وقتی ترامپ سلاح نیمه‌خودکار را به مسلسل ترجیح می‌دهد

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به فشار‌ها برای مهار خشونت‌های مسلحانه، به دادستان کل دستور داد با وضع قوانین مورد نیاز، استفاده از ابزار تبدیل‌کننده سلاح‌های نیمه‌خودکار به مسلسل را ممنوع کند.
کد خبر: ۲۸۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ - 21February 2018

وقتی ترامپ سلاح نیمه خودکار را به مسلسل ترجیح می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از روزنامه آمریکایی «یو اس‌ای تودی»، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با امضای یادداشتی، به دادستان کل این کشور دستور داد تا مقرراتی را در زمینه استفاده از «بامپ استاک» که با هدف تسریع سرعت و تقویت قدرت شلیک سلاح‌های نیمه‌خودکار طراحی می‌شوند و سرعت شلیک را به 400 تا 800 گلوله در دقیقه مانند یک سلاح تمام اتوماتیک می‌رسانند، وضع کند و استفاده از این وسایل را که می‌تواند قدرت شلیک تفنگ را به سلاح‌های اتوماتیک تبدیل کند، ممنوع اعلام کند.

ترامپ دستور خود را در مراسم کاخ سفید با حضور آتش‌نشانان و افسران پلیسی که در حوادث تیراندازی در آمریکا حضور داشتند اعلام و به «جف سشنز» دادستان کل آمریکا گفت که انتظار دارد دستورالعمل‌های فدرال در این زمینه به سرعت نهایی شوند و قانونی وضع شود که استفاده از ابزاری که اسلحه‌های قانونی را به مسلسل تبدیل می‌کنند، ممنوع شود.

در حالی‌که حدود یک هفته از تیراندازی اخیر در مدرسه‌ای در ایالت فلوریدا و مرگ 17 نفر می‌گذرد، رئیس جمهور آمریکا همچنین از برگزاری نشست‌هایی با هدف بررسی راهکار‌هایی جهت امنیت دانش آموزان خبر داد.

«بامپ استاک‌ها» وسایلی هستند که در تسلیحات به کار رفته در تیراندازی لاس وگاس در اول اکتبر سال گذشته که به مرگ 58 نفر منجر شد، مورد استفاده قرار گرفتند.

ترامپ در حالی وعده تضمین امنیت دانش آموزان در آمریکا را مطرح کرده است که گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد باج دهی‌های انجمن ملی سلاح به ستاد انتخاباتی ترامپ و قانونگذاران کنگره آمریکا، از جمله عوامل مهمی است که بحث درباره وضع قوانین مهارکننده خشونت‌های سلاح در آمریکا را به بن‌بست رسانده است.

در حال حاضر فشار‌ها روی اعضای کنگره آمریکا و دولت ترامپ افزایش یافته است و مردم سراسر آمریکا اعتراض خود را به آزادی حمل سلاح اعلام کرده‌اند.

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی «واشنگتن پست» و «ای بی سی نیوز» نشان می‌دهد، 77 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ و قانون‌گذاران کنگره در مهار تیراندازی‌های دسته‌جمعی مرگبار ناکام بوده‌اند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها