مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان خبر داد

اجرای تور یک روزه گردشگری دفاع مقدس در کرمان/ برگزاری یادواره امیران و 1100 شهید ارتش همزمان با هفته دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان از اجرای بیش از 30 عنوان برنامه شاخص و محوری در استان کرمان خبر داد.
کد خبر: ۲۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰ - 20September 2014

اجرای تور یک روزه گردشگری دفاع مقدس در کرمان/ برگزاری یادواره امیران و 1100 شهید ارتش همزمان با هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، سرهنگ «محمدمهدی ابوالحسنی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان در دومین جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان، اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدس ظرفیتی ایجاد نموده که بر هیچکس پوشیده نیست و میتواند یک ظرفیت برای نظام جمهوری اسلامی باشد.

وی با اشاره به شعار امسال هفته دفاع مقدس، با عنوان «ایستادگی دیروز، عزت امروز و تعالی فردا» اظهار داشت: نهادینه سازی ارزشها، درسهای دفاع مقدس و قدرت دفاعی کشور، از مسائلی است که باید در هفته دفاع مقدس به آن پرداخته شود.

وی خاطر نشان کرد: برخلاف برخی مناسبتها که متعلق به ارگان و نهاد خاصی میباشد، هفته دفاع مقدس متعلق به همه مردم است و متولی خاصی ندارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان با اذعان به اینکه بیش از 100 برنامه برای این ایام از سوی ارگانها و نهادهای مختلف پیشنهاد شده است، گفت: 30 برنامه محوری و شاخص انتخاب شده که در هفته دفاع مقدس در سراسر استان برگزار میشود و رژه نیروهای مسلح روز 31 شهریورماه با مسوولیت ارتش جمهوری اسلامی از اولین برنامهها میباشد.

وی افزود: برگزاری ویژه برنامه نقش استان کرمان در دفاع مقدس توسط سپاه، گردهمایی فرماندهان دفاع مقدس، یادواره شهدای گنجان به عنوان روستای نمونه کشوری در بحث ایثار و شهادت، اکران فیلم داستانی "پهلوان" پیرامون زندگی سرلشکر خلبان شهیدسیدحسین حسینی و ... از جمله برنامههای هفته دفاع مقدس در استان کرمان است.

ابوالحسنی تصریح کرد: پخش برنامه شبهای کرمان ویژه هفته دفاع مقدس، برگزاری مسابقه کتابخوانی "ستاره من" پیرامون زندگی شهید حمید عرب نژاد، یادواره امیران و1100 شهید ارتش، اهدای 5 هزار جلد کتاب دفاع مقدس به کتابخانهها، غبارروبی گلزار شهدای استان و 40 حرم مطهر شهدای گمنام و حرکت پیکهای دفاع مقدس و توزیع بسته فرهنگی در سطح شهر از دیگر برنامههای گرامیداشت این هفته است.

وی بیان کرد: تور یک روزه گردشگری دفاع مقدس در این هفته اجرا میشود که طی 4 ساعت بازدید از موزه دفاع مقدس، سرکشی از جانبازان 70 درصد، بازدید از موزه ارتش و گلزار شهدا با حضور راوی انجام خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان اظهار کرد: عکاسی دفاع مقدس در چهار پارک شهر کرمان و گرفتن عکس یادگاری با رزمندگان، اعزام راوی به مدارس و دانشگاهها، ویژه برنامه یک شب تجربه پادگانی ویژه مدیران استان، و برگزاری دهها یادواره شهید در سطح استان در هفته دفاع مقدس از جمله برنامههای این ایام است.

در این جلسه "فرشید فلاح" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: با همکاری گردان فرهنگی 408 برنامه نمایشی روایتی به مدت یک هفته با هدف جذب مخاطب جدید به فعالیتهای ارزشی و دفاع مقدس برگزار میشود.

وی افزود: از روزهای پایانی هفته دفاع مقدس این برنامه در موزه دفاع مقدس اجرا میشود و در صورت استقبال مخاطب، تمدید میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار