مونسان در آیین آغاز به کار رادیو «بهاران»:

«گردشگری دفاع مقدس» محل ارائه بزرگترین داشته‌های فرهنگی کشور است

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: «گردشگری دفاع مقدس» محل ارائه بزرگترین داشته‌های فرهنگی و اجتماعی کشور است.
کد خبر: ۲۸۲۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ - 08March 2018

«گردشگری دفاع مقدس» محل ارائه بزرگترین داشته‌های فرهنگی کشور استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، «علی اصغر مونسان» معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آیین آغاز به کار رادیو بهاران که در محل ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد، اظهار داشت: گردشگری در دنیا به سرعت در حال گسترش است و رشته‌های مختلفی به آن افزوده شده است و همه کشورها سعی می‌کنند همه داشته‌های خود را در خدمت گردشگری قرار دهند که در دو بُعد منتفع می‌شوند. نخست بعد اقتصادی و ایجاد درآمد و شغل است که بسیار مهم است. بعد دوم مربوط به امور فرهنگی و اجتماعی است که این نیز به نوع خود مهم است.

وی با تاکید بر اینکه باید سال‌ها تلاش صورت بگیرد تا داشته‌های فرهنگی خود را به جهان ارائه کنیم، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران داشته‌های فرهنگی بسیاری دارد؛ بنابراین در بحث گردشگری علاوه بر بعد اقتصادی به دنبال فواید فرهنگی و اجتماعی آن نیز هستیم. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا داشته‌های فرهنگی خودمان را که گردشگر داخلی و خارجی طی مدت کوتاهی در امر گردش فعال هستند را به آنان ارائه کنیم و تاثیرات فرهنگی بر آنان داشته باشیم.

مونسان گفت: گردشگری دفاع مقدس، اوج نمایش داشته‌های دفاع مقدس است و تلاش‌ها و ایثارگری‌هایی که در دفاع مقدس انجام شد به نظر ما بزرگترین داشته‌های فرهنگی کشور است. راهیان نور فرصتی است تا نسل جوان که صحنه‌های دفاع را ندیده‌اند با دستاوردهای آن آشنا بشوند و گردشگران خارجی ایثارگری‌های مردم و توان ملی و وحدت ملی را ببینند. بنابراین ما در سند جامع توسعه گردشگری کشور، بخش ویژه‌ای با عنوان گردشگری دفاع مقدس منظور کرده‌ایم و برای آن برنامه‌ریزی داریم و ان‌شاالله با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بتوانیم این بخش را توسعه بدهیم و حداکثر بهره را از گردشگری دفاع مقدس داشته باشیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: ما اعتقاد داریم که در بخش معرفی داشته‌هایمان و تبلیغات خیلی کار نکرده‌ایم، باید تلاش بیشتری می‌کردیم. این معرفی هر چه بیشتر باشد، خروج از کشور ما کاهش پیدا می‌کند. شاید خیلی از مردم با طبیعت خودمان آشنا نباشند. امسال تلاش کردیم پرتابل جامع گردشگری کشور را آماده سازیم که شامل راهیان نور نیز است. تلاش داشتیم که تا عید پرتابل راه‌اندازی بشود که داشته‌های هر استان را در آن معرفی کرده‌ایم. ما در کشور جاهای زیبایی داریم، که نیاز نیست به خارج از کشور سفر داشته باشیم و هزینه‌هایی را بر کشور متحمل سازیم.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار