یادداشت/ سید عبدالله متولیان

راهبرد جدید ایران در مثنوی اقتدار

همه مردم ایران و جهان به خوبی به یاد دارند که حضرت امام خمینی سلام‌الله علیه در همان ماه‌ها و سال‌های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی نابودی نظام سلطه و مستکبران غرب و شرق را وعده داده و فرمودند: «من با اطمینان می‌گویم اسلام ابرقدرت‌ها را به‌ خاک مذلت می‌نشاند ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم.»
کد خبر: ۲۸۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۰ - 17March 2018

راهبرد جدید ایران در مثنوی اقتداربه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، سید عبدالله متولیان در یادداشتی نوشت:

همه مردم ایران و جهان به خوبی به یاد دارند که حضرت امام خمینی سلام‌الله علیه در همان ماه‌ها و سال‌های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی نابودی نظام سلطه و مستکبران غرب و شرق را وعده داده و فرمودند: «من با اطمینان می‌گویم اسلام ابرقدرت‌ها را به‌خاک مذلت می‌نشاند... ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم...»

زمانی نه چندان دور بر اساس مهندسی نظام سلطه و تعاریف تحمیلی آنان هر گونه کمک به فلسطینیان بدون اجازه و هماهنگی غرب مطلقاً ممنوع بود و هیچ کشوری حتی اجازه و جرئت کمک‌های غیرنظامی هم به فلسطینیان مظلوم را نداشت، اما در آن شرایط سخت و سنگین، مقام معظم رهبری با اعلام این موضوع که ما برای کمک به فلسطینیان از هیچ‌کس اجازه نمی‌گیریم... ما رسماً اعلام می‌کنیم که رژیم صهیونیستی را متجاوز و غاصب می‌دانیم و در راستای مقابله با صهیونیست‌ها علاوه بر کمک‌های غیرنظامی به فلسطینیان کمک‌های نظامی هم می‌کنیم. به این ترتیب با اعلام این استراتژی تابوی خیالی غرب برای عدم کمک به فلسطینیان شکسته شده و ایران وارد مرحله‌ای جدید از عمق استراتژیک خود شد و از این تاریخ با دمیده شدن روح امید به رزمندگان مقاومت فلسطین و شکل‌گیری انتفاضه جدید، ناقوس مرگ رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی به صدا درآمده و پایه‌های نظام سلطه ترک برداشته و هر روز شاهد استیصال غرب برای مقابله با عمق استراتژیک ایران بوده‌ایم.
در اواسط دهه چهارم انقلاب اسلامی نیز غرب با تمام قوا و با کمک مزدوران منطقه‌ای خود برای تضعیف و نابودی موقعیت و قدرت منطقه‌ای ایران وارد سوریه شده و با خیالبافی و خوش‌باورانه وعده تغییر حاکمیت در سوریه و درهم شکستن محور مقاومت و چرخش ۱۸۰ درجه‌ای اوضاع به نفع رژیم صهیونیستی و به ضرر ایران را دادند و بر این باور بودند که با سقوط سوریه قطعاً شاهد سقوط نظام ایران هم خواهند بود، اما در برابر بهت و حیرت و چشمان از حدقه درآمده غربی‌ها، با رشادت وصف‌ناشدنی رزمندگان جهان اسلام برنامه‌ها و رشته‌های غرب پنبه شده و کم‌کم اوضاع به نفع محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران و به ضرر محور شرارت غربی- عبری- وهابی تغییر کرد. اینک چهار دهه از سخنان طوفانی امام راحل می‌گذرد و مردم ایران و جهان شاهد تحقق پیش‌بینی‌های معجزه‌گون آن عزیز سفرکرده هستند، سال ۹۶ در شرایطی به روز‌های پایانی خود نزدیک می‌شود که روز پنج‌شنبه هفدهم اسفند ماه، حضرت امام خامنه‌ای در جمع مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام فصل جدیدی از استراتژی منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرده و با زیر سؤال بردن انتظارات شیطانی غرب فرمودند: «در حالی‌که امریکا در همه‌جا حضوری مفسدانه و فتنه‌گرانه دارد، مرتباً در باره حضور ایران در منطقه، شبهه‌آفرینی می‌کنند. آیا ما برای حضور در منطقه باید از امریکا اجازه بگیریم؟ ما برای حضور در منطقه باید با دولت‌های منطقه مذاکره و گفت‌وگو کنیم یا با شما؟ هر گاه خواستیم در امریکا حضور پیدا کنیم با شما گفت‌وگو می‌کنیم!

ایشان در پاسخ به خوی استکباری و مداخله‌جویانه مقام‌های اروپایی مبنی بر تمایل به مذاکره با ایران در باره حضور آنان در منطقه، مجدداً همین نکته را مورد تأکید قرار داده و فرمودند: این مسئله به شما چه مربوط است؟ این منطقه، منطقه ماست یا شما؟ شما در منطقه ما چه می‌کنید؟ ما با ملت‌های منطقه قرار می‌گذاریم و قرار هم گذاشته‌ایم و پیش رفته‌ایم و پیش‌تر هم خواهیم رفت. این مسائل سیاسی را باید مردم بدانند.»

سخنان اخیر مقام معظم رهبری متضمن چند نکته مهم و بیانگر فصل جدید استراتژی منطقه‌ای و بین‌المللی ایران است: 

۱- اعلام رسمی مرگ و پایان عمر ابرقدرتی امریکا و معرفی امریکا به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و فاقد تأثیر و اقتدار جهانی.

۲- اخطار به اروپایی‌ها به‌عنوان هم‌پیمانان امریکا مبنی بر عدم دخالت در این منطقه و ضرورت خروج بی‌قید و شرط آنان از منطقه غرب آسیا.

۳- معرفی رسمی ایران به عنوان قدرت بلامنازع منطقه غرب آسیا و هماورد قدرت امریکا با بیان این جمله که «هر گاه خواستیم وارد امریکا شویم با شما گفت‌و‌گو می‌کنیم» (در عین حال این جمله تحقیر امریکا نیز محسوب می‌شود.)

٤- اعلام مواضع صلح‌جویانه و مقتدرانه ایران به تمامی کشور‌های منطقه برای حل و فصل مشکلات خود از طریق مذاکره منطقه‌ای و کوتاه کردن دست اجانب و غربی‌ها.

۵- تذکر جدی به مسئولان و دولتمردان ایران برای درک موقعیت جدید استراتژیک ایران و تلاش مضاعف برای رفع مشکلات مردم از طریق افزایش تحرک جهادی و انقلابی و بالابردن ظرفیت‌های داخلی متناسب با موقعیت جدید ایران و دمیدن روح خودباوری و امید به مردم ایران و نوید روز‌های درخشان در چهلمین سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی. 

بر این اساس مسئولان و دولتمردان مکلف و موظفند ضمن پرهیز از هر گونه حاشیه سازی و بیان مسائل ناامیدکننده عزم خود را برای شیرین کردن کام مردم از طریق حل مشکلات کشور با اتخاذ خط مشی انقلابی و جهادی جزم نمایند.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار