یادداشت/ حمیدرضا گرامی

اندیشه دفاع مقدس، راهکار حل مشکلات جامعه است

استان فارس جزو چهار استان برتر کشور در حوزه‌های مختلف دفاع مقدس است و همین مسئله، توجه جدی‌تر به جمع‌آوری اسناد، پژوهش و راه‌اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان را دوچندان می‌کند.
کد خبر: ۲۷۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ - 07February 2018

اندیشه دفاع مقدس، راهکار حل مشکلات جامعه استگروه استان‌های دفاع پرس - حمیدرضا گرامی؛ دفاع مقدس مردم ایران اسلامی دستاورد‌های بسیار ارزشمندی از خود بر جای گذاشت. اصلی‌ترین دستاورد‌های آن‌ها بیمه کردن کشور در مقابل قدرت‌های استکباری است که عزت ایران اسلامی را همیشه زنگ خطری برای خود محسوب کرده‌اند. علاوه بر این، بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی ما با تکیه‌ بر تجارب این دوران قابل‌حل است.

استان فارس با میانگین ۳۰۰ هزار ایثارگر، گنجینه‌ای عظیم را برای تحقق اهداف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... دارا است که فرمایش رهبر معظم انقلاب گواه این ادعا است: «حقاً و انصافاً استان فارس و شهر شیراز یکی از قله‌های برجسته کشور ما و ملت ماست؛ قله برجسته نیرو‌های انسانی ممتاز، در علم، در ادب، در پیشرفت‌های گوناگون امور حیات اجتماعی، در مبارزات، در جهاد، در تدین. به تاریخ اخیر قبل از پیروزی انقلاب هم که نگاه کنیم، نام شیراز در حساس‌ترین و حیاتی‌ترین قضایای اجتماعی ما برجسته است».

نسل جدید باید بداند که ولایت‌مداری، ایثار، خودباوری، اقتدار، جهاد و به عبارت کامل‌تر، ارزش، شرافت و انسانیت، شاخصه مهم و موجود در جبهه‌ها بود که اکنون می‌تواند راهگشای این نسل برای فائق آمدن بر مشکلات امروز جامعه باشد.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس [استان] فارس بنا بر اساس‌نامه و وظیفه ذاتی خود، تلاش می‌کند که با همکاری دستگاه‌هایی که درزمینه خدمت‌رسانی به ایثارگران فعال هستند، نسبت به جمع‌آوری اسناد و خاطرات این عزیزان و خانواده‌های آنان اقدام کند و یادگاری ماندگار برای نسل آینده بر جای بگذارد.

مراکز فرهنگی دفاع مقدس کشور که در [استان] فارس و در ایام دهه مبارک فجر امسال، فاز نخست آن به بهره‌برداری رسید؛ از جمله مکان‌هایی هستند که می‌توانند علاوه بر حفظ ارزش‌های حماسی مردم ایران، جوانان را با دستاورد‌های این دوران برای بهره بردن در حال و آینده آشنا کند.

راه‌اندازی این مرکز، گام ارزشمندی برای رسیدن به اهداف بزرگ پیش روی دل‌سوختگان و علاقه‌مندان فرهنگ جهاد و شهادت است و امیدواریم که با یاری تمامی کسانی که می‌توانند در این مسیر گام بردارند، هر چه زودتر شاهد افتتاح فاز‌های بعدی این مجموعه فرهنگی باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار