تحریک کنند. دفاع مقدس نتیجه همین تفکر و رویکرد بود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل بیان داشت: ریشه انقلاب اسلامی در ملی شدن صنعت نفت، انقلاب مشروطه، تحریم تنباکو و... است؛ ایرانی‌ها اسلام را پذیرفتند و در مقابل تحریف آن ایستادند، ایرانی‌ها بنی‌امیه و بنی‌عباس را ساقط کردند، پس تفکرات وهابیت را نیز ساقط خواهند کرد.

ولایتی با اشاره به اینکه این روزها عده‌ای می‌گویند که ما در فلسطین، عراق، سوریه و لبنان چه می‌کنیم، گفت: با وجود اینکه اینگونه اظهارنظرها از روی کم توجهی مطرح می‌شود؛ ولی اصلش از جای دیگری القا می‌شود.

وی گفت: چطور آمریکایی‌ها از آن سوی دنیا آمده و در کشورهای منطقه پایگاه نظامی ایجاد می‌کنند، بعد به ما می‌گویند که نباید شما در منطقه حضور داشته باشید؟ ما باید به آمریکایی‌ها بگوییم که شما در منطقه ما چیکار می‌کنید؟

ولایتی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند، به اتفاقاتی که در عراق رخ می‌دهد، بی‌تفاوت باشد. ما با عراق هزار و 200 کیلومتر مرز مشترک داریم. اگر اقلیم کردستان از عراق جدا می‌شد، امروز تانک‌ها و توپ‌‌های اسرائیلی در نزدیکی همدان و کرمانشاه مستقر بودند؛ چرا که در روز اول همه‌پرسی اقلیم کردستان پرچم رژیم صهیونیستی برافراشته شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه حکومت جمهوری اسلامی ایران، حکومتی مردمی است، بیان داشت: این حکومت بر قلوب مردم حکومت می‌کند و شانه‌های مردم زیر پایه‌های این حکومت است؛ اینکه برخی‌ها فکر می‌کنند، انقلابی به وجود آورند و شخصی از بازمانده‌های رژیم منفور پهلوی را بازگردانند و دوباره حکومت کنند، این آرزو را به گور می‌برند.

وی در پایان گفت: مردم در دفاع مقدس از انقلاب اسلامی دفاع کردند و در این سال‌ها بسیاری از جوانان اصرار داشتند و به سردار سلیمانی التماس می‌کردند که برای دفاع از حرم به سوریه اعزام شوند؛ همین مردم و جوان‌ها هرجا لازم باشد به صحنه می‌آیند و از انقلاب خود دفاع می‌کنند، همانطور که در اتفاقات اخیر مشاهده شد، به محض اینکه دیدند برخی از اعتراضات معیشتی آن‌ها سوء استفاده می‌کنند، خطشان را از آن‌ها جدا و از انقلاب‌شان دفاع کردند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها