ماتوانستیم ۱۳/دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه:

خادمان خارجی در یادمان‌های شهدا به‌ کارگیری می‌شوند/ تلاش برای جهانی‌سازی اردوهای راهیان نور

سردار یعقوب سلیمانی با بیان اینکه امسال تعدادی از خادمان نخبه دانش‌آموز و خادمان خارجی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس فعالیت دارند، گفت: به‌کارگیری زائران غیرایرانی در خادمی راهیان نور از سال گذشته کلید خورد.
کد خبر: ۲۸۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹ - 02March 2018

خادمان خارجی در یادمان‌های شهدا به‌کارگیری می‌شوند/ تلاش برای جهانی‌سازی اردوهای راهیان نوربه گزارش دفاع پرس از گرگان، سردار یعقوب سلیمانی امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان، تبیین و مستدل کردن آثار دفاع مقدس را لازمه جامعه امروز دانست و اظهار کرد: راهیان نور یک ابتکار انقلابی و الهی است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از قله‌های رفیع تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: دفاع مقدس امتداد عاشورا است و اردوهای راهیان نور کارگاهی برای تربیت حضور جوانان بر اساس فرهنگ عاشورایی است.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه یادآور شد: همانند سال‌های گذشته تمهیدات و اقدامات خوبی در راستای بسترسازی و آماده کردن محل زیست برای حضور هر چه بیشتر آحاد مردم به‌ویژه در ایام نوروز تدارک دیده شده است.

سلیمانی تصریح کرد: گرچه اردوهای راهیان نور در طول سال انجام می‌شود ولی از آنجایی ‌که به دلیل تعطیلات نوروزی و آب‌ و هوا حجم بیشتری از اقشار مختلف مردم به‌ویژه زائران غیرایرانی در ایام نوروز در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور پیدا می‌کنند تمهیدات و بسترهای لازم در زمینه‌های مختلف انجام شده است.

وی با بیان اینکه در موضوعات محتوایی و تقویت نمایش‌های رزمی – فرهنگی اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: نمایش‌های رزمی – فرهنگی در چهار نقطه از خوزستان انجام می‌شود.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه اضافه کرد: برای حضور حداکثری آحاد مردم به‌ویژه دانشجویان، نخبگان و مؤسسات مردم‌نهاد اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفت.

سلیمانی با بیان اینکه امسال شاهد حضور مضاعف زائران غیرایرانی هستیم، تصریح کرد: با توجه به این مهم بسترهای لازم در زمینه‌های مختلف فراهم شده است همچنین در زمینه محتوایی راویان مسلط به زبان‌های خارجی آماده شدند تا مفاهیم و ارزش‌های دوران دفاع مقدس را عمیق‌تر و مفهومی‌تر به زائران خارجی منتقل کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه برای استقبال از زائران کربلای ایران آمادگی دارد، بیان کرد: با توجه به افزایش حجم سفر در ایام تعطیلات به‌ویژه نوروز در بحث ایمنی تمهیدات جدی‌تری صورت گرفته است و با پلیس راهور هماهنگ شده تا بدون هیچ اغماضی با توجه و تعمق جدی با متخلفان برخورد کنند تا سلامت و ایمنی سفر تأمین شود.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه ادامه داد: با بسیج طلاب و حوزه‌های علمیه هم هماهنگی‌های انجام‌شده تا اساتید حوزه‌های علمیه حضور مضاعف‌تری داشته باشند.

سلیمانی با بیان اینکه امسال تعدادی از خادمان نخبه دانش‌آموز و خادمان زائران غیرایرانی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس فعالیت دارند، یادآور شد: استفاده از زائران غیرایرانی در خادمی راهیان نور از سال گذشته کلید خورد.

وی بر جهانی‌سازی اردوهای راهیان نور تأکید کرد و افزود: سال گذشته زائران غیرایرانی از 37 کشور جهان از مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور داشتند که پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد زائران غیرایرانی افزایش یابد.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه از اعزام حدود 312 هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور از مهرماه سال جاری تاکنون خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها