در چهارمین یادواره الگوهای جاودانه اسوه‌های صبر صورت گرفت؛

رونمایی از ۶ طرح یادمان شهدا و فصل نامه تخصصی ایثار+ تصاویر

در چهارمین یادواره الگوهای جاودانه اسوه‌های صبر امروز از ۶ طرح یادمان شهدای دانشگاه علوم و تحقیقات و فصل نامه تخصصی ایثار رونمایی شد.
کد خبر: ۲۸۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱ - 24February 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، چهارمین یادواره الگوهای جاودانه اسوه‌های صبر با محوریت بزرگداشت شهید احمد سوداگر با حضور خانواده این شهید بزرگوار و همرزمان وی در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی امروز (پنجم اسفند ماه) در سالن مرحوم حسن حبیبی واقع در دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات برگزار شد.

این مراسم با نثار گل به 2 شهید گمنام دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات آغاز شد. در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین حجت الله ذاکر معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات ضمن عرض خیر مقدم، پیام فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت چهارمین یادواره الگوهای جاودانه اسوه های صبر را قرائت کرد.

حسن زمانی از همرزمان شهید سوداگر در ادامه این مراسم به خاطره‌گویی پرداخت و اظهار داشت: آشنایی من و شهید سوداگر به دوران دفاع مقدس، زمانی که ایشان مسئولیت اطلاعات و عملیات و من فرماندهی گردان را برعهده داشتم، برمی‌گردد. زمانی که من عجله می‌کردم تا زودتر نقشه عملیاتی را ببینم، شهید من را به صبر دعوت می‌کرد. یک مرتبه شهید سوداگر‌ با موتور من را به منطقه برد تا از نزدیک شاهد موقعیت باشم.

وی ادامه داد: ایثار و مقاومت شهید سوداگر به دوران دفاع مقدس محدود نشد و پس از جنگ نیز ادامه داشت. فعالیت ها و پایداری وی کمتر از جنگ نبود.

زمانی خاطرنشان کرد: برخی فعالیت های شهید سوداگر جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از عملیات خیبر سخت‌تر بود.

همرزم شهید سوداگر عنوان کرد: تدریس ۲ واحد درس دفاع مقدس در دانشگاه پیشنهاد شهید سوداگر‌ بود.‌ وی معتقد بود که حفظ و مدیریت انقلاب در آینده بر دوش دانشجویان و فرهنگیان است. بنابراین آنها باید از دانشگاه قدم‌گذاشتن در این راه را بیاموزند.

وی ادامه داد: جهت دریافت مجوز تدریس این 2 واحد درسی، شهید سوداگر بسیار تلاش کرد. هم اکنون هر سال سه هزار و ۵۰ کلاس دفاع مقدس در سراسر کشور برگزار می‌شود. یکی از دانشجویان شرکت کننده در این کلاس جزو گروه پژاک بود که به لطف الهی توبه کرد.

زمانی عنوان کرد: پیشنهاد می‌دهم که این درس بر اساس ساختار مصوب درسی در سطح دانشجویان و اساتید از طریق آکادمیک ارائه شود.

وی اذعان کرد: روز عروسی دخترم خبر شهادت سوداگر را شنیدم. من طعم تلخ از دست دادن برادر، پدر و همرزم را چشیده بودم، اما تحمل خبر شهادت سوداگر برایم بسیار سخت بود. امیدوارم راه شهید سوداگرها بی رهرو نماند و ادامه پیدا کند.

سردار نصیرزاده: خاطره‌گویی تنها هدف برگزاری یادواره شهدا نیست

سردار نصیرزاده مدیرکل شاهد و ایثار دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: شهدا و ایثارگران کاری کردند که امروز ایثار و شهادت را گره گشای وضعیت حال می‌دانیم.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب، استکبار جهانی با تبلیغات و امور فرهنگی سعی در دور کردن امام راحل از انقلاب و انقلاب را از کشور داشت. زمانی که تلاش‌هایش را بی اثر دید، با تمام قوا به ایران حمله کرد و در نهایت نیز شکست خورد لذا بزرگترین کار شهدا دفاع از امام (ره) و انقلاب بود.

سردار نصیرزاده خاطرنشان کرد: در آن زمان همه گمان می‌کردند رزمندگان تنها از مرزها دفاع می‌کنند، در حالی که آنها از تمام حوزه‌های انقلاب اعم از اقتصادی، فرهنگی و ... دفاع کردند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس گنج بود و ما نتوانستیم بخوبی آن را استخراج کنیم، گفت: سردارانی همچون شهید سوداگر جنگ را تنها در آن دوران نمی‌دانست بلکه سعی کرد این گنج را به دانشجویان و نسل جوان معرفی کند. زیرا این نسل تحصیل کرده در آینده مدیریت عرصه های مختلف انقلاب را بر عهده خواهند گرفت.

وی ادامه داد: دفاع و جنگ تمام نشده بلکه ظاهر جنگ تغییر کرده است به طوری که امروز در جنگ نرم هستیم.

مدیرکل شاهد و ایثار دانشگاه آزاد اسلامی هدف از برگزاری یادواره شهدا را تنها بیان خاطره گویی ندانست و گفت: زنده نگه داشتن اخلاص و عمل شهدا و یادآوری دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس از جمله اهداف برگزاری یادواره شهداست.

وی تصریح کرد: در ۲ واحد درس دفاع مقدس به معرفی جنگ پرداخته می‌شود در حالی که جنگ زوایای دیگری همچون شکوفایی عرصه پزشکی، مهندسی و ... را در بر می گیرد.

بر اساس این گزارش، طرح یادمان شش شهید واحد علوم تحقیقات و فصل ناما تخصصی ایثار در این مراسم رونمایی شدند.

به گزارش دفاع پرس، اسامی شش شهید دانشگاه علوم و تحقیقات عبارت از شهیدان هادی جعفری، عماد قهستانی، احمد سوداگر، محمد عاشوری، محمد خان و سیف الله حیدر پور هستند.

در پایان این مراسم از همسر و فرزند شهید سوداگر تقدیر شد.

رونمایی از ۶ طرح یادمان شهدا و فصل نامه تخصصی ایثار

رونمایی از ۶ طرح یادمان شهدا و فصل نامه تخصصی ایثار

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار