با عنوان «واعظ روشنی»؛

یادواره تنها شهید انقلاب شهرستان «کهگیلویه» برگزار شد

یادواره روحانی شهید «سیدعلی نورالدینی» تنها شهید انقلاب شهرستان کهگیلویه در شهر «دهدشت» برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲ - 07February 2018

یادواره تنها شهید انقلاب شهرستان «کهگیلویه» برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از دهدشت، ویژه‌برنامه «واعظ روشنی» پاسداشت شهید روحانی «سیدعلی نورالدینی» پیش‌از ظهر امروز (چهارشنبه) با حضور سرهنگ «جهانگیر انصاری» جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده سپاه ناحیه کهگیلویه، اعضای شورای اداری شهرستان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در دهدشت برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این یادواره با گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: دشمنان برنامه‌های مختلفی را در طول دوران انقلاب اسلامی علیه آرمان‌های شاخص انقلاب طراحی کرده‌اند، اما باتوجه به هوشیاری مسئولان و مردم، تاکنون در این زمینه موفق نبوده‌اند.

وی افزود: بعد از گذشت 39 سال از انقلاب اسلامی، دشمن هنوز دست از دشمنی با ما بر نداشته است و برنامه‌های شومی را به‌ویژه در فضای مجازی علیه نظام اسلامی تدارک دیده که مسئولان و مردم نباید از این موضوع غافل شوند.

انصاری، شهید نورالدینی را از افتخارات استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و عنوان کرد: شهید نورالدینی برای دفاع از ارزش‌ها و کیان اسلام جان خود را در طبق اخلاص گذاشت و فدا کرد.

وی با تأکید بر این‌که راه شهدا باید استمرار پیدا کند، ابراز کرد: نسل جوان ما باید با پیروی از شهدای انقلاب به‌ویژه شهید نورالدینی، دفاع از ولایت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی تأکید کرد: این انقلاب مفت به دست نیامده، بلکه با خون و دل و از خود گذشتگی شهدایی که شرافتمدانه به تأسی از حضرت ابااعبدالله‌الحسین(ع) مقابل دشمن ایستادند و یک وجب از این خاک را به دشمن ندادند، به دست آمد.

جانشین فرمانده سپاه کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که امروز ما جزو کشورهای ابرقدرت موشکی در دنیا هستیم، گفت: این‌که امروز ابرقدرت‌های دنیا پشت میز مذاکره نشسته و هر روز علیه ایران اسلامی قطعنامه‌ای صادر می‌کنند، نشان از صلابت نظام جمهوری اسلامی دارد.

انصاری با تأکید بر این‌که امروز باید همه فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی و حزبی، گوش به فرمان رهبری باشیم و در میدان دشمن بازی نکنیم، اظهار داشت: اگر با وحدت پشت سر ولایت باشیم، دشمن جرأت تعرض به نظام جمهوری اسلامی را ندارد.

«سید کمال‌الدین دولت‌خواه» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کهگیلویه نیز در این یادواره با بیان این‌که شهید نورالدینی مدال افتخار شهرستان کهگیلویه در برابر رژیم طاغوت بوده است، اظهار داشت: شهدا با روحیه ایثارگری، سرمایه وجودی خود را در راه خدا هدیه کردند و حق بزرگی به گردن همه مسئولان و مردم دارند.

وی ماهیت اصلی انقلاب اسلامی را ارتقای کرامت انسانی، استقلال و آزادی در جامعه عنوان کرد و افزود: باید برای شکوفایی روزافزون دستاوردهای انقلاب اسلامی تلاش کرد.

به گزارش دفاع پرس، روحانی شهید «سید علی نورالدینی» هفتمين شهيد صدر انقلاب و اولين شهيد روحانيت استان كهگيلويه و بويراحمد است که در سال 1332 در يک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود.

وی در سال‌های حکومت پهلوی کار تبلیغ را در روستاهای اطراف شهرهای «دهدشت» و «بهبهان» به عهده داشت و سرانجام در هشتم دی‌ماه سال 1357 توسط نیروهای ساواک به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار