ما توانستیم ۴۰۷/ قالیباف در حمیدیه:

باور جنگیدن در جبهه حق باعث پیروزی ما در دفاع مقدس شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توکل بر خدا و باور سنت‌های الهی از سوی رزمندگان اسلام، خللی در اراده و روحیه رزمندگان ایجاد نمی‌کرد و باور جنگیدن در جبهه حق باعث پیروزی ما در دفاع مقدس شد.
کد خبر: ۲۸۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ - 25March 2018

باور جنگیدن در جبهه حق باعث پیروزی ما در دفاع مقدس شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم اهتزاز پرچم حرم رضوی در یادمان ثامن الائمه خراسان در شهر حمیدیه دلیل حضور مردم در صحنه راهیان نور را شناخت بهتر دوران دفاع مقدس دانست و ظهار داشت: دوران دفاع مقدس به عنوان یک پدیده‌ مستقل می تواند الگویی برای زندگی ما باشد. لازم نیست برویم کشور‌های دیگر و حوادث دیگر را نگاه کنیم. اگر دستاورد‌های دوران دفاع مقدس را ملاک عملمان قرار دهیم برای موفقیت و حل همه مشکلات و چالش‌هایی که امروز در کشور داریم، کفایت می‌کند.

وی دفاع مقدس را نزدیک‌ترین، بهترین و مانوس‌ترین الگو برای نسل امروز دانست و افزود: دفاع مقدس از بعد مادی، معنوی و اخلاقی درس‌های زیادی برای ما دارد. نباید فکر کنیم چون اصول و مبانی اداره دوران دفاع مقدس نظامی بوده نمی‌تواند در عرصه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و علم و فناوری الگو باشد.

قالیباف تصریح کرد: در بعد معنوی و اخلاقی وقتی به دوران دفاع مقدس نگاه می‌کنیم می‌بینیم یکی از ویژگی‌های رزمندگان توجه به خدا بود. در این محیط با کسی روبه رو نمی‌شدیم که به یاد خدا نباشد. یکی دیگر از ویژگی‌های رزمندگان توکل به خدا بود.

وی با بیان خاطره‌ای از اولین حضورش در دفاع مقدس عنوان کرد: همین نقطه‌ای که اکنون ما در آن نشسته ایم زیر آتش دشمن بود. هیچ سروسامانی در ماه‌های اول جنگ نبود. اگر به لحاظ مادی می‌سنجیدیم واقعا هیچ نقطه امید بخشی نبود آنچه که باعث امید به رزمندگان می‌شد توکل به خدا بود. رزمندگان توکل بر خدا را باور داشتند. هر چه برای شان پیش می‌آمد ولو با سختی و عدم موفقیت، قبول می کردند خیرشان در آن است. در دوران دفاع مقدس رزمندگان به سنت‌های الهی که لا یتغیر هستند ایمان داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه امکانات کم مادی در دوران جنگ به دلیل توکل بر خدا و باور سنت‌های الهی از سوی رزمندگان اسلام، خللی در اراده و روحیه رزمندگان ایجاد نمی‌کرد، تصریح کرد: باور جنگیدن در جبهه حق، باعث پیروزی ما شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار