فرماندار شهرستان نکا:

شهید طوسی علمدار جبهه مقاومت بود/ خاندان شهدا سرمایه‌های ملی ما هستند

فرماندار شهرستان نکا گفت: سردار طوسی همچنان بعد از گذشت چند دهه از پیروزی جنگ تحمیلی علمدار ایثار و پایمردی نکا در سراسر این خاک اسلامی است و درایت و شجاعت وی سبب شد علمدار جبهه نبرد شناخته شود.
کد خبر: ۲۸۵۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ - 09April 2018

شهید طوسی علمدار جبهه مقاومت بود/ خاندان شهدا سرمایه‌های ملی ما هستندبه گزارش دفاع پرس از ساری، «جعفر احمدی» فرماندار شهرستان نکا در یازدهمین یادواره سرداران شهید شهرستان نکا که با محوریت سردار «محمدحسن قاسمی‌طوسی» و شهدای مدافع حرم که در مصلای امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد از سردار طوسی به عنوان علمدار جبهه‌های مقاومت در طی هشت سال دفاع مقدس یاد کرد و اظهار داشت: سردار طوسی همچنان بعد از گذشت چند دهه از پیروزی جنگ تحمیلی علمدار ایثار و پایمردی نکا در سراسر این خاک اسلامی است و درایت و شجاعت وی سبب شد علمدار جبهه نبرد شناخته شود.

فرماندار شهرستان نکا با اشاره به نقش شاخص سردار طوسی در لشکر ۲۵ کربلا تصریح کرد: لشکر پر افتخار ۲۵ کربلا قهرمانان سرافراز همچون طوسی‌ها تقدیم خاک مقدس ایران اسلامی کرده، لذا در این مسیر نیز سردار طوسی در بنیان‌گذاری لشکر ۲۵ کربلا نقش مهمی را بر عهده داشت.

به گفته احمدی، سردار طوسی به عنوان یک فرمانده خستگی ناپذیر در محضر ولایت همپای رزمندگان در عملیات های غرور آفرین نقش عدیده‌ای داشت و در این مسیر نام نکا را در تمامی نقاط ایران اسلامی به نیکی شناساند.

این مسئول گفت: اگر چه شهرستان نکا در تاریخ جغرافیای کشور بسیار کوچک به چشم می‌آید، اما در بزرگ مردی، ایثار، رشادت و ولایت پذیری نمونه بارز یک شهر مذهبی و پرافتخار است.

وی اضافه کرد: در تاریخ جنگ انقلاب اسلامی ۷ هزار تن از رزمنده‌های نکایی به جبهه های نبرد اعزام شدند که در این میان ۴۳۳ شهید، ۴۰۰ جانباز و ۴۰ آزاده در راه پاسداری از انقلاب جانفشانی کردند.

فرماندار شهرستان نکا از خانواده های شهدا به عنوان اسوه‌های صبر و ایثار یاد کرد و همچنین متذکر شد: خاندان شهدا سرمایه‌های ملی ما هستند چرا که امنیت و آسایش امروز جامعه مدیون و مرهون دلاورمردی های رزمندگان دیروز است که پای ذلت نپذیرفته و در راه اسلام از جان خود گذشتند.

در پایان مراسم از ۱۵ عنوان کتاب در زمینه شهدا و دفاع مقدس حوزه شهرستان نکا به شرح «آفتاب شمال»، «شناختنامه سردار طوسی»، «شناخت نامه سردار شهید بردبار»، «شناخت نامه سردار شهید نظری»، «درآرزوی سنگر»، «از دیار اقیانوس»، «بوی تربت»، «قلب فرماندهی»، «معبر هشتم»، «انیس کردستان»، «مثل گل مریم»، «عروس زمستان»، «دلی شکافت زبانی شکفت»، «دو بال سرخ» و «حسن یوسف» توسط  فرمانده لشکر ویژه 25 کربلا در دوران دفاع مقدس، نماینده ولی فقیه و استاندار مازندران رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار