طی جلسه‌ای؛

شهید «محمد برزگری» به عنوان شهید شاخص بسیج جامعه پزشکی سال ۹۷ معرفی شد

رییس بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان بافق گفت: هر سال از طرف بسیج مستضعفین، سه شهید به عنوان شهدای شاخص سال انتخاب می‌شوند که شهید «محمد برزگری» به عنوان شهید شاخص بسیج جامعه پزشکی سال ۹۷ انتخاب شد.
کد خبر: ۲۸۳۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷ - 15March 2018

به گزارش دفاع پرس از یزد، امام جمعه و فرماندار بافق به همراه رییس بنیاد شهید و امورایثارگران و برخی از مسئولان با خانواده شهید والامقام دکتر محمد برزگری بافقی دیدار و از صبر و استقامت ایشان تجلیل نمودند.

رییس بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان بافق در این دیدار گفت: هر سال از طرف بسیج مستضعفین، سه شهید به عنوان شهدای شاخص سال انتخاب می شوند که شهید محمد برزگری به عنوان شهید شاخص بسیج جامعه پزشکی سال ۹۷ انتخاب شد.

رضا دهقان زاده افزود: این‌بار صحبت از شهیدی است که نمونه کامل و مصداق بارز تقوا، صداقت، شجاعت، اخلاص و شهامت است؛ شهید محمد برزگری، معروف به شهید دکتر چمران شهرستان بافق.

وی بیان داشت: در نیمه‌ی اردیبهشت‌ ماه ۱۳۴۴ نزد خانواده‌ای از تبار نیک‌نامان در شهرستان بافق، دیده به جهان گشود و در دومین روز از فروردین‌ماه ۱۳۶۵‌، در اثر اصابت ترکش به ناحیه سر، به ندای حق لبیک گفت.

رییس بنیاد شهید و امورایثارگران بافق تصریح کرد: پیکر این شهید، در چهارمین روز از فروردین‌ماه ۱۳۶۵‌، به شهرستان بافق انتقال داده شد و پس از تشییع باشکوه بر دستان شهید پروردیارش، در جوار امامزاده عبدالله بافق و در کنار دیگر یاران آسمانی‌اش آرام گرفت.

حجت الاسلام سیدجواد سلیمانی امام جمعه بافق نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه همه خانواده های شهدا از خانواده های اصیل هستند اما این خانواده یک ویژگی استثنایی دارند این خانواده توانسته است فرزندی را در دامان خود پرورش دهد که با وجود اینکه در سطح بالای مدارج علمی بوده  است با این حال دانشگاه را رها کرده و به جبهه ها حق علیه باطل عازم می شود و جان خود را در حفظ آرمان ها انقلاب اسلامی فدا می کند.

محمدزاده رحمانی فرماندار بافق نیز در حاشیه این آیین اظهار داشت: زندگینامه شهید برزگری یکی از نخبگان شهرستان بافق که در جنگ تحمیلی به فیض شهادت نائل آمد، می تواند به عنوان یک الگویی اثرگذار برای جوانان و نوجوانان دهه دوم و سوم انقلاب معرفی شود.

محمدزاده رحمانی همچنین از اقدام مناسب دفتر حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس که آثار شهدایی از جمله شهید برزگری که یک سری ویژگی های خاصی داشتند را مستند سازی می کند، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار