وقتی لبخند چاشنی دورهمی‌های رزمندگان می‌شود + تصاویر

در بررسی رخداد‌های دوران دفاع مقدس در کنار پرداختن به بُعد دفاعی جبهه اسلام، باید اهمیت شوخ طبعی­‌ها و طنزپردازی­‌های جمعی از رزمندگان که باعث افزایش روحیه­ در جبهه حق می‌شد مورد توجه قرار بگیرد.
کد خبر: ۲۸۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳ - 31March 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، جنگ به ذات، خشونت و سختی به همراه دارد و هیچ ملتی نمی‌خواهد تا این حادثه ویران‌گر برای کشورش رخ بدهد.

به دلیل تقابل حق و باطل در طول تاریخ بشر، همه ملت‌ها به گونه‌­ای با این رویداد دست به گریبان بودند، ولی آن‌چه همین جنگ را برای کسانی که در آن شرکت داشته‌­اند خاطره‌انگیز می­‌کند و بعد از گذشت سال­‌ها، تداعی خاطرات آن روز‌ها برای‌شان حلاوت دارد، دورهمی‌­ها و بذله­‌گویی­‌های آن دوران است.

دفاع مقدس ملت کشورمان نیز از این قاعده مستثنی نیست. رزمندگانی از متن جامعه با هر شغل و پیشه‌­ای برای دفاع از مرز‌های اعتقادی و جغرافیایی عازم جبهه­‌های حق علیه باطل شدند و تجاوز دشمن را دفع کردند.

تعدادی از این مجاهدان فی‌سبیل‌الله، در شرایط مختلف جنگ در مناطق عملیاتی با تکیه بر اخلاق اسلامی و حفظ شأن همرزمان خود به خلق اتفاقات طنز می‌­پرداختند تا زمینه شادی رزمندگان اسلام را فراهم کنند، چون اعتقاد داشتند این کار باعث افزایش روحیه آن‌ها می‌­شود.

حالا بعد از گذشت سال­‌ها از پایان جنگ، وقتی پیشکسوتان دفاع مقدس در روایت‌گری­‌های شان به انتقال معارف آن دوران به نسل امروز می‌پردازند، به خاطرات طنز دفاع مقدس نیز اشاره کرده و از شوخ‌طبعی‎های رزمندگان، به عنوان بخشی از فرهنگ غنی دفاع مقدس یاد می‌کنند.

به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز، در ادامه شاهد تعدادی از تصاویر رزمندگان خراسانی هستیم که لبخند، چاشنی لحظات شیرین باهم بودن‌شان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها