گزارشی از کتاب آیات شیطانی؛

وقتی سیاست صهیونیسم و انگلیس به هم پیوند می‌خورد

کتاب آیات شیطانی برخلاف آنچه گفته می‌شود، یک کتاب علمی و نظری نیست، بلکه داستانی است بلند در ۹ فصل که شخصیت‌های آن را حضرت رسول اکرم (ص)، همسرانش و صحابی شناخته شده‌اش و حضرت جبرئیل (فرشته وحی) تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۷۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ - 14February 2018

وقتی سیاست صهیونیسم و انگلیس به هم پیوند می‌خوردبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، آیات شیطانی (ترجمه عبارت انگلیسی Satanic verses) رمانی است در 547 صفحه (نسخه انگلیسی در چاپ اول) که در تاریخ 1367/7/4 (26 سپتامبر 1988) توسط انتشارات «وایکینگ» (جزو گروه انتشاراتی «پنگوئن») منتشر شد.

«آیات شیطانی» پنجمین رمان «سلمان رشدی» می باشد. او عضو انجمن سلطنتی ادبیات انگلستان بوده و هست و کتاب مذکور را به سفارش «گیلون ریتکن» (رئیس یهودی انتشارات وایکینک) با دستمزد بی سابقه 850 هزار پوند به رشته تحریر درآورد.

کتاب آیات شیطانی برخلاف آنچه گفته می شود، یک کتاب علمی و نظری نیست، بلکه داستانی است بلند در 9 فصل که شخصیت های آن را حضرت رسول اکرم(ص)، همسرانش و صحابی شناخته شده اش و حضرت جبرئیل (فرشته وحی) تشکیل می دهند. در طول این رمان تمامی این شخصیت‌ها، العیاذ بالله افرادی فاسد و گرفتار انحرافات اخلاقی معرفی می شوند و انواع تحقیر و اهانت های عجیب و غریب نسبت به آنان انجام می گیرد.

اما سوال این است که چرا این کار با مدیریت صهیونیسم و انگلستان در این برهه از زمان انجام گرفته است. برای پاسخ به این سوال باید تاثیرات انقلاب اسلامی در منطقه و جهان نگاهی داشته باشیم.

سال 1357 انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید. در منطقه ای که از آغاز دوره استعمار همواره مورد نفوذ و سلطه استعمار و استکبار جهانی بوده است و انقلاب اسلامی به عنوان حرکت مردمی و الهام بخش این چرخه استعماری را بر هم زد

مارگارت تاچر که به بانوی آهنین در انگلستان مشهور بود و همزمان با پیروزی انقلاب نخست وزیر این کشور بود، می‌گوید: ما غربی‌ها در دهه 1980 از وسائل نظامی و ابزار جنگی شوروی و اقمارش واهمه نداریم؛ زیرا اگر بلوک شرق و اعضای پیمان ورشو مجهز به سلاح‌های نظامی بوده و به ادوات مخرب و ویرانگر مسلح می‌باشد، ما نیز به سلاح‌های مدرن و پیشرفته مسلح و مجهزیم؛ لیکن از حضور فرهنگ اسلامی انقلاب ایران نگرانیم.

نوام چامسکی یکی از اساتید علوم سیاسی در امریکا در کتاب قدرت ویرانگر آورده است: از دید واشنگتن ایران باید مجازات شود چون در سال 1979 میلادی از قیمومیت آمریکا خارج شده است . مثل تاجری که در نظام مافیایی پول حمایت از خود را پرداخت نکند. چنین چیزی قابل قبول نیست چون احتمالا دیگران نیز همین نظر را دارند و نظام سلطه اندک اندک تحلیل خواهد رفت.

بنابراین انقلاب اسلامی ایران با هویت دینی به عنوان الگویی الهام بخش در مقابل استکبار جهانی از سویی و از سوی دیگر سد عظیمی در مقابل تفکر منحط صهیونیستی بود بنابراین مبارزه با مبانی ناب انقلاب اسلامی در دستور کار اتاق های فکر دشمن قرار گرفت و با صرف هزینه ای فراوان اقدام به حمایت از سلمان رشدی نموده تا کتابی مانند آیات شیطانی را تولید نمایند برای مبارزه با قرآن کریم به عنوان مبنای حرکت و عمل مسلمانان.

آنچه دشمن تصور کرده بود،‌ این نکته است که کتاب آیات شیطانی در مقابل قرآن علم می شود و اهداف پلید آنها در سست کردن عقاید مسلمانان در خصوص مبانی پایه اسلامی همچون قرآن محقق می شود.

بنابر این اقدامی که سلمان رشدی مرتد انجام داد اقدامی در جهت توطئه اسلام ستیزی غرب بود و نه کار فردی لذا برای ایستادگی در برابر چنین اقدام مهم سیاسی اعتقادی لازم بود تا شخصیتی تاثیر گذار چنان واکنشی نشان دهد که بتواند در برابر هجمه ای که با حمایت امپراتوری مالی و رسانه ای ریشه اعتقادات اسلامی را نشانه رفته بود ایستادگی کند . فتوایی نیز که امام خمینی ره صادر نمودند فتوایی بود که پس از چندین ماه از انتشار این کتاب در انگلستان و به دنبال ماهها درگیری خونین در برخی از کشورهای اسلامی و به ویژه هند و پاکستان صادر شد و نشان دهنده عمق اهانت و کج دهنی جهان غرب به جهان اسلام و بی توجهی نسبت به خواسته های مسلمانان در احقاق حقوق پایمال شده شان بود که باعث شد تا امام خمینی ره خود وارد میدان شده و چنان ابتکار عمل را به دست بگیرد که تا سالها جامعه اسلامی را نسبت به چنین تهاجمات دامنه دار و سازمان یافته ای بیمه نماید .

حضرت امام (ره) در تاریخ  1367/11/25 پیامی را صادر فرمودند بدین شرح :

«انالله و انا الیه راجعون به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان میرسانم، مولف کتاب «آیات شیطانی» که علیه اسلام و پیامبر و قرآن تنظیم و چاپ و منتشر شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتوای آن محکوم به اعدام می باشند. از مسلمانان غیور می خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعا آنها را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرئت نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس در این راه کشته شود شهید است ان شاءالله. ضمنا اگر کسی دسترسی به مولف کتاب دارد ولی خود قدرت اعدام آن را ندارد، او را به مردم معرفی نماید تا به جزای اعمالش برسد. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته روح الله الموسوی الخمینی»

فتوای تاریخی حضرت امام خمینی (ره)

از سال 1367 با صدور فتوای حضرت امام(ره) بر قتل رشدی ملعون، بارها افراد غیوری برای اجرای حکم اعدام رشدی مرتد اقدام کردند ولی با توجه به مراقبت شدید دولت ها و سرویس های امنیتی غربی موفق به انجام آن نشدند، اما او همچنان تحت تعقیب است، ان شاء الله روزی به سزای عمل ننگین خود خواهد رسید.

نویسنده مزدور کتاب تحت حمایت دولت انگلستان است و در انگلیس زندگی کرد و پس از صدور حکم امام محافظت وی بر عهده (اسکاتلند یارد، پلیس انگلیس) قرار گرفت و هزینه های محافظت از او در سال بین یک تا 10 میلیون پوند تخمین زده می شود. همچنین شرکت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» حضور رشدی را در هواپیماهای خود تا سال 1998 ممنوع اعلام کرده و شرکت هواپیمایی «ایرکاندا» چند سال پیش سفر رشدی را با پروازهای خود غیرممکن اعلام نمود. رشدی ملعون سالها در پناه دستگاه های امنیتی انگلیس در مخفیگاه ها به سر می برد و چون مردم انگلیس به مخارج هنگفت نگهداری او اعتراض کردند، دولت انگلیس از ادامه حفاظت از او خودداری کرد و وی ناچار به آمریکا پناه برد و اکنون در پناه مأموران امنیتی شیطان بزرگ روزگار حقارت باری را می گذراند.

منبع: سایت بصیرت

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار