ما توانستیم ۱۶۴/ با اجرای همایش ملی «هنر دفاع»؛

یادمان‌های دفاع مقدس میزبان تئاتر خیابانی راهیان نور است

این روزها در اغلب یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان تئاتر خیابانی راهیان نور برای زائرین اجرا می‌شود.
کد خبر: ۲۸۳۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ - 15March 2018

یادمان‌های دفاع مقدس میزبان تئاتر خیابانی راهیان نور استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، با اتمام اجرای نمایش خیابانی «تندیس نور» به کارگردانی کژال راستبین از کردستان در یادمان‌های شلمچه، علقمه، مسجد جامع خرمشهر و موزه جنگ در خرمشهر، دومین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور «هنر دفاع» همچنان با استقبال گسترده کاروان‌های راهیان نور و میهمانان نوروزی مواجه است.

حمایت و مشارکت راویان دفاع مقدس در برنامه‌های نمایشی همایش ملی هنر دفاع و تبین ارزش‌های محتوایی آثار در موازات روایتگری یادگاران هشت سال دفاع مقدس قابل توجه است.

اجرای دومین همایش ملی هنر دفاع حرکتی شایسته در جهت معرفی ظرفیت‌های راهیان نور و ارائه شیوه‌های نوین حماسهها و خاطرات رزمندگان است که برای دومین سال از سوی سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس با ساماندهی و حمایت هنرمندان برگزیده تئاتر دفاع مقدس در حال برگزاری است.

تعین اهداف و ترسیم چشم انداز و همچنین هدایت صحیح منابع مالی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام مهمی در جهت توسعه فرهنگ و هنر دفاع مقدس می‌باشد که این رویداد نمونه بارز جهاد فرهنگی است.

حضور هنرمندان برگزیده و برتر رویدادها و جشنواره معتبر ملی و بین المللی و اجرای آثار نمایشی با وجود سختی‌ها و ناهمواری‌ها دریادمان‌ها و مناطق عملیاتی همزمان با ایام عید نوروز نشان از تعهد هنرمندان ارزشی است که وام‌دار شهیدان هستند.

تئاتر خیابانی بواسطه طراحی‌ها، مفاهیم ارزشمند، ارتباط بدون واسطه با مخاطب و همچنین تکیه بر توانایی بازیگران و بی نیاز به امکانات فراوان برای زائرین راهیان نور ناشناخته نیست.

اولین گروه تئاتر خیابانی راهیان نور از خوزستان به کارگردانی مصطفی بوعذار که در سال ۸۲ برای کاروان‌های خانواده‌های معظم شهدا با عنوان ‌«یاد عزیزان» در یادمان‌های دفاع مقدس اجرا نموده است یاد می‌شود که همه ساله شاهد اجرای این گروه در راهیان نور هستیم.

حرکت‌های موازی و انفرادی در هنرهای نمایشی در سطوح مختلف بی‌شمار است.
اتفاقاتی که گاها بدلیل تغییرات مدیران و عدم تمایل افراد و هدایت صحیح بودجه عقیم می‌شود و هیچگاه رنگ جریان به خود نمی‌گیرد.

حمایت‌های ضعیف و مقطعی برخی نهادها نمی‌تواند تاثیرگذار باشد.
عدم ورود سازمان اردویی و گردشگری بسیج، گروه نمایشی بنیاد روایت، ستاد مرکزی راهیان نور، حوزه هنری و سایر نهادها به جریان عظیم مردمی راهیان نور و تامین بخشی از برنامه‌های فرهنگی در یادمان‌ها دفاع مقدس قابل تامل است.

تئاتر خیابانی راهیان نور با ظرفیت بالای آن، نیازمند حمایت گسترده و مشارکت همه جانبه دستگاه‌هاو سازمان‌های فرهنگی و هنری کشور دارد تا شاهد تقویت جریان هنر انقلابی ودفاع مقدس باشیم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار