غرقی در برنامه «پرانتز باز» روایت کرد؛

پناهندگی نوجوان جنگ زده لیبیایی به مکان اسکان خبرنگاران

مرتضی غرقی در برنامه نوجوانانه «پرانتز باز» از پناهندگی چند روزه‌ی یک نوجوان جنگ زده لیبیایی به محل اسکان خبرنگاران سخن گفت.
کد خبر: ۲۸۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ - 31March 2018

پناهندگی نوجوان جنگ زده لیبیایی به مکان اسکان خبرنگارانبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «مرتضی غرقی» خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با حضور در برنامه «پرانتز باز» در خصوص امنیت حاکم در ایران صحبت کرد و در همین زمینه به نقل خاطره‌ای از حضورش در شرایط جنگ زده کشور لیبی پرداخت و اظهار داشت: در روزهایی که به سرنگونی قذافی منتهی می‌شد، ناتو به شهر سرت خیلی حمله می‌کرد. مبارزان لیبیایی که علیه قذافی می‌جنگیدند همه در شهر سرت حضور داشتند. آن زمان چند خانواده بیرون از شهر زندگی می‌کردند و من یک بار به آنجا رفتم. در گفت‌وگو با یکی از آن‌ها، پدر خانواده از من پرسید: ناتو محل اسکان شما را بمباران نمی‌کند؟ نیروهای قذافی محل شما را مورد هدف قرار نمی‌دهند؟ من گفتم ما خبرنگارها عمدتا جای‌مان امن است به دلیل اینکه هیچ یک از طرف‌های درگیر جنگ، برای اینکه خودش را در مقابل رسانه‌ها قرار ندهد به مقر خبرنگارها حمله نمی‌کند چون اگر رسانه‌ها علیه یک مجموعه موضع بگیرند آن مجموعه قطعا از لحاظ روانی جنگ را باخته است. پسر کوچک خانواده که متوجه این مساله شد به پدرش اصرار می‌کرد و می‌گفت من می‌خواهم با این خبرنگارها زندگی کنم. در نهایت هم دو-سه روزی آمد و با ما زندگی کرد.

غرقی با اشاره تلاش‌های دشمنان برای ناامن کردن ایران، تصریح کرد: آمریکا برای اینکه ایران را کشوری نا امن جلوه دهد، تلاش دارد مانع از سرمایه‌گذاری خارجی‌ها شود؛ اما با این همه نتوانسته است در این زمینه به اهداف خود برسد و تعداد قابل توجهی از خارجی‌ها نسبت به این سرمایه گذاری در ایران تمایل دارند.

وی ادامه داد: ما در سال گذشته شاهد یک واقعه تروریستی در تهران بودیم. این مساله یک بار برای ما رخ داد در حالی که مشابه این اتفاق در کشورهای دیگر از جمله فرانسه، آمریکا و ترکیه به کرات رخ می‌دهد علی رغم این که آن ها نیروهای امنیتی بسیار پیشرفته‌ای دارند!

غرقی اضافه کرد: امنیت یک مساله نسبی است. اگر موقعیت ایران را با دیگر کشورها به طور واقع بینانه قیاس کنیم خواهیم دید که ایران از امنیت خوبی برخوردار است. هر چند شاید مردم، خیلی ساده از کنار این مساله عبور کنند؛ اما در پشت ماجرا، افراد زیادی تلاش می‌کنند و شب بیداری می‌کشند تا از ورود دشمن به مرزها جلوگیری کنند.

«پرانتز باز» یک مجله خبری ترکیبی است با حال و هوای نوجوانانه که هر جمعه ساعت 16 روی آنتن شبکه امید می‌رود و از رویدادها و دغدغه‌های نوجوانان امروز می‌گوید و مسائل ویژه آن ها را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار