وصیت‌نامه شهید حسین ریوندی/ به ملتم بگویید پایدارى کنید و هوشیار باشید

سرباز شهید «حسین ریوندی»در وصیت‌نامه خود آورده است: «به ملتم بگویید پایدارى کنید و هوشیار باشید و دست‌هاى پینه بسته و زحمت کشتان را محکم‌تر به هم پیوند زنید و اسلام را زنده نگه دارید که ما به امید شما ملت مستضعف را ترک کرده‌ایم و به لقاى حق پیوسته‌ایم.»
کد خبر: ۲۸۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ - 28February 2018

وصیت نامه شهید حسین ریوندی/ به ملتم بگویید پایدارى کنید و هوشیار باشیدبه گزارش خبرنگار ساجد، سرباز شهید «حسین ریوندی» در تاریخ سوم شهریور 1341 در ریوند سبزوار چشم به جهان گشود. وی در تاریخ 22 فروردین 1362 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«به نام خداوند در هم کوبنده ستمگران

و لاتحسبن الذین قتلوا فى سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.

دنیا محل گذر است نه محل استقرار

این نامه اى است که پس از من به دست شما خواهد رسید، نامه اى که تمام آمال و آرزوهایم که مایلم بـه تحقق بپیوندد، در آن مستتر است.

دوست دارم پیامم را به پدران و مادران و نسل هاى آینده، که عمرى را در زیر چکمه‌ها و تازیانه هاى بیگانه و بیگانه پرست خونین گشت و تنهاى پاره شان و خون هاى همیشه جاریشان که در مذبح مظلومیت ریخت و زالوهاى کثیف استعمار را زنده نگه داشت. به کودکانى که هنوز پا به عرصه وجود نگذاشته اند، اما خواهند آمد و تاریخ مبارزه ما را خواهند نگاشت و به آن فخر خواهند ورزید، برسانید، چه این که جبر طبیعى و قانون انقلاب، پیام ما را به همه جهانیان مى رساند، چه این که هر انقلابى دو چهره دارد، خون و پیام.

خون من پیام من است، به آیندگان بگویید که ما زنجیرهاى استعمار را از هم دریدیم، زنجیرى که جز به مدد مکتب انسان ساز الهی، گسستن آن میسر نبود و یارى امامى بزرگتر از هر ثنایى و هر مقامى.

من مکتبى را گزیدم که جز به یارى خون برپا نایستاد و جز بر آن پایدار نمى ماند. من ننگ راحت طلبى را هرگز بر شانه هاى ضعیف خود نمى توانم تحمل کنم و خوشحالم که تا این لحظه بر این عقیده استوار بودم.

به ملتم بگویید پایدارى کنید و هوشیار باشید و دست هاى پینه بسته و زحمت کشتان را محکم‌تر به هم پیوند زنید و اسلام را زنده نگه دارید که ما به امید شما ملت مستضعف را ترک کرده ایم و به لقاى حق پیوسته ایم. به امام بگویید که کوفیان ملتمان را زجر دادند، به امام بگویید که ما به ادعاى خود پایدار بوده ایم، به امام بگویید که حسین (ع) تنها نیست، به امام بگویید که همه از شهد خونبار ایمان حسین (ع)، کام گرفته ایم و او را تنها نمى گذاریم، به امام بگویید که سلام ما یاران همیشه اش را به امام زمان (عجل الله فرجه) برساند، به او بگویید که به ایمان خود وفادار بودیم و در نزد جدش رو سیاه نیستیم.

سرباز اسلام حسین ریوندی ـ ۱۳۶۱/۰۴/۲۵»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها