مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد؛

بررسی 40 سال ادبیات داستانی انقلاب اسلامی در «چهل شاهد»

علی اصغر جعفری گفت: با همت موزه انقلاب اســلامی و دفاع مقدس 40 سال ادبیات داستانی انقلاب اسلامی در سلسله نشست‌های «چهل شاهد» بررسی می‌شود.
کد خبر: ۲۸۵۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ - 08April 2018

بررسی چهل سال ادبیات داستانی انقلاب اسلامی در «چهل شاهد»به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان این که 40 سال ادبیات داستانی انقلاب اسلامی در سلسله نشست‌های «چهل شاهد» بررسی خواهد شد، اظهار داشت: در نخستین نشست که بیستم فروردین ماه سال جاری در محل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود، چهار نفر از اساتید این حوزه تاثیرات انقلاب اسلامی در مضامین و مفاهیم ادبیات داستانی در 40 سال گذشته را بررسی خواهند کرد.

علی اصغر جعفری با اشاره به اینکه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قطب فرهنگی و حماسی معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی است، افزود: محور جلسات «چهل شاهد» بررسی ورود مفاهیم عمیق انقلابی و فرهنگ ایثار و پایداری در ادبیات داستانی خواهد بود.

وی بیان کرد: فرهنگ انقلاب اسلامی سرشار از رویداد‌ها، لحظه‌های ناب و ماندگار، شخصیت‌های ممتاز و اندیشه‌های متعالی است که تنها با بیان هنر و ادبیات می‌تواند به جهانیان و نسل‌های آتی انتقال یابد و جلسات «چهل شاهد» زمینه‌ای برای بررسی کارنامه ادبیات و هنر در انتقال این مفاهیم عمیق در 40 سالگی انقلاب اسلامی است.

براساس این گزارش، احمد شاکری نویسنده و منتقد ادبی، قاسمعلی فراست رمان نویس و پیشکسوت ادبیات دفاع مقدس، محمد حنیف رمان نویس و پژوهشگر ادبیات داستانی و محمد قزلی نویسنده و مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در نخستین میزگرد تخصصی «چهل شاهد» به بررسی 40 سال ادبیات داستانی انقلاب اسلامی می‌پردازند.

نخستین نشست تخصصی بررسی 40 سال ادبیات و هنر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ساعت 10 صبح  20 فروردین ماه سال جاری در محل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در بزرگراه شهید حقانی، خیابان سرو برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار