رفتار جالب شهید «محمد بهروز لیاقتی» در مواجهه با غیبت

مادر شهید لیاقتی گفت: اگر گاهی فامیل در خانه جمع می‌شدند و ناخواسته شروع به غیبت می‌کردند، محمد بهروز از خواهران کوچکش می‌خواست که سر و صدا کنند تا حواس آن‌ها پرت شده و غیبت کردن را فراموش کنند.
کد خبر: ۲۸۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰ - 26March 2018

گروه حماسه و جهاد دفاع پرس: شهدا پیروی احکام و سفارشات اسلام بودند. آن‌ها امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه خود می‌دانستند. یکی از خصوصیات اخلاقی که سعی داشتند از آن پرهیز کننده، مبحث غیبت است، زیرا طبق گفته اسلام، غیبت یکی از گناهان کبیره است. پیامبر اکرم (ص) در این زمینه فرموده‌اند: «کسی که غیبت و بدگویی مومنی را کند به چیزی که در آن مومن نباشد، خدای متعال این دو نفر را در بهشت جمع نمی‌کند (یکی جهنمی می‌شود) و غیبت کننده همیشه در عذاب باقی خواهد ماند.»

اقدس لیاقتی مادر شهید «محمد بهروز لیاقتی» در خاطرات خود از فرزند شهیدش در خصوص دوری از غیبت، روایت کرد: محمدبهروز از غیبت کردن بسیار بدش می‌آمد و عقیده داشت، در خانه نباید غیبت کسی شود، زیرا غیبت فضای خانه را آلوده و کثیف می‌کند. اگر گاهی فامیل در خانه جمع می‌شدند و ناخواسته شروع به غیبت می‌کردند، او از خواهران کوچکش می‌خواست که سر و صدا کنند تا حواس آن‌ها پرت شده و غیبت کردن را فراموش کنند.

وی همچنین ادامه داد: پسرم ۱۳ ساله بود که برای اولین بار با اجازه من و پدرش از سوی مدرسه شهدای هفت تیر به جبهه اعزام شد. محمدبهروز در عملیات‌های مختلف شرکت کرد. وی در عملیات کربلای ۴ از ناحیه ران پا مجروح شده بود. چند روزی از حال او بی خبر بودیم تا اینکه مطلع شدیم وی مجروح شده و در بیمارستان چمران بستری است. به جهت برف و باران شدید، خودمان را با شرایط سخت به بیمارستان رساندیم. وقتی وارد اتاق شدیم. محمدبهروز با وجود دردی که داشت، می‌خندید و به پاهایش می‌کوبید تا خیالمان راحت شود که اتفاق ناگواری رخ نداده است.

رفتار جالب شهید «محمد بهروز لیاقتی» در مواجه با غیبت

محمد بهروز جراحت شدیدی داشت تا آنجایی که یک ماه در بیمارستان بستری ماند. پس از مرخصی وی، تصمیم گرفتیم برای تغییر حالمان به بندرعباس سفر کنیم. پسرم در آنجا بی‌تابی همرزمانش را می‌کرد، به همین جهت بلیت تهیه کرد و خودش را به جبهه رساند. او با زخم‌هایی که کامل بهبود نیافته بود، در عملیات کربلای ۵ شرکت کرد و آسمانی شد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها