معرفی کتاب؛

کتاب «س مثل سقا» روایت‌گر زندگی‌نامه شهید شاخص دانش آموزی

کتاب «س مثل سقا» مروری بر زندگی‌نامه شهید دانش‌آموز ۱۲ ساله دفاع مقدس استان یزد است، شهیدی که تولد و شهادتش در عاشورای حسینی بود و با وضوی خون به ندای هل من ناصر حسین (ع) لبیک گفت.
کد خبر: ۲۸۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵ - 28March 2018

زندگی نامه شهید شاخص دانش آموزی در«س مثل سقا»/////اتونشر عید

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، کتاب «س مثل سقا» مروری بر زندگی‌نامه شهید دانش‌آموز ۱۲ ساله دفاع مقدس استان یزد، «محمدحسین ذوالفقاری» است که به قلم «سیده زهره علمدار» به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب که با حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران و مشارکت سازمان بسیج دانش‌آموزی استان یزد در ۱۸۴ صفحه منتشر شده است، با توجه به سخنان خانواده شهید نوجوان ۱۲ ساله دیار تشنه کویر، دوستان، هم سنگران، آشنایان وی به رشته تحریر در آمده است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

شهید محمدحسین ذوالفقاری در دوم فروردین سال ۱۳۴۸ در روستای «شهیدیه» از توابع شهرستان «میبد» به دنیا آمد. تولد این شهید بزرگوار هم‌زمان با عاشورای حسینی بود.

محمدحسین دوران کودکی را در سایه‌سار مهر و عطوفت پدر و مادری مؤمن و شیفته اهل‌بیت (ع) سپری کرد. پنج‌ساله بود که برای یادگیری قرآن کریم وارد مکتب‌خانه‌ محل شد و مورد توجه پیر مکتب‌دار قرار گرفت و در نه سالگی نیز همراه با خانواده، برای زیارت عتبات عالیات عازم کشور عراق و موفق به زیارت قبور ائمه اطهار به ویژه امام حسین (علیه‌السلام) شد و در همان سال با امام خمینی (ره) دیدار کرد.

با شعله‌ور شدن آتش انقلاب، به فعالیت‌هایی در کنار برادر شهیدش روی آورد و یکی از بزرگ مردان کوچکی بود که در این راستا حماسه‌آفرینی بسیاری کرد.

با تجاوز رژیم بعث عراق به کشور اسلامی‌مان وی بزرگوار بار‌ها برای ثبت‌نام جبهه مراجعه کرد، اما به خاطر کم بودن سنش از پذیرفتن او امتناع می‌شد، ولی وی ناامید نشده و با اصرار زیاد بالاخره در تاریخ ۷/۲۳/ ۱۳۶۰ راهی دیار نور شد.

ابتدا در شهرکرد دوره‌ فشرده‌ آموزش نظامی را سپری کرد و سپس در خط پدافندی منطقه‌ شوش حضور یافت. با شهادت برادر بزرگش برای مراسم تشییع عازم میبد شد، اما یک روز پس از تدفین به آن‌جا رسید.

وی که طعم شیرین جهاد در راه خدا بر مذاق جانش نقش بسته بود، برای دومین‌بار پس از مراسم هفتم برادرش راهی جبهه‌های نبرد شد و این‌بار با عنوان تک تیرانداز در گردان رزمی عاشورا با دیگر همر‌زمان خود به دفاع از کیان اسلام پرداخت و سرانجام در تاریخ ۶۰/۱۰/۲۸ هنگامی‌که ۱۲ ساله بود در دشت شقایق خیز شوش براثر اصابت ترکش خمپاره و با وضوی خون، به عرش برین پر کشید.

آن‌چه در زندگی این شهید قابل‌ذکر است این مطلب است که تولد و شهادت وی در عاشورای حسینی بود و با وضوی خون به ندای هل من ناصر حسین (ع) لبیک گفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار