حجت‌الاسلام رئیسی:

عتبات مقدسه باید در رابطه با محرومان و نیازمندان فعال شوند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: عتبات مقدسه از جمله مراکزی هستند که باید در رابطه با محرومان و نیازمندان فعال شوند.
کد خبر: ۲۸۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴ - 28March 2018

عتبات مقدسه باید در رابطه با محرومان و نیازمندان فعال شوندبه گزارش دفاع پرس از مشهد، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدابراهیم رئیسی در سومین اجلاس اعتاب مقدسه جهان اسلام در کاظمین اظهار داشت: امامان و پیشوایان دین، باب‌الله و باب‌العباده و عتبات عالیات، مراکزی روی زمین برای اتصال به پروردگار متعال و ارتباط با حضرت حق هستند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: جامعه‌سازی اسلامی و نظام‌سازی قرآنی بر پایه چهار اصل «اقامه نماز»، «ایتای زکات»، «امر به معروف» و «نهی از منکر» امکان‌پذیر است و صیانت از این اصول و حدود الهی، از مراکز بزرگ دینی برای جهان اسلام رقم می‌خورد. تنها راه مصونیت و پیروزی در برابر جنگ سخت و نرم دشمنان علیه جهان اسلام، پناه جستن به حضرات معصومین (ع) است.

وی افزود: اساس حشدالشعبی، نیروهای مردمی، مؤمن، دلداده به خدا و مجاهدین سلحشوری بوده که تربیت یافته و شکل گرفته از جایگاه عتبات مقدسه هستند. بزرگان و تأثیرگذاران جهان اسلام مانند امام خمینی(ره) و سید محمد باقر صدر به برکت این آستان‌های مقدس جامع الحکمتین شدند و هم حکمت نظری و هم حکمت عملی یافتند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه باید تعاملات بخش‌های فرهنگی، علمی، پژوهشی و تحقیقی میان اعتاب جهان اسلام قوت یابد و سرعت بگیرد، خاطرنشان کرد: فعال‌کردن مشاوره جوانان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف در اعتاب مقدسه بسیار تأثیر گذار است. عتبات مقدسه از جمله مراکزی هستند که باید در رابطه با محرومان و نیازمندان فعال شوند. پیشنهاد می‌کنم در جلسات اعتاب مقدسه جهان اسلام، تولیت‌های مزارات امامزادگان نیز حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار