ماموستا راستی:

مصرف کالای ایرانی از «اوجب واجبات» است

امام جمعه موقت سنندج گفت: به اعتقاد بنده استفاده از تولیدات داخلی و مصرف کالای ایرانی از «اوجب واجبات» است.
کد خبر: ۲۸۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰ - 09April 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، ماموستا محمدامین راستی در گفت‌وگویی با تبریک سال نو اظهار داشت: امیدوارم امسال، سالی پر از خیر و برکت برای همه مسلمانان و مردم این خطه از سرزمین باشد.

وی به شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» اشاره کرد و گفت: شعار امسال، شعار پرمعنا و بامفهومی است و امیدواریم بتوانیم در این راستا حرکت کرده و آن را به مرحله تحقق برسانیم.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: به اعتقاد بنده استفاده از تولیدات داخلی و مصرف کالای ایرانی از «اوجب واجبات» است و باید این مهم از مسئولان شروع شود و تک تک مردم نیز از آن حمایت کنند.

وی به ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های طبیعی روستای هجیج گریزی زد و ادامه داد: این روستا در منطقه کوهستانی و صعب‌العبوری قرار گرفته و در طول تاریخ برای مردم نمونه بوده چراکه مردمان آن منطقه، تمام مایحتاج زندگی را خودشان تهیه می‌کنند و به هیچ جایی وابستگی ندارند.

تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» راهکاری برای خروج از وابستگی به مصرف کالاهای خارجی

ماموستا راستی با بیان اینکه تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» راهکاری برای خروج از وابستگی به مصرف کالاهای خارجی است، افزود: انسان برای اینکه بتواند سرپا بایستد و مستقل باشد باید وابستگی خود را تا آنجا که می‌تواند کم کند چراکه اگر فرد وابسته به جایی باشد، طرف مقابل هم انتظاراتی دارد و به خودی خود مایحتاج خود را در اختیار وی قرار نمی‌دهد و باید آن را برطرف کند، به عنوان نمونه اگر به استکبار جهانی وابسته باشیم یقیناً انتظاراتی از ما خواهند داشت و باید از خواسته‌ها، آرمان‌ها، ارزش‌ها و هدف‌های خود عقب‌نشینی کنیم تا خواسته‌هایمان را تأمین کنند و هیچ شکی در آن نیست.

وی با اشاره به آیه قرآن در سوره بقره اظهار کرد: خداوند خطاب به رسول‌الله‌ (ص) می‌فرمایند ای محمد یهود و نصارا از تو راضی نیستند مگر اینکه از ارزش‌های خود عقب‌نشینی و از فرهنگ و تمدن آنان تبعیت کنید.

امام جمعه موقت سنندج گفت: ایران، سرزمین اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی امانت الهی در دست مردم است و باید از ارزش‌ها، آرمان‌ها و اهداف بلند حضرت امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری تبعیت کنیم و اجازه ندهیم بیگانگان چشم طمع به کشور داشته باشند.

مسئولان از تولیدکنندگان داخلی حمایت و از خرید کالاهای لوکس خارجی پرهیز کنند

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم که مسئولان و مردم چه نقشی در تحقق شعار سال دارند، عنوان کرد: ابتدا باید مسئولان در راستای تحقق شعار "حمایت از کالای ایرانی" گام بردارند و به تولیدکنندگان داخلی کمک کنند تا بتوان مشکلات و نیاز مردم را برطرف و برآورده کرد.

امام جمعه موقت سنندج خاطر نشان کرد: باید مسئولان از جوراب و لباس گرفته تا ماشین زیرپایشان از جنس و تولید داخلی باشد و از خرید کالاهای لوکس خارجی پرهیز کنند چراکه در اینصورت مردم هم از کالای داخلی حمایت می‌کنند.

وی گفت: باید از واردات کالاهای خارجی که مورد نیاز نیست و خودمان قادر به تولید آن هستیم، جلوگیری شود تا بتوانیم در راستای تحقق شعار سال گام برداریم.

کردستانی‌ها با جان و دل از فرامین مقام معظم رهبری تبعیت می‌کنند

ماموستا راستی با اشاره به وضعیت معیشتی مردم استان افزود: مردم کردستان به‌دلیل نداشتن پول و امکانات آنچنان قادر به استفاده از کالاهای خارجی نیستند و نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند.

وی اظهار کرد: مردم کردستان، مردمان شریفی هستند و در طول تاریخ حافظ و نگهبان کشور بوده و هستند و بیش از 5 هزار نفر شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده‌اند و از این نظام حمایت می‌کنند.

امام جمعه موقت سنندج گفت: مردم کردستان از هر شعار و هدفی که از طریق مقام معظم رهبری صادر شود تبعیت می‌کنند و با جان و دل برای پیشرفت اهداف مقدس جمهوری اسلامی قدم‌های بزرگی برمی‌دارند.

علمای اهل سنت در تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» نقش بی‌بدیل و بی‌مثیلی دارند

وی تصریح کرد: علمای اهل سنت می‌توانند در تحقق شعار سال نقش مهم، بی‌بدیل و بی‌مثیلی داشته باشند چراکه تریبون نماز جمعه در اختیار علماست و می‌توانند مردم را به حمایت و مصرف کالای ایرانی تشویق کنند.

امام جمعه موقت سنندج خاطر نشان کرد: کردستان با مناطق دیگر فرق می‌کند چراکه هیچ روستایی را نمی‌بینیم که ماموستا نداشته باشد و خوشبختانه نماز جمعه در تمام روستاهای استان برگزار می‌شود و این مهم نشان‌دهنده علاقه مردم به دین، روحانیون و ترک منکرات است.

ماموستا راستی افزود: ماموستاها از طریق تریبون نماز جمعه می‌توانند از شعار سال حمایت کنند و منافع حمایت از کالای داخلی را برای مردم تبیین و تشریح کنند و به مردم بگویند که اگر از تولیدات داخلی حمایت نکنیم باید به کشورهای بیگانه وابسته باشیم و وابستگی سبب تهاجم فرهنگی و مسائل سیاسی می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها