ما توانستیم 143/ حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان مطرح کرد؛

اهتمام به حرکت‌های مردمی راهیان نور یکی از دغدغه‌های رهبری است

دبیر مجمع فعالان جهاد و شهادت «وارثون» گفت: اهتمام به حرکت‌های مردمی راهیان نور یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و هر کجا که کار مردمی باشد قوام، دوام و اثر آن بیشتر است.
کد خبر: ۲۸۳۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ - 13March 2018

اهتمام به حرکت‌های مردمی راهیان نور یکی از دغدغه‌های رهبری استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جوشقانیان، دبیر مجمع فعالان جهاد و شهادت «وارثون» گفت: در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که گاهی از آن اطلاع نداریم و به صورت موازی هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی بفهمیم چنین توانی وجود دارد، می‌توان با تمرکز بالا و نگاه تشکیلاتی افق‌های روشن را فتح کرد و با هم‌افزایی، ارتباط و دوری از موازی‌کاری، کار‌های بزرگی در زمینه جهاد و شهادت انجام داد.

دبیر شبکه ملی «وارثون» بیان کرد: بقا، ادامه و تاثیرگذاری راهیان نور در گرو مردمی بودنش است و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرش فرمودند: کاروان‌های راهیان نور یک مبارزه عظیم مردمی برای زنده نگه‌داشتن دوران پرعظمت دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام جوشقانیان تصریح کرد: اهتمام به حرکت‌های مردمی راهیان نور یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و هر کجا که کار مردمی باشد قوام، دوام و اثر آن بیشتر است و هر جایی که کار از مردم گرفته می‌شود، به نوعی سمبلیک و کلیشه‌ای شده و در حقیقت از نظر محتوایی کمرنگ می‌شود.

دبیر مجمع فعالان جهاد و شهادت وارثون ابراز کرد: مجموعه‌های مردم نهاد بسیاری در بحث راهیان نور شکل گرفته است که شبکه ملی «وارثون» مسئولیت مرتبط کردن، هم‌افزایی و حمایت از آنان را به عهده گرفته است و به زودی شاهد نقش پررنگ‌تر این مجموعه‌ها هستیم.

وی یادمان‌های شهدا به‌ویژه یادمان علقمه و شهدای کربلای 4 را یک ظرفیت بزرگ فرهنگی دانست و ابراز داشت: با استفاده از حضور معنوی و روحانی شهدا در این یادمان‌ها می‌توان بسیاری از گره‌های روحی، روانی و معنوی افراد را برطرف کرد.

دبیر شبکه ملی «وارثون» عرصه فضای مجازی و سایبری را یکی دیگر از ظرفیت‌های فرهنگی اعلام کرد و افزود: افراد زیادی در فضای مجازی کار رسانه‌ای در موضوعات گوناگون از جمله راهیان نور انجام می‌دهند که هماهنگی‌هایی بین آن‌ها صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام جوشقانیان تاریخ شفاهی دفاع مقدس را یکی از محور‌هایی دانست که می‌توان در آن فعالیت فرهنگی  کرد. ثبت معنوی خاطرات شهدا و پدران و مادران شهدا بخش عظیمی از این راه است.

وی با اشاره به برگزاری یادواره‌های شهدا در سراسر کشور بیان کرد: برگزاری یادواره‌ها از جمله کار‌های بزرگ فرهنگی هستند که به دلیل مردمی بودن می‌توانند در جامعه اثر بخش باشند و این همان چیزی است که رهبری انتظار دارد که کار‌های فرهنگی به سوی نهاد‌های مردم نهاد پیش برود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جوشقانیان، دبیر مجمع فعالان جهاد و شهادت «وارثون» گفت: نشست فعالان مردمی جهاد و شهادت استان خوزستان و سایر استان‌ها که در ایام راهیان نور در منطقه حضور دارند، با هدف بررسی ظرفیت‌های استان خوزستان در راهیان نور، ارائه گزارش و هم اندیشی میدانی فعالان استان خوزستان، اشراف مسئولین کشوری و استانی به ظرفیت‌های مردمی استان و همدلی و ایجاد ارتباط بین فعالان استان خوزستان، ۲۵ اسفندماه دراردوگاه شهید حبیب‌الهی اهواز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 114

نظر شما
پربیننده ها