به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، علی دارابی در یادداشتی نوشت:
سى و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر با معرفى برترین ها خاتمه یافت. واقعیت این است که رشد و توسعه سینماى کنونى ایران مدیون انقلاب اسلامى است. امروزه سینماى ایران امکان بزرگى براى گفتوگو و تبادل فرهنگى و هنرى در داخل و خارج ایجاد کرده است؛ درست بر خلاف سینماى قبل از انقلاب که مرحوم محمدعلی فردین از آن به عنوان «علف هرزه» یاد میکرد.
من هم به عنوان علاقه مند به سینما و هم در مسئولیتى که دارم همواره از علاقه مندان و مشتاقان سینما و جشنواره بوده و هستم.
امسال به دلیل سفرهاى استانى و ماموریت هایی که داشتم کمتر موفق به تماشاى فیلم ها شدم: به وقت شام، لاتارى، مصادره، ماهورا، چهاراه استانبول، شعله ور و امیر، هفت فیلمى بود که من موفق به تماشاى آنها شدم.
ماهورا در نمایش بخشى از ایثارگرى عرب هاى غیور ایرانى در هویزه و در دوران دفاع مقدس پرداخته است که در نوع خود کم نظیر است. اما به وقت شام و لاتارى در سناریو و فیلمنامه، قصه پردازى، جلوه هاى ویژه ها، بازى و هنرنمایی بازیگران، کارگردانى و دو موضوع "مقاومت و جهاد" و "غیرت ایرانى" بى همتا هستند.
کارگردان نام آشنا و باتجربه کشور ابراهیم حاتمی کیا و کارگردان جوان و پرآتیه محمدحسین مهدویان گل کاشتند. تشویق ها، کف زدن و دست زدن هاى ممتد و مکرر تماشاگران و صداى بلند هق هق گریه هاى شوق برانگیز مردم در سالن هاى سینما بزرگترین تقدیر و جایزه مردمى به این دو فیلم مى باشد. از سید محمود رضوى تهیه کننده بااخلاق و حرفه اى سینما و تلویزیون هم بابت تهیه لاتارى و دارکوب و دوستان جوان و انقلابى ام در موسسه اوج بابت به وقت شام صمیمانه قدردانى میکنم. خداقوت به همه مسئولان و دست اندرکاران جشنواره میگویم.
این جشنواره داراى نقاط قوت و ضعفى بود که باید در مجالى دیگر به آن پرداخت. امسال صداوسیما به خصوص مراکز استانها به طور ویژه به جشنواره فیلم فجر پرداختند که بى سابقه بود؛ از همکارانم نیز ممنونم.
منبع: فارس