تهدیدهای توخالی رژیم صهیونیستی علیه ایران

رژیم صهیونیستی با کم رنگ نمودن نقش ارتش سوریه در هدف قرار دادن جنگنده اف 16 این رژیم و تهدید علیه ایران، اهداف چند وجهی از جمله بازسازی روحیه ساکنان سرزمین‌های اشغالی را دنبال می‌کند.
کد خبر: ۲۷۸۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۰ - 13February 2018

تهدیدهای توخالی رژیم صهیونیستی علیه ایرانبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، پس از آنکه روز شنبه پدافند هوایی ارتش سوریه در پاسخ به حملات هوایی مکرر ارتش رژیم صهیونیستی به حومه دمشق، یک فروند جنگنده اف 16 این رژیم را سرنگون کرد مقام های اسراییل فورا انگشت نشانه را به سوی ایران دراز کردند تا وانمود نمایند این تهران بوده که در پشت این اقدام شجاعانه و بی نظیر سوری ها قرار داشته  است.

ساعاتی پس از سرنگون شدن جنگنده اف 16 نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، مقام های این رژیم تهدیدهای خود را علیه ایران آغاز کردند و در پی آن هم  حجم وسیعی از فضای رسانه ای به احتمال درگیری میان ایران و رژیم صهیونیستی اختصاص یافت.

خبرگزاری فرانسه  دراین خصوص نوشت: یک روز بعد از هدف قرار گرفتن کم سابقه یک فروند هواپیمای اسرائیلی در سوریه، هشدارها به ایران افزایش یافت. روزنامه های صهیونیستی معاریو و یدیعوت آحارونوت تیترهای «نخستین رویارویی مستقیم بین اسرائیل و ایران» و «روز درگیری با ایران» را انتخاب کردند.

کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: پس از سرنگون شدن یک فروند جنگنده اسرائیلی در روز شنبه، به درخواست اسرائیل، کشورهای فرانسه و آلمان و انگلیس به حسن روحانی رئیس جمهور ایران و مشاورانش درباره عواقب تلاش های جدی ایران برای ایجاد جای پایی در سوریه و احداث کارخانه های موشک سازی در لبنان هشدار دادند.  

یسرائیل کاتس وزیر مشاور امور اطلاعاتی اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد: اسرائیل «هرگز استقرار نظامی ایران را در سوریه» نخواهد پذیرفت. نفتالی بنت وزیر آموزش اسرائیل نیز ایران را به «هشت پایی تشبیه کرد که علیه آن باید نبرد دیپلماتیک، اقتصادی، در جبهه اطلاعاتی و اگر نیاز باشد فراتر از ‌آن انجام داد». وی افزود: «به جای مبارزه با شاخک های هشت پا باید آن را از ناحیه سر هدف هدف قرار داد».

به نظر می رسد در ورای این فضاسازی اهداف چند جهی قرار دارد که پیش از بیان این اهداف اشاره به چند نکته ضروری به نظر می رسد. نکته اول اینکه حضور ایران در سوریه به درخواست دولت دمشق مشروع و قانونی است. نکته دوم اینکه حضور ایران در این کشور مستشاری و در جهت مبارزه با گروههای تروریستی است. نکته سوم اینکه هر دولتی این حق را دارد که برای جلوگیری از تهدیدهای متنوع خود را تقویت نماید و سوریه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اما به نظر می رسد صهیونیست ها در ورای چنین هیاهویی در تلاشند پنج هدف را دنبال نمایند:

هدف اول/  واقعیت این است که رژیم صهیونیستی همواره به دنبال ایجاد منطقه حائل در جنوب سوریه و استقرار گروه های تروریستی در این منطقه بوده و بارها مواضع ارتش سوریه را حین پیشروی به سمت جولان اشغالی در قنیطره بمباران کرده است اما پس از شکست گروه های تروریستی و رسیدن ارتش سوریه به مرزها، اکنون این رژیم با  هیاهو و غوغاسالاری و ادعای حضور نیروهای حزب الله و ایران در جنوب سعی دارد از طریق فشار بین المللی به چنین هدفی دسترسی یابد همچنان که عربستان پس از شکست در رویارویی با ارتش وکمیته های مردمی یمن مدعی ارسال موشک از سوی ایران به انصارالله شد و این بازی را  نیکی هیلی نماینده امریکا در سازمان ملل پیگیری نمود. 

هدف دوم/ تعیین خطوط قرمز در خاک سوریه به منظور جلوگیری از پیگیری بازگرداندن جولان به سوریه. بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل از جمله قطعنامه 497 سال 1981، جولان سرزمین اشغال شده محسوب شده وباید به سوریه بازگردانده شود. با ایجاد خط حائل در جنوب عملا این قطعنامه ها غیر قابل اجرا خواهد شد.    

هدف سوم/ بازسازی اسطوره دروغین و فروپاشیده رژیم صهیونیستی و روحیه بخشی به ساکنان سرزمین های اشغالی.

پس از اینکه ارتش سوریه جنگنده اف 16 رژیم صهیونیستی را سرنگون کرد این رژیم  فعالیت  فرودگاه تل آویو را فورا متوقف و پناهگاه ها در حیفا و تل آویو و دیگر شهرها و شهرک های صهیونیست نشین را باز کرد که این مسئله بیانگر رعب و وحشت شدید در بین صهیونیست هاست که احتمال می دادند شاید دامنه این حملات به تل آویو هم برسد.

در این مسیر مقام های رژیم صهیونیستی نیز از جمله یوسی کوپرواسر ژنرال بازنشسته صهیونیست که پیشتر ریاست تحقیقات در سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل را برعهده داشته است مدعی شد که حوادث اخیر میان اسرائیل با سوریه و ایران در مرزهای شمالی اسرائیل موقعیت استراتژیک این رژیم را بهبود بخشید.

هدف چهارم/ جلوگیری از افزایش جسارت ارتش سوریه در تکرار پاسخگویی به رژیم صهیونیستی و متنوع کردن دامنه دفاع مانند حمله موشکی به تل آویو.

پس از سرنگون شدن جنگنده اف 16 رژیم صهیونیستی،  بیشتر کارشناسان تائید کردند که دوران تسلط هوایی رژیم اسراییل به سر آمده و معادلات تغییر کرده است و از سوی دیگر در دمشق مردم با پخش شیرینی از ارتش سوریه حمایت کردند همه این اتفاقات نقش مهمی در شکستن دیوار ترس و افزایش جسارت دولت سوریه داشته است و این چیزی نیست که خوشایند تل آویو باشد. بنابر این صهیونیست ها وانمود کردند سرنگونی اف 16 ابعاد نفوذ گسترده ایران در سوریه را نشان داد. 

هدف پنجم/ در حال حاضر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در داخل به دلیل اختلاس وفساد مالی تحت تعقیب قضایی قرار دارد و به نظر می رسد یکی دیگر از اهداف او در افزایش تنش، رها شدن از اتهامات پرونده اختلاس است.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار