به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، مهرزاد حمیدی در مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم، گفت: در شرایطی که در جامعه کنونی، دشمن با حمله نظامی و تحریم اقتصادی به نتیجه نرسیده است، تهاجم و شبیخون فرهنگی، نقشه شوم دشمن برای جوانان و نوجوانان است، وظیفه همه ما این است که تلاش کنیم در زمینه مدیریت آسیبهای اجتماعی و فعالیتهای پیشگیری درحوزه دانشآموزی، در قالب فعالیتهای متنوع فرهنگی - تربیتی، برای محافظت و مصونیت کودکان و نوجوانان کشورمان، به جهاد بپردازیم و برای این منظور، یکی از بهترین شیوه ها این است که دانش آموزان در یک همکاری چند جانبهی خانواده، مدرسه و رسانههای گروهی به همه ابعاد شخصیتی خود توجه و تمرکز داشته باشند.
وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، افزود: رویکرد آموزش و پرورش توجه به ساحتهای گوناگون و رشد متوازن دانش آموزان است و برای این منظور، باید فرصتهای مختلف تربیتی را برای دانش آموزان فراهم نماییم.
حمیدی در تبیین نظام برنامه ریزی آموزش و پرورش جهت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دانش آموزان گفت: وزارت آموزش و پرورش، در قالب سند پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دانش آموزان، بسته برنامه ای چند بعدی را طراحی کرده است که شامل برنامه های مختلف آموزشی، فرهنگی و مراقبتی است وجشنواره دانش آموزی نوجوان سالم، یکی از برنامه های این بسته جامع است که طی سه سال اجرا ، شاهد رشد 7 برابری آثار دانش آموزان بوده ایم.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه به اقدامات وزارت آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش، علاوه بر کتابهایی چون مطالعات اجتماعی و سبک زندگی که با رویکرد آموزش مهارتهای زندگی در برنامه درسی دانش آموزان گنجانده است، در سال تحصیلی گذشته، یک میلیون و 250 هزار نفر از والدین و 160 هزار نفر از کارکنان را تحت پوشش کارگاههای آموزشی پیشگیری قرار داده است. همچنین حداقل 500 هزار شمارگان مجله پیشگیری نوین برای والدین و کارکنان منتشر شده است. در حوزه دانش آموزی نیز، حداقل 3 میلیون نفر از دانش آموزان از برنامه های مختلف آموزش پیشگیری ، استفاده کردند.
وی در پایان گفت: از جمله فعالیتهایی که در سال تحصیلی جدید و در مهر ماه در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد، برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای است که علاوه بر اهداف ورزشی، یک فرصت ارزنده برای توجه به رشد و پرورش ساحت های مختلف تربیتی دانش آموزان است.
انتهای پیام/