یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

هجمه انگلیسی به ارتش انقلابی

مبدأ هجمه اخیر به ارتش جمهوری اسلامی ایران، انگلیس بوده است؛ کشوری که با پذیرا بودن تعداد قابل توجهی از «آقازاده»های ایرانی، منشأ ظهور و بروز فتنه‌های متعددی علیه ملت ایران به شمار می‌رود.
کد خبر: ۲۷۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۸ - 19February 2018

هجمه انگلیسی به ارتش انقلابیگروه دفاعی امنیتی دفاع پرس- شهاب شعبانی نیا؛ نیروهای مسلح در هر کشوری از ارکان قدرت محسوب می‌شوند و بدیهی است که تضعیف این نیروها می‌تواند باعث ایجاد چالشی اساسی در آن کشور شود. بر همین اساس، تضعیف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در دستور کار جبهه استکبار و عوامل داخلی آنان بوده است.

مدت‌هاست که غربی‌ها پروژه تحدید توان موشکی ایران را دنبال می‌کنند و همچنین با توجه به اقدامات موثر سپاه پاسداران در ناکام گذاشتن نقشه‌های استکبار در منطقه، این نهاد انقلابی نیز سال‌های متمادی است که آماج هجمه‌های دشمنان داخلی و خارجی قرار گرفته است.

از سوی دیگر، ارتش جمهوری اسلامی نیز از گزند هجمه‌های دشمنان و عناصر ضد انقلاب در امان نمانده است. شعار انحلال ارتش در اوایل شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی توسط عناصر داخلی دشمن و برخی فریب‌خوردگان مطرح شد؛ شعاری که با درایت امام خمینی (ره) و نامگذاری 29 فروردین بعنوان «روز ارتش» راه به جایی نبرد.

ارتش از دیدگاه امام راحل، پشتوانه ملت و ضامن استقلال کشور است. رهبر معظم انقلاب نیز ارتش جمهوری اسلامی را «ارتش حزب‌الله» نامیده‌اند و با اشاره به عملکرد انقلابی ارتش فرموده‌اند: «از سازمان‌ها و دستگاه‌های انقلابی که از آغاز انقلاب تا امروز، به طور یکنواخت و مستمر، به ارزش‌های انقلابی نزدیکتر و با آن آمیخته‌تر شده است، بی‌شک ارتش جمهوری اسلامی ایران است.»(1)

انقلابی بودن ارتش نیز اتفاقی نبوده که یکباره و صرفا به دلیل وقوع انقلاب اسلامی رخ داده باشد. این انقلابی‌گری به همراه ایمان و اعتقاد در بدنه ارتش و کارکنان آن که از بطن همین مردم هستند، وجود داشت و در پی قیام مردم علیه رژیم پهلوی، خود را نشان داد. بیعت همافران نیروی هوایی و پیوستن ارتش به مردم انقلابی نیز بر همین اساس صورت گرفت.

«ارتش انقلابی» چیزی نیست که دشمن وجود آن را تحمل کند و لذا طبیعی است که برای ضربه زدن به آن دست به هر اقدامی بزند. در همین راستا به سخنان چندی پیش سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش اشاره می‌کنیم؛ وی گفته بود: در برخی از جریانات اخیر، ارتش موضع‌گیری‌هایی داشت که صدای برخی ضد انقلاب خارج‌نشین در این رابطه درآمد؛ به طوری که از لندن برای من چندین صفحه مطلب با مضامین توهین‌آمیز ارسال شد، مبنی بر اینکه شما دارید ارتش ملی ایران را به «ارتش انقلابی» تبدیل می‌کنید و بنده هم گفتم خدا را شکر.

بر اساس سخنان امیر موسوی، مبدا هجمه به ارتش جمهوری اسلامی، انگلیس بوده است؛ کشوری که با پذیرا بودن تعداد قابل توجهی از «آقازاده»های ایرانی، منشأ ظهور و بروز فتنه‌های متعددی علیه ملت ایران به شمار می‌رود.

عملکرد ارتش در جریان وقوع انقلاب اسلامی، نقش موثر ارتش در دفاع مقدس، ماموریت‌های مستشاری ارتش در دفاع از حریم آل الله و همچنین همراهی و همگامی ارتش با سپاه در عرصه‌های مختلف، حقد و کینه دشمنان و حتی مزدوران داخلی آن‌ها را برانگیخته است و لذا مزدورانی که پیش‌تر با تمجید از عملکرد ارتش، در پی ضربه زدن به سپاه و تخریب وجهه آن بوده‌اند -که نمونه آن را در قضیه زلزله کرمانشاه می‌توان دید- امروز نیت واقعی خود را که همان تضعیف اقتدار دفاعی ایران است، آشکار کرده‌اند.

1- بیانات در دیدار نیروهای حاضر در مانور ذوالفقار (1376.7.5)

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار