با موضوع «پژوهش در خاطره»؛

نهمین نشست تخصصی «خاطره نگاری» دفاع مقدس در قم برگزار شد

نهمین دوره از نشست‌های تخصصی «خاطره نگاری» دفاع مقدس با موضوع پژوهش در خاطره، در سالن همایش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳ - 15March 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، نهمین دوره از نشست‌های تخصصی «خاطره نگاری» دفاع مقدس با موضوع پژوهش در خاطره، روز گذشته در دو نوبت صبح و عصر با حضور اعضای هیئت تحریریه فصلنامه هنر و ادبیات پایداری «پلاک هشت» و نخبگان، اساتید، صاحبنظران و نویسندگانی از تهران، قم و استان مرکزی برگزار شد.
 
در برنامه آغازین این نشست در نوبت صبح، ابتدا «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم طی سخنانی اهمیت موضوع خاطره نگاری و تاریخ شفاهی را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جلوگیری از فراموشی و تحریف واقعیت های دفاع مقدس، یادآور شد و حضور میهمانان همایش در روزهای پایانی سال را نشان اهتمام آنان به موضوع خاطره دانست.

در ادامه، موضوع «پژوهش در خاطره نویسی» با حضور دو تن از کارشناسان حاضر مورد بررسی و دقت نظر قرار گرفت.

در نوبت عصر نیز «یحیی نیازی» از نویسندگان دفاع مقدس تجربیات خود از خاطره نویسی را بازگو کرد؛ در این نشست «یوسف رضا حامدی کیا» نویسنده و پژوهشگر به بررسی و نقد کتاب «نمازهای بی وضو» شرح خاطرات آزاده سرافراز «حبیب الله معصوم» با حضور «علیرضا صداقت» نویسنده آن پرداخت.

همچنین در نشست مذکور، به همت بنیاد نخبگان استان قم و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، از «محمدرضا اشعری مقدم» و «مهدی کربلایی» نویسندگان کتاب «نبردهای انقلابی، چزابه تا زید» شرح نخستین سال عملکرد لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع)، با اهداء هدایایی تجلیل شد.

این نشست با پرسش و پاسخ کارشناسان حاضر و ارائه پیشنهاداتی در زمینه ارتقاء کیفیت و کمیت بحث خاطره نگاری و تاریخ شفاهی همراه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار