احمد جبرئیل در مراسم دهمین سالگرد شهادت عماد مغنیه:

انقلاب اسلامی ایران نقش بزرگی در ایجاد شخصیت عماد مغنیه داشت

دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین گفت: انقلاب اسلامی ایران نقش بزرگی در ایجاد شخصیت جوانی عماد مغنیه داشت. عماد مغنیه در راه فلسطین مبارزه می‌کرد، ولی قلبش با انقلاب اسلامی در تهران بود.
کد خبر: ۲۷۹۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳ - 15February 2018

انقلاب اسلامی ایران نقش بزرگی در ایجاد شخصیت عماد مغنیه داشت

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، احمد جبرئیل دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین در مراسم گرامیداشت دهمین سالگرد شهادت شهید عماد مغنیه که صبح امروز در تالار وزارت کشور برگزار شد، گفت: شهید مغنیه در آغاز جوانی خود به مقاومت فلسطین پیوست، تا آرزوی ملت فلسطین را تعبیر و این مردم مظلوم را آزاد کند.

وی ادامه داد: شهید مغنیه در جهتی حرکت می‌کرد که مخالف جریانی بود که در آن زمان بر امت اسلامی حاکم بود و می‌خواست امت اسلامی را برده خود قرار دهد و آن را درگیر مشکلات زندگی خود کند. این جریان منفی که عماد مغنیه علیه‌اش بود، وابسته به جریان‌های استعماری غربی بود.

دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین با بیان این‌که عماد مغنیه نسبت به واقعیت امت اسلامی بسیار آگاه بود، تصریح کرد: این آگاهی را به برکت شناخت و درک عمیق خود از تحولات و معارف اسلامی داشت. پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و یارانش که در راس آن آیت الله خامنه‌ای بود، هدیه و موهبتی از جانب خداوند پس از قرارداد‌های کمپ دیوید برای امت اسلامی بود.

وی افزود: زمانی که امام خمینی (ره) گفت پیروزی انقلاب اسلامی فقط متعلق به ملت ایران نیست، که متعلق به تمام مستضعفان جهان در زمین است و این جمله معروف امام که اسرائیل غده سرطانی است و باید بریده شود را فراموش نمی‌کنیم و ایشان از همه خواست برای قدس در همه جا جهاد کنند و به همین مناسبت روز جهانی قدس را بنیان نهاد.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران نقش بزرگی در ایجاد شخصیت جوانی عماد مغنیه داشت. عماد مغنیه در راه فلسطین مبارزه می‌کرد، ولی قلبش با انقلاب اسلامی در تهران بود و ایشان عاشق انقلاب اسلامی ایران بود.

دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین تاکید کرد: حاج عماد مغنیه نقش مهمی در تشکیل مبارزه ضد صهیونستی در لبنان ایفا کرد و ایشان جزء مجاهدین و رهبران مبارز خلاقی است که این خلاقیت را وارد صحنه مبارزه کرد.

جبرئیل یادآوری کرد: ایشان آموزش‌های خلاقانه در مبارزه دارد که در جنگ با اسرائیل شاهد این خلاقیت بودیم، در اصل مبارزات او در مقابله با اسرائیل نشانگر خلاقیت ایشان بود که بیشتر هم تبلور آن در جنگ ۳۳ روزه دیده می‌شد.

وی افزود: عماد مغنیه رهبر پیروزی‌های لبنان بود، تاریخ ایشان و پیروزی‌های او ضد رژیم صهیونیستی بود، حزب‌الله؛ حزب فلسطین است و در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطین شهدای زیادی را تقدیم کرد، در نهایت فلسطین از بهر تا نهر آزاد خواهد شد.

دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین اظهار کرد: نباید فراموش کنیم که نقش عماد مغنیه در ارسال اسلحه و حمایت از فلسطینی‌ها غیرقابل وصف است.

جبرئیل تصریح کرد: وقتی از عماد مغنیه صحبت می‌کنیم یک شخصیت انقلابی را معرفی می‌کنیم، فلسطین برای او یک اولویت بود و فلسطین را برای خود مهم می‌دانست.

وی با اشاره به اظهارات مقامات وزارت خارجه وقت آمریکا که گفته بود دنیا بعد از عماد مغنیه بهتر خواهد بود، گفت: ما می‌گوییم که برعکس صحبت‌های شما، مقاومت قوی‌تر از گذشته شده است.

دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین افزود: با پیروزی محور مقاومت در سوریه و عراق محور مقاومت از اقتدار بیشتری برخوردار شده است. این محور از تهران، عراق، فلسطین، سوریه و لبنان امروز اقتدار خود را با این پیروزی‌هایی که به دست آورده نشان داد و تمام طرح‌ها و سناریو‌های آمریکا زیر پای مقاومت و محور مقاومت از بین رفت.

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار