مروری بر زندگی شهید جعفر مرادی؛

حمله ضدانقلاب به خانه مردم با «آر.پی.جی»

شهامت شهید جعفر در بین همرزمانش مشهور بود. این دلاورمرد که نامش لرزه بر اندام دشمن می‌انداخت و ضدانقلاب از مقابله با او در میدان رزم ناتوان بود در شب هجدهم مردادماه سال ۱۳۶۲ در منزلش در روستای چشمیدر توسط ضدانقلاب به محاصره درآمد و از هر طرف آماج گلوله‌های آر. پی. جی قرار گرفت.
کد خبر: ۲۸۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ - 25February 2018

حمله ضدانقلاب به خانه مردم با «آر.پی.جی»به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، جعفر مرادی در پنجمین روز از تیرماه سال ۱۳۲۷ در روستای چشمیدر از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد متولد شد. زمانی که جعفر دوران کودکی را پشت سر گذاشت به دلیل نبود امکانات آموزشی به مدرسه نرفت، اما عشق و علاقه او به آموختن موجب شد در خدمت روحانی روستا زانوی تلمذ بزند و در مدت چند سال خواندن و نوشتن را بیاموزد. جعفر انسانی فداکار و اهل گذشت و مردانگی بود و دیانت و صداقتش زبانزد خاص و عام بود و مردم دیارش ایشان را با این صفات حسنه می‌شناختند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مسلک راهیان طریقت روشنایی درآمد و علی رغم حضور گسترده عناصر ضدانقلاب در منطقه به مخالفت با آنان برخاست و در این راه متحمل صدمات زیادی شد. با آغاز پاکسازی منطقه مریوان، جعفر عاشقانه در سوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ به صف پولادین «پیشمرگان مسلمان کرد» پیوست و خالق حماسه‌های فراوانی شد.

شهامت و رزم بی‌امان شهید جعفر در بین همرزمانش مشهور بود و او را به عنوان پیشمرگی نیک نفس و با شهامت می‌شناختند. این دلاور مرد که نامش لرزه بر اندام دشمن می‌انداخت و ضدانقلاب از مقابله با او در میدان رزم ناتوان بود در شب هجدهم مردادماه سال ۱۳۶۲ در منزلش در روستای چشمیدر توسط ضدانقلاب به محاصره درآمد و از هر طرف آماج گلوله‌های آر. پی. جی قرار گرفت.

جعفر مرادی در کنار همسرش آن چنان به مقابله با دشمن پرداختند که هنوز هم خاطره این رزم بی امان در بین مردم این روستا جاودانه است. این پیشمرگ دلاور پس از چند ساعت مقاومت وقتی می‌بیند مهماتش رو به اتمام است با تخریب بخشی از دیوار خانه، همسرش را راهی منزل همسایه می‌کند و به او می‌گوید: «نباید دست این نامردان به شما برسد، شما بروید من تا آخرین گلوله در برابرشان خواهم ایستاد».

جعفر مرادی یکه و تنها ساعت‌ها در برابر جمعی از عناصر ضدانقلاب مقابله می‌کند، اما تن به خفت نمی‌دهد و دلاور مردانه جام شهادت را سر می‌کشد و آسمانی می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما
پربیننده ها