نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

«حجاب اختیاری» درک نادرست از اسلام است/ استفاده از زنان برای رقص و آواز، ظلم بر زن است

آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» با انتقاد از کسانی که به دنبال حجاب اختیاری در جامعه هستند، گفت: ما دین خود را از پیامبر (ص) گرفته‌ایم و امروز نیز در دوران غیبت امام زمان (عج) دین‌ خود را از مراجع تقلید می‌گیریم نه کسی که پای صندلی مجلس تکیه زده و خیال می‌کند اختیار دین و دنیای مردم دست وی است.
کد خبر: ۲۸۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳ - 08March 2018

«حجاب اختیاری» درک نادرست از اسلام است/ استفاده از زنان برای رقص و آواز، ظلم بر زن استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در استان لرستان ظهر امروز (پنج‌شنبه) در مراسم جشن بزرگ ریحانةالنبی و پنجمین جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» که به مناسبت گرامی‌داشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر در مصلی «الغدیر» خرم‌آباد برگزار شد،با انتقاد از کسانی که در جامعه مسئله «حجاب اختیاری» را مطرح می‌کنند، اظهار داشت: امروز زنان جامعه ما از این الگو برخوردارند و با حجاب و پوشش اسلامی، با عفت و پاکی، پای اسلام ایستاده‌اند، اگر چه عده‌ای در این زمینه به زنان ظلم کردند، کسانی که به دنبال حجاب اختیاری هستند و می‌گویند حجاب را در جامعه آزاد بگذارید به زنان ظلم می‌کنند و درک درستی از اسلام ندارند.

آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه در تکالیف الهی اختیاری بودن مطرح نیست، عنوان کرد: آیا دنبال این هستیم که حکم خدا اجباری یا اختیاری باشد؟ حجاب حکم خدا است پس چرا عده‌ای بحث‌های غلطی را در جامعه مطرح می‌کنند و جای بسی تأسف است که عده‌ای این‌گونه حرف می‌زنند.

وی بیان کرد: ما دین خود را از پیامبر (ص) گرفته‌ایم و امروز در دوران غیبت امام زمان (عج) دین‌ خود را از مراجع تقلید می‌گیریم نه کسی که پای صندلی مجلس تکیه زده و خیال می‌کند اختیار دین و دنیای مردم دست وی است، شما به وظایف خود عمل کنید چرا در وظایف دیگران دخالت می‌کنید و این مسائل به شما چه ربطی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تصریح کرد: چرا با دین خدا و حکم خدا بازی می‌کنید؟ امروز هم عده‌ای در حق زنان ظلم می‌کنند این در حالی است که باید مسائل مربوط به زنان و فضیلت‌هایی که دارند را ترویج کنیم و امیدواریم به برکت وجود حضرت زهرا (س)، رسالتی که بر عهده ما گذاشته‌ شده است را عملی کنیم.

استفاده عده‌ای هوس‌ران از زنان برای رقص و آواز ظلم بر زن است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان عنوان کرد: در بعضی جوامع، زن از حقوق حقه خود محروم می‌شود و اینکه برخی‌ها زنان را از ارث محروم می‌کنند ظلم بزرگی است و از طرفی استفاده ابزاری از زنان بزرگ‌ترین توهین به مقام زن است.

وی بیان کرد: استفاده عده‌ای هوس‌ران از زنان برای رقص و آواز ظلم بر زن است، زن الگوی بشریت است همان‌گونه که پیامبر (ص) فرمودند: از دامن زن مرد به معراج می‌رود، بنابراین رسیدن به معراج امکان‌پذیر نیست مگر حضور زن در جامعه باشد.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه زن الگویی برای بشریت است، تصریح کرد: خداوند در قرآن صفات چهار زن را به‌عنوان الگو در قرآن آورده است، الگو‌هایی که در ابعاد زندگی بشریت مطرح بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: الگو‌های تأثیرگذاری زنان در برخی ابعاد از مردان بیشتر است که می‌توان به تأثیر عاطفی، تربیتی، اخلاقی که زن می‌تواند در جامعه داشته باشد اشاره کرد؛ حرمت زن در اسلام به حدی بالا است که پیامبر (ص) بر دستان دو نفر بوسه زد، دست کارگر که مظهر تولید است و دست دخترش فاطمه (س) که الگوی زنان است.

امروز زنانی داریم که اسوه‌های صبر و مقاومت هستند

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: امروز زنانی داریم که اسوه‌های صبر و مقاومت هستند که می‌توان به مادر چهار شهید اشاره کرد که در میدان ایستاده‌اند و در جامعه حضور تأثیرگذار دارند، مادر شهید «محمد حسین حدادیان» که رهبر انقلاب وقتی فرزندش در اغتشاشات شهید می‌شود در منزل این شهید حاضر می‌شود و بر لباس شهید بوسه می‌زند.

وی اظهار داشت: آیا کسانی که دنبال این هستند که زنان را به رقص و آواز بکشانند در حق زن ظلم می‌کنند یا کسی که بر دستان مادر و همسرش بوسه می‌زند؟ اسوه‌های صبر و مقاومتی که نه‌ تنها در صدر اسلام، بلکه همین امروز نقش مؤثری دارند که می‌توان به همسر شهید زنده لرستانی (جانباز ۱۰۰ درصد «سید نورخدا موسوی») اشاره کرد که ۱۰ سال پیام‌رسانی کرده است.

حضرت زهرا (س) مجاهد عرصه‌های «سیاسی» و «اجتماعی» بود

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به سخن پیامبر (ص) مبنی بر اینکه عده محدودی از زنان مظهر کمالات الهی در روی زمین شدند، اظهار داشت: فاطمه زهرا (س) حجت خدا بر معصومین، اسوه و الگوی بشریت است.

وی با بیان اینکه زن می‌تواند الگوی بشریت باشد به‌طوری‌که امام زمان (عج) صحه گذاشت بر اینکه فاطمه زهرا (س) الگوی معصومان است، افزود: اینکه در طول تاریخ شاهد نگاه‌های افراطی و تفریطی در مورد زنان هستیم باید این امر را ظلم در حق زنان بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) الگو است برای اینکه نسبت به تجملات دنیوی بی‌توجه بوده است و در عین امکان بهره‌مندی از بیت‌المال و غنائم، توجهی به مال دنیا نداشته است، این در حالی است که همه بیت‌المال در اختیار رسول خدا (ص) بود، اما تاریخ نشان نداده حضرت زهرا (س) توجهی به تجملات دنیا داشته باشد.

وی عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) مجاهد خستگی‌ناپذیر در عرصه سیاست و اجتماع بوده است و در حوادث مهمی که بعد از پیامبر (ص) اتفاق افتاده حضرت زهرا (س) حضور داشته است؛ امروز اگر بعضی بانوان در جبهه‌ها حضورداشته‌اند، الگوی‌شان فاطمه زهرا (س) بوده که جهادگران به‌تمام‌معنا به شمار می‌روند.

آیت‌الله میرعمادی بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) انفاق در عین تنگدستی داشتند و در راه خدا مالش را انفاق می‌کرد درحالی‌که خودش به آن نیازمند بود؛ حضرت فاطمه زهرا (س) توجه خاصی به محرومان و نیازمندان داشته و مظهر ایثار و انفاق بوده است.

وی تصریح کرد: از ویژگی‌های دیگر حضرت فاطمه (س) دختر، همسر و مادر نمونه بوده است؛ رابطه مادر و فرزندی که بین حضرت زهرا (س) و فرزندانش بوده الگو است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه باید ارزش‌ها را در جامعه معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) از نظر اینکه احساس مسئولیت در قبال جامعه اسلامی داشتند نیز الگو است و نمونه‌های فراوانی داریم که این بانوی بزرگوار نسبت به سرنوشت امت اسلامی بی‌تفاوت نبوده است.

وی گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) مدافع ولایت بود و یک‌تنه در مقابل قاصبان ولایت ایستاد و از حق و ولایت دفاع کرد، افتخار حضرت فاطمه (س) به داشتن پدری مانند رسول خدا (ص)، فرزندانش و همسری مانند حضرت علی (ع) است، اما می‌گوید من فاطمه (س) هستم و اگر من را می‌خواهید بشناسید، صفات و فضائل من را بشناسید.

آیت‌الله میرعمادی اظهار داشت: ویژگی دیگر حضرت زهرا (س) صداقت در گفتار و رفتار است، حضرت فاطمه (س) همان‌گونه که امام علی (ع) فرمودند: صادق‌ترین فرد بوده است، بندگی خالصانه برای خدا کرد و عابدترین مردم روی زمین بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها