یادداشت/ علی‌اصغر کمالی

دور بودن از افکار امام راحل عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت

جدا شدن از اندیشه‌‏های والای امام راحل یعنی افتادن در سراشیب انحراف و خطا، دور بودن از معنویت امام که این نهضت شکوهمند با الهام از آن به پیروزی رسیده است.
کد خبر: ۲۷۸۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ - 11February 2018

دور بودن از افکار امام راحل عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشتگروه استان‌های دفاع پرس - علی‌اصغر کمالی؛ ایام دهه مبارکه فجر روزهای حماسه خون، ایثار و فداکاری، اخلاص و تعهد، شجاعت و شهامت، از خود گذشتگی و اتحاد، یکی شدن و رهرو بودن، امت اسلام بود. امتی که دو هزار و چندی در زیر چنگال‌های ابرغارتگران گرفتار بودند و فرهنگ اربابان را آنچنان که آنان می­‌خواستند، در بین جامعه مستضعفین با زور و تزویر و حیله گسترش داده و سعی در نابودی فرهنگ و مکتب امت‌‏ها را داشتند، اما از آنجا که این امت الگوهای جاودانی داشت و مکتبی خونین، چگونه می‌توانست مظلوم باقی بماند و مطیع و برده نااهلان باشد. همیشه که خورشید پشت ابر نمی‌ماند.

عاقبت ظلم بر مظلوم، خروش مظلوم خواهد بود، آن‏ هم مظلومی که مکتب دارد، دین دارد، الگو و رهبر و راهنما دارد و در اصل مکتب او درس حریت به او داده است.

آری ملت ایران، ملتی است که رهرو چنین مکتبی است، پس نباید برای همیشه زیر بار ظلم باقی بماند، باید حرکتی داشته و از بزرگان و رهبران مکتبش رهروی کرده و فرمانبر باشد، قیام کند و بخروشد، خون دهد، آزاد شود و پیام رسان باشد. چرا که اعتقاد و ایمانش شعار استقلال و آزادی را فریاد می­ زند و آرزویش آیه «وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ...» و اینجاست که به عشق دوستی اهل بیت (ع) پیرو ولایت و رهبری است و در 12 بهمن دستورات و پیام‌های ایشان را سر منشاء حرکت قرار می‌دهد در حالت انتظار فریاد می­‌زند و با شجاعت و شهامت به استقبال امامش می‌رود و او را در آغوش می‌گیرد، اشک شوق می‌ریزد و در کنار تربت پاک شهیدان بخون غلطان راه آزادی تجدید بیعت و اعلام وفاداری می‌کند و می‌خروشد و در یوم الله 22 بهمن 57 وقتی که گلواژه حرکت انقلابش به بار می‌نشیند لبخند پیروزی بر لب‌ها شکوفه می‌زند و در سحرگاه آن روز، در پی یک شب طولانی دیدار مردم با خورشید آشنایی با نور، حیات و امید می‌‏دهد و در 22 بهمن 57 زمان ستم از حرکت باز می‏ ایستد تا حرکت نور با شتاب به بازسازی گذشته‏‌ها بنشیند و گلبانگ صدای عدالت را در فضای بیکران فریاد کند.

فریادی که از دل مظلومان همه تاریخ پژواک می‌یافت و یاد همه قربانیان ستم را سبز می‏ کرد و در تاریخ 22 بهمن 57 بنفشه‏‌های معطر را در چمن‏زار پیروزی همراه با عطر انقلاب به لحظات جاری زمان سپرد تا یکبار غم غربت از چهره‏‌های ماتم‏ زده بشوید و با فتح قلوب گلبوته پیروزی را در خانه دل آنها بکارد.

22 بهمن 57 انعکاس خون شفاف شهیدان و زلال روح یاران حسین (ع) حقیقت پیروزی را گواهی کرد در بهار آزادی یاد شهیدان آذین مجلس و غریو شادی جشن انقلاب در هر کوی و برزن خواهد بود و گرامی‏داشت خاطره آن روزها در سی‏ و نهمین سالگرد طلوع فجر انقلاب اسلامی و آرام‌بخش دردها و آلام خواهد بود و این فجر به امت اسلام و مستضعفان چشم انتظار رنج دیده مبارک باد.

در طلیعه سالگرد سپید صادق و درخشش خورشید طلایی و تجدید بیعت با امام و تجدید میثاق با شهیدان بخون خفته تاریخ، امید آنکه ایمان بیاوریم به اصالت انقلاب، ایمان بیاوریم به طهارت خون شهیدانی که برای آبیاری این نخل برومند و برای پایداری این انقلاب به زمین ریخته شده است، ایمان بیاوریم به ارزش هائی که چون آفتاب در صحنه‏ های انقلاب می‏ درخشند و هر کج اندیش را رسوا می‏ کنند.

دوری از بنیانگذار انقلاب و افکار بلند ایشان خطرناک است، جدا شدن از اندیشه‏ های والای امام راحل، یعنی افتادن در سراشیب انحراف و خطا، دور بودن از معنویت امام که این نهضت شکوهمند با الهام از آن به پیروزی رسیده است، دور بودن از پیامبر (ص) و اسلام و دور بودن از اینان یعنی نزدیک شدن به خیانت و توطئه و قیام علیه این انقلاب، قیام علیه اسلام است.

بقول شهید بهشتی آیت‌الله بهشتی که گفت: «در مقابل خط امام هیچ خطی نباید مطرح شود چرا که با پذیرفتن پیامبر، دیگر نمی‏توان به رسالت استعماری پیامبران دروغین ایمان آورد، نمی ‏توان هم خدا را پذیرفت و هم در مقابل بت به سجده نشست».

باید از امام جدا نشویم و ایشان در همه صحنه­ ها الگویمان باشد، در اخلاص و ایمان، در عشق و عرفان در حماسه و در میدان، در اجتماع و سیاست، در عبادت و دیانت. آنان که امام را پذیرفته‌­اند و با تمام عشق و ایمانشان مطیع از اوامر حضرت ایشان و وصی و جانشین وی حضرت آیت‌الله خامنه­‌ای هستند بحق رستگارانند و آنان که هنوز در دل خویش ­شان شک و شبهه­‌ای دارند و آنان که امام راحل و ولایت فقیه هنوز به عنوان اسلام مجسم در ضمیرشان راه پیدا نکرده و آنان که متکی به دانش اندک خویش هستند و معتقدند که چون امام و وصی او می ­توانند در مسائل مختلف نظری، سوای آن نائبان ولی عصر (عج) داشته باشند به بیراهه می روند.

خود را با امام راحل و جانشین ایشان برابر دانستن و در مقابل مواضع ایشان، موضع دیگر گرفتن راهی انحرافی و مسیری بیراهه است و پایان چنین روش و اندیشه ­ای همان است که در طول سال­ های پس از پیروزی نهضت شاهد بوده ­ایم که همه جناح­ها و جریانات و کسانی که برخلاف مسیر امام حرکت کردند به چه بد نامی و گمراهی گرفتار آمدند.

هرچه از امام دور شویم به همان اندازه به گناه و انحراف نزدیکتر می­ شویم. آفتاب را بپذیریم و در مقابل آن، چراغ‌های کم سو نیافروزیم و از انقلاب پاسداری کنیم و خون شهیدان را حافظ باشیم و پیام رسان خون­ دادگان و شاهدان باشیم؛ باشد که مورد لطف و رحمت الهی قرار گرفته و همیشه پیروز و سرافراز باشیم و با عشق و شوق شادی جشن پیروزی حق را گرفته و باشد که مستضعفین و آزادمردان وآزاد زنان سراسرجهان خوشحال و امید پیدا کنند که انقلاب اسلامی ایران کعبه آمال مستضعفان است و این انقلاب زمینه ­ساز انقلاب حضرت حجت، مهدی موعود (عج) خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار