ما توانستیم ۵۰۳/ رئیس ستاد راهیان نور سپاه «کربلا» مازندران:

اعزام ۳۵ هزار زائر مازندرانی به راهیان نور/ راهیان نور و کار‌های مربوط به شهدا بر زمین نخواهد ماند

«عسکر مجیدی» با بیان اینکه اعزام ۳۵ هزار زائر مازندرانی به راهیان نور نتیجه تلاشی گروهی و برنامه‌محور بود، گفت: باور و اعتقاد ما این است که کار راهیان نور و کار‌هایی که مربوط به شهدا است بر زمین نخواهد ماند.
کد خبر: ۲۸۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ - 08April 2018
اعزام ۳۵ هزار زائر مازندرانی به راهیان نور/ راهیان نور و کار‌های مربوط به شهدا بر زمین نخواهد ماندبه گزارش دفاع پرس از ساری به نقل از قرارگاه رسانه ای شهید کابلی، «عسکر مجیدی» رئیس ستاد راهیان نور سپاه «کربلا» مازندران، ضمن تشکر از همه دستگاه‌هایی که در زمینه برگزاری مطلوب راهیان نور تلاش کردند، اظهار داشت: نحوه اعزام و برنامه‌های راهیان نور، درصد رضایتمندی بالایی را از سوی زائران به خود اختصاص داد، اما نواقصی هم در کار داشتیم که با همت همه دلسوزان به رفع آن و بهبود روند اعزام تلاش می‌کنیم.
 
وی با بیان اینکه از اردیبهشت‌ماه ۹۶ ستادی با محوریت راهیان نور در سپاه «کربلا» تشکیل و جلسات متعددی در این رابطه برگزار شد، بیان کرد: در آستانه اعزام‌ها نیز کمیته‌های ده‌گانه‌ای تشکیل شد و این کمیته‌ها به‌طور مستقیم وارد عملیات راهیان نور شدند.
 
رئیس ستاد راهیان نور سپاه «کربلا» مازندران با تأکید بر اینکه کمیته فرهنگی ستاد راهیان نور در بخش محتوایی و نرم‌افزاری و تهیه بسته‌های فرهنگی متناسب با فضای دفاع مقدس، اقداماتی داشتند، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی از قبیل یادواره‌های شهدا به‌ویژه یادواره شهدای مدافع حرم که در اردوگاه «شهید باکری» خرمشهر با حضور خانواده‌های معظم شهدا، برنامه سال تحویل در یادمان «هفت‌تپه» و تشییع ۲ شهید گمنام در این یادمان در ادامه فعالیت‌های این کمیته محقق شد.
 
مجیدی با اعلام اینکه امیدواریم حضور ۲ شهید گمنام در «هفت‌تپه»، بهانه‌ای برای آبادانی آن منطقه شود، تصریح کرد: اگر امنیت و مسؤلیتی داریم، مدیون شهدائیم و مسؤولان هم باید برای احیای یادمان «هفت‌تپه» از هیچ کوششی فروگذار نکنند تا نسل‌های بعدی به تاریخ مازندران که بخشی از آن بخش زرین دوران دفاع مقدس است، افتخار کنند و بدانند مازندران در دوران دفاع مقدس چه نقش برجسته و به‌سزایی داشت.
 
وی ادامه داد: مازندرانی‌ها در دفاع از حرم خوش درخشیدند و در حماسه‌های بزرگی چون مقاومت در «خان‌طومان» و آزادی «بوکمال» به‌عنوان آخرین پایگاه سازمانی داعش نقش اساسی داشتند.
 
معاون اجرایی سپاه «کربلا» مازندران با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلف فرهنگی معنویت‌افزا نیز از فعالیت‌های خوب کمیته فرهنگی ستاد راهیان نور بود، اضافه کرد: کمیته فرهنگی مدیریت راویان و روحانیون کاروان‌ها را نیز بر عهده داشت که الحمدلله در هر کاروان ما راوی و روحانی داشتیم.
 
وی با بیان اینکه در بخش محلات ۳۰۸ کاروان به مناطق عملیاتی اعزام کردیم، افزود: کاروان‌ها در هر یادمان و مناطق عملیاتی برای بازدید می‌رفتند، راویانی برای آن‌ها با هدف انتقال مفاهیم ایثار و شهادت به روایت‌گری می‌پرداختند.
 
مجیدی گفت: برنامه محوری ستاد راهیان نور سپاه استان مازندران در یادمان «هفت‌تپه» بود که ضمن قدردانی از همه کسانی که در احیای این یادمان به‌عنوان نماد و عقبه رزمندگان لشکر ویژه ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس زحمات زیادی کشیدند، در تلاشیم اردوگاهی در این منطقه برپا کنیم و در خدمت زائران باشیم.
 
وی اظهار کرد: یکی از کمیته‌ها، کمیته پشتیبانی بود که خادمان در آن از مبدأ تا مقصد کاروان‌ها، به خدمت‌رسانی مشغول بودند.
 
معاون اجرایی سپاه «کربلا» مازندران مهم‌ترین کمیته را کمیته امنیت و ایمنی خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: «ایمنی زائران کاروان‌های راهیان نور حتماً باید رعایت شود»، این کمیته نیز از شروع اعزام کاروان‌های مناطق عملیاتی غرب کشور، کار خود را آغاز کرد.
 
وی ادامه داد: کمیته ایمنی با کمیته راهور و نیروی انتظامی همکاری داشت و قبل از اعزام، اتوبوس‌ها و دستگاه‌های ترابری توسط کمیته راهور بررسی می‌شد تا مشکلی نداشته باشند.
 
مجیدی یادآور شد: در بحث امنیت چه در مناطق عملیاتی و چه در طول اعزام، نیرو‌های امنیتی حضور داشتند، موارد را رصد و نکات را به‌طور جدی دنبال می‌کردند تا کوچک‌ترین حادثه‌ای رخ ندهد.
 
وی با عنوان اینکه ۳ هزار زائر راهیان نور در بخش دانشجویی در تابستان ۹۶ از مناطق عملیاتی غرب کشور بازدید کردند، بیان کرد: در بخش اعزام دانش‌آموزی نیز ۱۰ هزار دانش‌آموز به غرب و جنوب کشور اعزام شدند.
 
معاون اجرایی سپاه استان مازندران تأکید کرد: در مجموع با توجه به اعزام ۳۵ هزار زائر، با قرارداد‌هایی که سپاه با شرکت‌های حمل و نقل و پایانه‌های اتوبوس داشت، نقل و انتقال زائران با مشکلی مواجه نشد.
 
این مسئول با اعلام اینکه کمیته خادمین، از دیگر کمیته‌های فعال بود، اضافه کرد: نزدیک به ۳ برابر ظرفیت پذیرش ما در بحث خادمی شهدا، در ۲ اردوگاه شهدای مازندران و اندیمشک در سایت کوله‌بار ثبت‌نام کردند که کار را برای ما سخت کرده بود.
 
مجیدی با اشاره به اینکه کمیته بهداشت و درمان ستاد راهیان نور از آغاز تا پایان زمان اعزام در اردوگاه‌ها حضور داشت، عنوان کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشت و درمان سپاه «کربلا»، بهداری سپاه در اردوگاه «شهید باکری» برپا شد و کاروان‌هایی که به‌طور گروهی با چند اتوبوس اعزام می‌شدند، در زمان اعزام، برای همراهی‌شان آمبولانس و اکیپ‌های درمانی تدارک دیده می‌شد.
 
وی افزود: برای کاروان‌هایی هم که به‌صورت انفرادی عازم می‌شدند نیز پیش‌بینی‌های لازم در طول مسیر صورت گرفت و با هلال احمر هماهنگی‌های لازم انجام شده بود.
 
معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران گفت: کمیته مهندسی نیز کمیته‌ای بود که قبل از آغاز اردو‌های راهیان نور کارشان را آغاز کرده بودند و در حوزه مسائل زیرساختی و تکمیل بعضی پروژ‌ه‌ها براساس ظرفیت موجود، اقدام کردند.
 
رئیس ستاد راهیان نور سپاه «کربلا» مازندران بیان کرد: کمیته روابط عمومی و تبلیغات زبان گویا و انعکاس‌دهنده این عملیات بزرگ فرهنگی بود که به‌صورت منسجم و هماهنگ به فعالیت‌های رسانه‌ای می‌پرداخت، اخبار راهیان نور با پشتیبانی قرارگاه رسانه‌ای شهید مدافع حرم «رحیم کابلی»، به‌طور لحظه‌ای در قالب گزارش‌های مکتوب و تصویری و خبر در رسانه‌های مختلف مخابره می‌شد.
 
مجیدی ادامه داد: کمیته بازرسی و نظارت، کنترل اردوی راهیان نور را برعهده داشت، اگر جایی نیاز بود تا برنامه‌ای در حین اعزام اصلاح شود، اقدامات لازم صورت می‌گرفت و نواقص جمع‌بندی می‌شد تا در اعزام‌های بعد، مرتفع شود.
 
وی اظهار کرد: کمیته فناوری و مخابرات هم فعالیت‌های خوبی در بخش ارتباطات بی‌سیمی و اینترنتی و نصب دکل‌های مخابراتی انجام داد.
 
معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه از همه خادمان شهدا، مسئولان و همه دستگاه‌هایی که در راهیان نور سهیم بودند، قدردانی می‌کنیم و دستگاه‌هایی هم که در برپایی این برنامه مشارکت نکردند، از این توفیق بی‌بهره ماندند، گفت: باور و اعتقاد ما این است که کار  راهیان نور و کار‌هایی که مربوط به شهدا است بر زمین نخواهد ماند.
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار