رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد؛

لزوم گردآوری خاطرات فعالان حوزه بهداشت و درمان در دوران دفاع مقدس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: گردآوری و تدوین خاطرات کسانی که در دوران دفاع مقدس به عنوان امدادگر یا فعال در حوزه بهداشت و درمان دخیل بوده و خدمات زیادی را ارئه داده‌اند بسیار مهم و ضروری است.
کد خبر: ۲۸۰۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ - 25February 2018

لزوم گردآوری خاطرات فعالان حوزه بهداشت و درمان در دوران دفاع مقدسبه گزارش دفاع پرس از همدان، «حبیب‌الله موسوی‌بهار» رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در نهمین جلسه کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به خصوص هشت هزار شهید استان اظهار داشت: زنده نگه داشتن ارزش‌های دفاع مقدس امروز به عنوان کاری واجب شناخته می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه همواره تلاش ما در دانشگاه علوم پزشکی نیز زنده نگه داشتن یاد شهدا بوده است اضافه کرد: بسیاری از رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و دلیرمردی‌ها تا به امروز سرپوشیده مانده و دوران هشت سال دفاع مقدس ناگفته‌ها و ناشنیده‌های بسیاری را داشته است.

این مسئول همچنین با تاکید بر گردآوری و تدوین خاطرات کسانی که در دوران دفاع مقدس به عنوان امدادگر یا فعال در حوزه بهداشت و درمان دخیل بوده و خدمات زیادی را ارئه داده‌اند افزود: به همین منظور و با تلاش بخش ایثارگران و روابط عمومی دانشگاه، کتابی با نام «امدادگران بی‌سنگر» چاپ شده که به زودی طی مراسمی رونمایی خواهد شد.

موسوی‌بهار خاطرنشان کرد: قریب به 30 سال از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد و ما هر روز شاهد آن هستیم که یادگاران دوران دفاع مقدس رخت از جهان هستی برمی‌بندند و بسیاری از خاطرات و روایت‌های آن زمان نیز ناگفته می‌ماند.

وی با اشاره وضعیت یادمان شهدای گمنام مدفون در این دانشگاه یادآور شد: در ابتدای سال 92 در این خصوص طرحی اجرا شد که امروز مورد توجه دانشجویان و کارکنان این مجموعه بزرگ قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه ایثار و شهدات در این مجموعه تصریح کرد: وزیر بهداشت نیز همواره بر بزرگداشت خانواده شهدا و ایثارگران در دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید داشته‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار