نماینده پارلمان عراق: «سر خود را به دیوار بکوبید!»

در پی عصبانیت دولت سعودی از اظهارات نماینده پارلمان عراق در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، «حنان الفتلاوی» خطاب به آل سعود گفت: «سر خود را به دیوار بکوبید، این دیدگاه من است!»
کد خبر: ۲۸۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳ - 03March 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، حنان الفتلاوی روز شنبه و پس از انتشار نامه رسمی مجلس شورای سعودی برای رییس پارلمان عراق گفته است: «دولت بسیار بسیار دموکراتیک عربستان سعودی! و وزارت خارجه آن و مجلس شورای سعودی، سخنان من را در شورای حقوق بشر سازمان ملل محکوم کرده‌اند، به آن‌ها می‌گویم که سرتان را به دیوار بکوبید!»

مجلس شورای عربستان سعودی از رییس پارلمان عراق خواسته است که جلوی اظهارات حنان الفتلاوی را علیه دولت سعودی بگیرد.

در این نامه همچنین اشاره شده است که وزارت‌خارجه سعودی در اعتراض به سخنان الفتلاوی، کاردار عراق در ریاض را فراخوانده به سخنان خانم الفتلاوی، اعتراض کرده است.

الفتلاوی در واکنش به خشم عربستان سعودی، در توئیتی دیگر بر ادامه این موضع خود در رسوایی رژیم عربستان سعودی اصرار کرده و گفته است که رژیم سعودی با دخالت در امور داخلی عراق، می‌خواهند زبان ما را ببندد.

در همین راستا «عبدالحمید الدشتی» نماینده سابق پارلمان کویت و فعال در زمینه حقوق بشر نیز در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک از موضع حنان الفتلاوی دفاع کرده و گفته است که اظهارات الفتلاوی در شورای حقوق بشر سازمان ملل، سعودی‌ها را به خشم آورد.

وی با عنوان «شیرزن عراقی» از حنان الفتلاوی یاد کرده و از وی خواسته است که به مسیر خود در رسوایی رژیم سعودی ادامه دهد.

تاریخ نامه ارسالی مجلس شورای عربستان سعودی به 26 فوریه 2018 بر می‌گردد که حنان الفتلاوی امروز شنبه اصل این نامه را در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرده است.

نماینده پارلمان عراق در واکنش به خشم آل سعود: «سر خود را به دیوار بکوبید!» +تصویر

الفتلاوی در اظهار نظری درباره این نامه نوشته است که «این دیدگاه من است که در کمیته حقوق بشر سازمان ملل عنوان کردم و شما حق ندارید اعتراض کنید.»

حنان الفتلاوی در سخنانش در کمیته حقوق بشر سازمان ملل در اکتبر 2017 از عربستان سعودی به عنوان رژیم ننگ‌آور برای جامعه جهانی یاد کرده بود.

وی گفته بود که رژیم عربستان سعودی همچنان به عنوان خاستگاه تفکر تکفیری وهابی حامی گروه‌های افراط گرایی مانند داعش است.

وی همچنین افزود که نباید اجازه داد که رژیم عربستان سعودی از مجازات جامعه جهانی به خاطر جنایت‌هایی که در عراق، سوریه، بحرین و یمن مرتکب می‌شود جان سالم به در ببرد.

الفتلاوی تاکید کرد که این که رژیم مانند عربستان یک کرسی در شورای حقوق بشر سازمان ملل دارد، ننگی برای جامعه جهانی است.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار