مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی خبر داد،

شناسایی پیکر شهید «مرتضی باغچقی» از طریق آزمایش DNA

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: «مرتضی باغچقی» شهید دیگری از این استان است که از طریق آزمایش DNA شناسایی شده است.
کد خبر: ۲۷۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ - 18February 2018

شهید به گزارش دفاع پرس از بجنورد، سرهنگ «احیاء محمد امیری» مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی از شناسایی یک شهید دیگر از توابع این استان خبر داد و اظهار داشت: اکنون خراسان شمالی میزبان 9 شهید در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است که 3 شهید مورد شناسایی قرار گرفتند و 6 شهید گمنام هستند.

وی در خصوص یکی از شهید تازه شناسایی شده گفت: نام این شهید «مرتضی باغچقی» از بجنورد است که در سال 67 در عملیات تک دشمن در منطقه ذبیدات به درجه رفیع شهادت نائل شد.

امیری افزود: نام دو شهید دیگر شناسایی شده خراسان شمالی شهید «محمدمهدی طاهری» از گرمه و شهید قربانعلی جمشیدی از روستای گیفان است که شهید «محمد مهدی طاهری» در سال 62 در جزیره  مجنون و شهید «قربانعلی جمشیدی» در سال 67 در تک دشمن به شهادت رسیدند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی درباره طریقه شناسایی این شهیدان گفت: شهید محمدمهدی طاهری و شهید مرتضی باغچقی از طریق DNA و شهید قربانعلی جمشیدی از طریق پلاک شناسایی شدند.

وی عنوان کرد: این 3 شهید استان به همراه 6 شهید گمنام در یکم اسفندماه روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مورد استقبال مردم خراسان شمالی قرار می گیرند و در پایان مراسم استقبال 2 شهید گمنام در دانشگاه فرهنگیان بجنورد و 2 شهید گمنام در دانشگاه پیام نور بجنورد خاکسپاری می‌شوند همچنین در روز دوم اسفندماه 2 شهید گمنام دیگر در اسفراین خاکسپاری خواهند شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی اضافه کرد: شهید محمدمهدی طاهری در گرمه، شهید مرتضی باغچقی و شهید قربانعلی جمشیدی در گلزار شهدای بجنورد خاکسپاری می‌شوند.

امیری تصریح کرد: این شهیدان بزرگوار در شامگاه 29 بهمن وارد فرودگاه مشهد و سپس در روز 30 بهمن ساعت 8 صبح وارد استان می‌شوند که در فاروج ساعت 8 صبح و در شیروان ساعت 10 صبح مورد استقبال مردم قرار می‌‌گیرند و در بجنورد نیز مراسم استقبال در ساعت 16 از میدان آزادگان تا مسجد انقلاب این شهر انجام می شود که همزمان مردم گرمه نیز مراسم استقبال از شهید محمدمهدی طاهری را دارند. همچنین شامگاه 30 بهمن در مسجد انقلاب بجنورد شب وداع با شهدا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در روز یکم اسفند در بجنورد ساعت 9 صبح از مقابل مسجد انقلاب تا میدان کارگر و در اسفراین ساعت 16:30 از میدان پهلوان کشوری مراسم تشییع این شهیدان بزرگوار توسط مردم خراسان شمالی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار