فرمانده مرزبانی ناجا اعلام کرد؛

پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 8 هزار میلیارد تومانی در حوزه مرزبانی کشور

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: 8 هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری و تامین تجهیزات و امکانات حوزه مرزبانی در برنامه ششم توسعه لازم است.
کد خبر: ۲۸۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ - 07March 2018

پیش بینی سرمایه گذاری 8 هزار میلیاردی در حوزه مرزبانی کشوربه گزارش دفاع پرس از ساری، سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با خبرنگاران استان، عقب‌ماندگی امکانات و تجهیزات را از مسائل فراروی مرزبانی برشمرد و اظهار داشت: به رغم آنکه در یک دهه گذشته در مرزهای شرقی برای انسداد و کنترل تلاشهای خوبی صورت گرفته، اما امکانات موجود کافی نیست.

سردار رضایی خواهان توجه ویژه و قابل لمس به مرزهای کشور شد و گفت: در برنامه ششم طرحی تدوین شده تا با کمک مجلس و تامین اعتبار لازم، عقب ماندگی ۵۰ ساله را در یک برنامه جبران کنیم.

وی طول مرزهای دریایی را 2 هزار و ۷۰۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: برای مقابله با قاچاق در دریا به شناورهای مناسب نیاز داریم و امیدواریم امکانات مورد نیاز در سال ۹۷ و برنامه ششم تامین شود.

این مسئول گفت: در سال ۹۷ بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه مرزبانی درنظر گرفته شده و برای برنامه ششم نیز سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد تومانی برای حوزه مرزبانی پیش بینی شده است.

سردار رضایی با بیان اینکه مازندران در دوران دفاع مقدس با جمعیت ۱.۵ میلیون نفری کارنامه روشن و درخشانی از خود به یادگار گذاشته و ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۲۳ هزار جانباز و ۱۰۰ هزار رزمنده تقدیم کرده است، گفت: همچنین ۶۰۰ شهید نیروی انتظامی و ۱۰۰ آزاده از نیروهای ناجا در استان مازندران تقدیم شده است.

وی با اشاره به اینکه مازندران از استان دریایی به شمار می رود و در طول تاریخ نیز همواره مدافعان مرزی بوده است، گفت: تمام مرزهای کشور به رغم توطئه ها در کشورهای پیرامونی، امن و آرام است.

سردار رضایی یادآور شد: در مازندران علاوه بر مراقبت از مرزها، مقابله با متخلفان و صیادان غیرمجاز در دستور کار قرار دارد و مراقبت از ساحل دریای خزر و مقابله با اهداف شوم استکباری در سالمسازی طرح دریا از جمله وظایف است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه امسال 2 هزار نفر در دریای مازندران از غرق شدن نجات یافتند، بیان داشت: دریانانی در نجات غریق سهم بسزایی دارد.

وی به نوار مرزی بیش از 8 هزار و ۷۰۰ کیلومتری در کشور و هم مرزی با ۱۵ کشور اشاره و اضافه کرد: بعد از چین و روسیه سومین کشور از نظر داشتن همسایگان مرزی هستیم و تعامل خوبی با همسایگان داریم، البته ارتباطات با یکی دو تا کشور حاشیه خلیج فارس به دلیل اعمال ناشایست و ضد اسلامی محدود است.

سردار رضایی درباره 3 راهبرد مرزبانی گفت: ارتباط کامل درون مرزی، مرزنشینان و ارتباط با مرزبانان کشورهای همسایه از جمله راهبردها است و اتخاذ راهبرد مراقبت از مرز و تعاملات سبب کاهش هزینه‌های مرزبانی شده و کارها را سهل‌تر کرده است.

فرمانده مرزبانی ناجا ارتقاء تعاملات با برخی کشورها از جمله پاکستان، کشورهای حوزه خزر نظیر قزاقستان و روسیه را از جمله برنامه ها برشمرد و گفت: خوشبختانه با تعامل مطلوب با افغانستان، درصد قابل توجهی از ورود مواد مخدر به کشور کاهش یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها