رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

حمایت از کالای ایرانی از شاخصه های مهم اقتصاد مقاومتی است

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: حمایت از کالای ایرانی از شاخصه های مهم اقتصاد مقاومتی و شاخصه های نظر مقام معظم رهبری است.
کد خبر: ۲۸۴۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ - 24March 2018

حمایت از کالای ایرانی از شاخصه های مهم اقتصاد مقاومتی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، حجت الاسلام اسدالله جعفری رئیس کل دادگستری خراسان شمالی و دادستان سابق مازندران در جمع راهیان نور مازندران اظهار داشت: دغدغه های مقام معظم رهبری در چند سال گذشته در رابطه با مسئله اقتصاد مقاومتی دغدغه ای است که حقیقتا استراتژی جمهوری اسلامی است.

وی افزود: این مهم به دلایل مختلفی قابل فهم است، چرا که کارشناسان ارشدشان مکرر در اندیشکده های آمریکا و کشورهای هم پیمانش می نشینند تا در حوزه اقتصادی و حوزه های مختلف به صورت فنی مسائل را بررسی کنند.

این مسئول اضافه کرد: دشمن مکرر در جلسات خود محرمانه و غیرمحرمانه اعلام کرد اگر ما می خواهیم نظام جمهوری اسلامی تبدیل به قدرت دنیا نشود و  جلوی پیشرفت و نفوذ جمهوری اسلامی را دنیا بگیریم نباید بگذاریم ایده رهبر جمهوری اسلامی ایران عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه بحث اقتصاد مقاومتی مورد هدف دشمن است، خاطرنشان کرد: این مسئله را باید مسئولین و همه بدانند و مطئمن باشند دشمن امروز رمز موفقیت نظام جمهوری اسلامی را در این دیده که اقتصاد مقاومتی ایده مقام معظم رهبری است، اگر اجرایی شود همه نقشه هایی که دشمن در اجرا داشت و ناکام ماند در این هم ان شاء الله ناکام خواهد ماند.

حجت الاسلام جعفری حمایت از کالای ایرانی را از شاخصه های اصلی اقتصاد مقاومتی و شاخصه های مدنظر مقام معظم رهبری دانست و عنوان کرد: باید به داشته ها و توانمندی های خودمان باور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما در درون نظام از هر جهت نیروها و عناصر مستعد و آماده درحوزه های مختلف، فناوری و نانو داریم، عنوان کرد: امروز سرمایه گذاری داریم که همه زندگی و داشته های خود را در عرصه تولید و  اشتغال بکار گیری می کنند اما این سرمایه گذاری مواضع جدی دارد که یکی از آنها اصلاح ساخت نظام بانکی کشور است که باید اصلاح شود.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: اگر به معنای واقعی این موانع برداشته شود باید طرح تحول نظام بانکی را در ادوار مختلف که همه دولت ها مطرح کردند عملیاتی شود.

این مسئول شاخصه اصلی توجه داشتن به داشته ها و توانمندی های مان را با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درون زا و برون گریز دانست و گفت: درون زایی منظورش همین است که ما بیاییم از ظرفیت مجموعه هایی که می توانند مسیر سرمایه گذاری کمک کنند در مسیر سازندگی، پویایی، اقتصاد پویا و اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه دولت باید متمرکز شود و جلوی واردات کالا خصوصا کالای غیر ضروری را بگیرد، عنوان کرد: امروز در اکثر کشورهای دنیا ورود کالا را از گمرک می گیرند و یا کالاها را از بین می برند و مسئولین ما باید باور کنند و بپذیرند که یکی از مواضع اصلی اتکا به اقتصاد داخلی و شکوفایی تولید داخلی ممانعت از واردات کالای غیر ایرانی است.

 وی ادامه داد: در بحث واردات در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری به صورت جدی تلاش کنیم تا این مشکل را با اصلاح نظامی بانکی کشور و مشوق هایی که برای حوزه تولید و سرمایه گذاری قرار می دهیم جلوی واردات کالا را بگیریم و کالاهای با کیفیت تولید کنیم.

وی اضافه کرد: بخشی از کالاهای ما قابلیت صادر به کشورهای دنیا را دارد بیایند در داخل استفاده کنند و این را هم باید دولت برنامه ریزی کند روی این قضیه متمرکز شود و هم مسئولین دستگاه قضایی که چند سالی است مخصوصا در ده های گذشته و بالاخص امسال که رئیس قوه قضائیه خیلی تاکید کردند.

وی به تشکیل ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی در کشور اشاره کرد و گفت: این ستاد با دستور العمل رئیس قوه قضائیه چند ماهی است در سراسر کشور مجدد راه اندازی شده که بناست با همکاری دولت در تحقق منویات مقام معظم رهبری کار جدی انجام شود.

 

این مسئول بیان کرد: همه کالاهای ایرانی در خط مقدم این جبهه قرار دارند و همه تصمیم گری ها، پشتیبانی ها و هدف گذاری ها برای خط مقدم است و برای رزمنده ای که می خواهد در خط مقدم نقش ایفا کند، آن کسی که کالا ها را مصرف می کند مردم هستند. مسئولین تلاش کنند و حمایت و پشتیبانی داشته باشند.

اگر مردم نسبت به بیانات مقام معظم رهبری تعصب به خرج ندهند نتیجه اش این می شود که بازار خارجی نداشته باشیم چون یکی  از ارکان اصلی در حوزه تولید موفقیت و بازار موفقیت و اقتصاد مقاومتی ما این است که ما بازارش را همیشه آماده داشته باشیم و تولیدکننده دغدغه نداشته باشد و هر وقت لازم شد این کالا و تولیداتش را عرضه کند و مردم نقش اصلی و نقش اول را در حقیقت در بحث حمایت از کالای ایرانی را به عنوان مصرف کننده دارند.

وی به حضور 6 میلیونی نردم به مناطق عملیاتی اشاره کرد و گفت: راهیان نور محل مناسبی برای تبلیغ اقلام و کالاهای ایرانی است.

این مسئول ایام راهیان نور ایام تبیین این مساله بسیار مهم دانست و گفت: ما الان نیاز داریم به این که این مساله تکرار شود تا همگان بپذیرند و برای همه جا بیفتد و بپذیرند از کالای ایرانی استفاده کنند.

وی اعتلای جمهوری اسلامی و همه کسانی که خواهان و خواستار این اعتلا و عزت و سربلندی نظم جمهوری اسلامی هستند را در ادامه آرمان ها و اهداف شهدا دانست و گفت: شهدا این مسیر را به درستی تشخیص دادند و این نظام و انقلاب را به صورت امانت به دست ما دادند به عنوان یک میراث گران سنگ حضرت امام (ره) و ما بتوانیم حداقل دین مان را به شهدا ادا کنیم. این مسئول بیان کرد: در اندیشه ادامه راه شهدا باشیم و بتوانیم در سنگر حفظ و صیانت از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت دشمن را که در این جبهه وسیع و مخرب ویرانگر در حوزه  فضای مجازی و جنگ نرم با جمهوری اسلامی مقابله می کند، دفع کنیم.

حجت الاسلام جعفری عنوان کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری اساسی ترین و مهمترین و کارآمدترین قدرت ما در برابر این قدرت دشمن همین فرهنگ ایثار و شهادت است که ما باید به طور واقعی و به درستی تقویت کنیم تا بتوانیم در جبهه جنگ نرم دشمن هم با استفاده از فرهنگ ایثار و شهادت دشمن را مغلوب کنیم و برای همیشه آن ها را مایوس کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار