ما توانستیم ۴۱۹/ سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با دفاع پرس:

خرمشهر متعلق به همه مردم ایران است

علی اعطا گفت: خرمشهر متعلق به همه مردم ایران است و لازم است مسئولین کشور نسبت به این شهر نگاه ويژه و ملى داشته باشند.
کد خبر: ۲۸۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ - 26March 2018

«علی اعطا» عضو هیئت رئیسه و سخنگوی شورای شهر تهران پیش از ظهر امروز (دوشنبه) پس از بازدید و دیدار با جمعی از زائران راهیان نور مستقر در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس از خوزستان اظهار داشت: صبح امروز در معراج شهدای خوزستان در اهواز حضور پيدا كردم و هم اکنون نیز با اشتياق تمام به مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر آمده ام تا اين موزه را بازدید کنم.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران هدف از حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس را گرامیداشت یاد و خاطره‌ی فداکاری‌ها، مجاهدت‌ها و از خود گذشتگی‌های رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس دانست و گفت: جریان سازی برای تکریم عمومی شهدا و رزمندگان دفاع مقدس از طریق مناسب می تواند یکی از راه‌های تثبیت و نهادینه سازی و حفظ میراث بزرگ دفاع مقدس باشد.

عضو شورای شهر تهران در ادامه افزود: حفظ میراث باقیمانده از دفاع مقدس آنهم در شهری که خود در حقيقت یک موزه از آن دوران است، کار ارزشمندی است. خوب است به گونه اى برنامه ريزى شود كه بتوان با استفاده از فناورى هاى جديد، كسانى از ديگر نقاط جغرافيايي نيز بتوانند به اسناد و مدارك اين موزه دسترسی پيدا كنند.

سخنگوی شورای شهر تهران ضمن تقدیر از زحمات شبانه روزی مسئولین و خادمین مردم در این مرکز، گفت: راوی موزه تسلط بسیار خوبی بر محتوا داشت و اطلاعات خوبى در رابطه با اسناد و مدارك موجود در موزه ارايه داد. امیدوارم که با تلاش بیشتر و برنامه ریزی صحیح، موزه های ما همچون بسیاری از نقاط دنیا از ظرفيت هاى فناورانه نيز استفاده كنند تا امكان دسترسى از راه دور نيز فراهم شود.

وی در پایان از خرمشهر بعنوان یک شهر 80 میلیونی یاد کرد و افزود: خرمشهر به دليل جايگاه ويژه اش در تاريخ دفاع مقدس متعلق به همه مردم ایران است و موزه دفاع مقدس خرمشهر نيز بايد در مقياس ملى مطرح باشد. اميدوارم این موزه به مرجعی برای پژوهشگران تبدیل شود و همه بتوانند هر آنچه را در مورد جايگاه خرمشهر در دفاع مقدس ببينند و بدانند، اينجا بيابند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها