فرمانده سپاه عاشورا:

بسیاری از نقاط ایران در دوران رژیم منحوس «پهلوی» به کشورهای دیگر واگذار شد

فرمانده سپاه عاشورا گفت: کوه‌های آراراتی که امروز بخش عظیمی از منابع ترکیه را تامین می‌کند و بحرینی که به جولانگاه وهابیون تبدیل شده تا شیعیان را سرکوب کنند متعلق به ایران بود که با بی‌کفایتی رژیم پهلوی از دست دادیم.
کد خبر: ۲۷۷۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ - 08February 2018

بسیاری از نقاط کشور در دوران رژیم منحوس «پهلوی» به کشورهای دیگر واگذار شدبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، سرتیپ دوم پاسدار «عابدین خرم» فرمانده سپاه عاشورا در مراسم یادواره شهدای منطقه «مایان» تبریز با اشاره به مقام و منزلت مادران شهدا اظهار داشت: این عزیزان، جوانان انقلابی ایران را به گونه‌‌‌ای تربیت کردند که وظایف خود را درست و به هنگام انجام دادند، امروز نیز شاهد هستیم که جوانان و نوجوانان در سایه حلال زادگی و زحمات پدران و مادران‌شان در زمان خود نمونه شده‌‌اند.

وی افزود: در زمان جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کردند و به کسی احسن و بارک الله نمی‌گفتند، کسانی که در جبهه‌ها حضور داشتند اهل ریا و فخر نبودند و از کسی هم انتظار نداشتند، زیرا اولا تشخیص می‌دادند که حضور آنها لازم و ضروری بوده و موجبات قدرت دین الهی است، ثانیا از کیان، مجد و عزت خاک وطن خود محافظت می‌‌نمایند، ثالثاً به پیام و امر پیر جماران حضرت امام خمینی (ره) لبیک می‌‌گویند و این سه محور رمز و راز حضور پر شور جوانان در جبهه‌ها بود.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه حاضران در جبهه‌ها می‌دانستند راه‌شان به شهادت، مجروحیت و یا اسارت ختم خواهد شد، تصریح کرد: آنها شیرین‌ترین کالای زندگی خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا عزت و استقلال کشور و مردم حفظ شود و دست بیگانگان از تجاوز کوتاه بماند.

وی بیان داشت: دنیا وفا ندارد که اگر داشت، بهترین و برترین بندگان خدا یعنی ائمه اطهار (ع) مانند حسین بن علی (ع) آموزگار بی‌مانند عالم اسلام، جان خود را برای احیای دین جد خود فدا نمی‌کرد، البته درست است که در ظاهر نوه پیامبر شکست خورد اما پیروز واقعی بود.

سردار خرم با اشاره به نقش بسیار مهم حضرت زینب کبری (س) پس از شهادت برادر عزیزش در کربلا، یادآور شد: این شیرزن کربلا با بیانات کوبنده خود کاخ یزید و یزیدیان را بر سرشان ویران کرد و باعث شد تا نهضت خونین کربلا روز به روز رونق بیشتری پیدا کند، شهدای ما نیز در تداوم همان نهضت مقدس فدای اسلام شده‌‌اند و این حرکت تا قیام قیامت ادامه خواهد داشت و هیچ شکستی متوجه آن نخواهد بود.

وی افزود: خانواده معظم شهداء باید افتخار کنند، زیرا فرزندان آنان مانند ستارگان آسمان هستند که هیچ وقت فروغشان به غروب تبدیل نمی‌شود، نقش فرزندان شما عزیزان اینگونه بود که دست دشمنان اسلام را از کشور و اسلام کوتاه کردند و کشور را از گزند ارتش تا دندان مسلح رژیم بعثی نجات دادند.

این مسئول با بیان اینکه بی عرضه‌ترین زمامداران در دنیا کسانی بودند که نتوانستند حکومت را بر مبنای دین تعریف کنند، توضیح داد: مثال بارز اینگونه زمامداران در ایران رضا شاه ملعون و پسرش محمدرضا شاه خائن بود. همین کشور بحرینی که امروز مردم آن در زیر چکمه‌های اسکتبار جهانی با معاونت وهابیون له می‌شوند یکی از استان‌های ایران بود که بر اثر بی‌کفایتی محمدرضا شاه جدا شد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان نخست وزیر وقت وقتی عده‌ای اعتراض کردند که چرا موجبات جدایی بحرین را فراهم کردید مدعی شدند که بحرین برای ما مانند دختری بود که شوهرش دادیم! کوه‌های آرارات کوچک و بزرگی که امروز بخش عظیم منابع آبی ترکیه را تأمین می‌کند را همین پدر و پسر ملعون و بی‌کفایت به ترکیه بخشیدند.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به اینکه سرانجام ایران در سال 1359 ناخواسته وارد جنگی شد که جزء چند کشور همه با ما می‌جنگیدند و بهترین و بروزترین تسلیحات نظامی را به صدام ملعون می‌دادند، تاکید کرد: همین جوانان غیور کاری کردند که دشمن متخاصم عذرخواهی کرد، آمریکا و رژیم صهیونیستی هم به شکست خود در جنگ با ایران اعتراف کردند؛ ایمان و غیرت جوانان ما باعث شد تا همگان اعتراف کنند که در مقابل این شاخصه هیچ تجهیزاتی جوابگو نیست.

سردار خرم با بیان اینکه دشمن دیگر به فکر تهاجم و جنگ سخت نیست بلکه در فکر استحاله فرهنگی جوانان است، تشریح کرد: دشمن می‌خواهد تا جوانان ما با دستان خود خویش را نابود کنند، نمونه خارجی و ملموس آن داعش بود که در هر کجا که اسمی از ائمه اطهار (ع) بود را نابود می‌کردند و به مساجد و اماکن مذهبی منقوش به نام اولیای الهی تعرض می‌کردند، همان کاری که امروزه متاسفانه برخی با الگوگیری از شبکه‌های مجازی برخی مساجد و اماکن مذهبی را البته بسیار اندک آتش می‌زنند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت دشمن شناسی و بصیرت، متذکر شد: امروز اهل مسجد باید ضمن برپایی فرائض دینی موقعیت شناس باشند و روز به روز به بصیرت خود بیافزایند، بهترین دوست و راهنما برای نوجوانان و جوانان ما نیز شهداء هستند و این فرمایش قرآن است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار