سردار تولایی:

سپاه در مقابله با توطئه های داخلی نقش اساسی را ایفا کرد

همزمان با بزرگداشت هفته دفاع مقدس، برنامه نگاه روز کاری از گروه ایران و سیاست رادیو ایران با بررسی نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس به گفتگو با سردار تولایی معاون طرح و برنامه ریزی سپاه پاسداران و سردارعبدالله عراقی جانشین فرماندهی نیروی زمینی سپاه پاسداران پرداخت.
کد خبر: ۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸ - 25September 2013

سپاه در مقابله با توطئه های داخلی نقش اساسی را ایفا کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار تولایی با تاکید بر نقش سپاه  پس از انقلاب و در طول جنگ گفت: فلسفه وجودی سپاه مبارزه با ضد انقلاب و حراست از انقلاب اسلامی بود شاید روزهای اول هیچکس فکر نمیکرد که سپاه بنیه نظامی و دفاعی داشته باشد چون آموزشهای محدود به مبارزه با گروهکهای داخلی و جنبه انتظامی داشت.

وی افزود: با توسعه فعالیتهای اطلاعاتی، کمابیش توان سپاه افزایش یافت اما هنوز توان نظامی کافی نداشت اما در بخشی دیگر با تشکیل بسیج مستضعفین به آموزش عمومی مردم پرداختند.
 
معاون طرح و برنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: ورود سپاه به جنگ همزمان با آغازتهاجم سراسری رژیم بعث بود که سپاه های شهرهای مرزی خط دفاعی  با کمک مردم ایجادو از پیشروی دشمن جلوگیری کردند.
 
سردار تولایی تصریح کرد: سپاه قبل ازجنگ امنیت کشور را دنبال میکرد و در طول دفاع مقدس، شکل گیری استراتژی دفاعی انقلاب اسلامی و توسعه توان رزم سپاه ومردم بود که فرهنگ دفاعی جدید مبتنی براندیشه انقلاب شکل گرفت و بعد از جنگ ، توان دفاعی را برای بازدارندگی و مقابله  با مظاهر جدیدی مثل تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، توسعه و در مراحل بعدی به سازندگی خرابیهای بعد از جنگ پرداختیم.
 
وی با تاکید بر تشکیل بسیج خاطر نشان کرد: درهمین فواصل توسعه بسیج به عنوان یکی از ارکان عمق استراتژِیک ایران مطرح شد که درهمین حین، فعالیتهای دیگری نیز، جهت توسعه توان امنیتی، دفاعی، اطلاعاتی و سازندگی در سپاه شکل گرفت.
 
این مقام مسئول در جواب به سوال اینکه  سپاه در دهه عدالت چه ویژگیهایی دارد ادامه داد:  بر اساس اصل صد و پنجاه قانون اساسی،مسئولیت سپاه، پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن است، باید متناسب با شرایط ومقتضیات انقلاب کردهای خاصی را داشته باشد واز آنجایی که انقلاب پیشرو و با شتاب اهدافش را محقق می کند پس باید نگاه درستی به مفهوم پاسدار داشته باشیم.
 
تولایی تاکید کرد:  امروز مراکز تحقیقاتی سپاه مثل دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و دانشگاه امام حسین از قطبهای مهم علمی کشور هستند و نیز کمک به سازندگی، محرومیت زدایی  و تقویت توان بسیج کشور یکی از ویژگیها ومولفه های دهه پیشرفت و عدالت است.
 
همچنین سردارعبدالله عراقی جانشین فرماندهی نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به پیشرفتهای نیروی زمینی سپاه گفت: نیروی زمینی همگام با سایر نیروها با تجارب ارزشمند دوران جنگ به عنوان ستون فقرات سپاه ، خودش را با آموزشهای علمی روزدر مجتمع های دانشگاهی ودانشکده های نظامی همراه کرد.
 
وی افزود: با این قدام، سپاه با علوم و فنون نظامی روز جهت تامین امنیت ملی کشور آشنا شد و با کمک متخصصان ، اقداماتی جهت هوشمندسازی وافزایش برد سلاح ها ی نظامی انجام داد.
 
عراقی عنوان کرد: با توجه به تغییر نوع تهدید از منطقه ای به فرامنطقه ای،نیروی زمینی سعی کرد در راستای جنگ ناهم طراز دشمن خود را ،با امکانات موجود و عوامل غیر فیزیکی مثل روحیه ایثار، شهادت طلبی و ولایت مداری نیروی زمینی تقویت و آماده کند.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار