دیدار همسران و مادران شهدای خوزستان با یادگار امام خمینی

مادران و همسران شهدای خوزستان با دختر امام خمینی (ره) دیدار و گفت‌‌وگو کردند.
کد خبر: ۲۷۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ - 19February 2018

دیدار همسران و مادران شهدای خوزستان با یادگار امام راحلبه گزارش دفاع پرس از خوزستان، سیده‌ «زهرا مصطفوی‌ خمینی» در دیدار با خانواده معظم شهدای خوزستان اظهار داشت: به همه شما حسرت می‌خورم که عزیزان خود را در راه اسلام فدا کردید و امیدواریم که خداوند برکت و ثواب شهدا را به شما عطا کند.

سپس خانواده‌های شهدا برخی از سؤالات خود را در زمینه‌های مختلف مطرح کردند.
 
همسر «قمری‌وفا» شهید فاجعه منا درباره واژه «صبر» پرسید که مصطفوی در پاسخ به این سوال گفت: صبر به معنای این نیست که انسان گریه نکند. صبر بدان معنا است که بدانیم همه چیز در دست خداوند است و الفاظ و اعمالی که شایسته یک خانم مسلمان نیست، ترک شود.
 
همسر «شهید کجباف» از شهدای مدافع حرم هم با اشاره به اینکه ما امام راحل را ندیدیم اما عاشقانه سرباز ایشان بودیم، عنوان کرد: ما در این مسیر ماندیم و یک دقیقه از راهی که پیش رفتیم، عقب‌نشینی نکردیم. از شما می‌خواهیم بیت امام راحل به گونه‌ای باشند که حافظ راه امام باشند.
 
همسر شهید شوشتری هم در این جلسه مهم‌ترین ویژگی امام در تربیت فرزندان را مورد پرسش قرار داد و مصطفوی در پاسخ تصریح کرد: امام کاری برای تربیت ما انجام ندادند اما با عملشان ما را راهنمایی کردند. هیچ‌گاه از پدر و مادرم دروغ نشنیدم. ما در محیط سالمی بزرگ شدیم؛ در محیطی که عین حقیقت بود، ‌رشد یافتیم.
 
وی ادامه داد: قانون اساسی ما منطبق با قانون اسلام است. مادران و پدرانی که درباره بچه‌ها سخت‌گیری می‌کنند، بیشترین ضرر را پیش می‌آورند. اگر بچه‌ها را آزاد بگذارید اما به نرمی و با آرامش با آن‌ها سخن گفته شود حتماً همدلی آن‌ها با پدر و مادر به وجود می‌آید. نباید با خشونت با بچه‌ها رفتار کرد.
 
در پایان این مراسم نیز از خانواده‌های شهدا با اهدای قرآن کریم تقدیر شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها