مشارکت اجتماعی زنان زینبی در تشکل «همسران جانبازان»

اواخر سال 88 با یاری 12 همسر جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس، تشکلی تحت عنوان «کوثر» با هدف تداوم ارتباط عقیدتی، فرهنگی و اجتماعی با همسران جانبازان و ارتقاء سطح روحی این همسران ایجاد شد.
کد خبر: ۲۸۶۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ - 10April 2018

مشارکت اجتماعی زنان زینبی در تشکل «همسران جانبازان»به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، دختران پیش از ازدواج آرزوها و رویاهای بزرگی در سر دارند، اما ایده‌آل‌ترین آن‌ها رنگ متفاوتی دارد. در دوران دفاع مقدس برخی از دختران، همسرانی را انتخاب می‌کردند که برای حفظ انقلاب و کشور پیشقدم شده باشند. آنها شیرینی زندگی خود را در سختی اینگونه زیستن دیدند.

در اسلام آمده است که مرد از دامن زن به معراج می‌رود. در جنگ تحمیلی این سخن به اثبات رسید. رزمندگان، فرزندان خود را به همسر می‌سپردند و راهی جبهه می‌شدند. زمانی هم که این رزمندگان مجروح می‌شدند، همسرانشان بدون هیچ شکایتی به آن‌ها رسیدگی می‌کردند.

گاهی هم پیش می‌آمد که یک رزمنده به درجه رفیع جانبازی نائل می‌آمد. در این گونه موارد همسران جانبازان بدون هیچ چون و چرایی خود را وقف نگهداری از همسران کردند. ایثارگران واقعی همسران جانبازان هستند. چراکه بدون یاری همسر، هرگز آن جانباز به زندگی عادی و آرام برنمی‌گردد.

برخی از همسر جانبازان پس از اتمام جنگ تحمیلی رسالت خود را تنها به مراقبت از فرزند و همسر محدود نکردند و کوشیدند که در جامعه نیز ایفای نقش کنند. در این راستا اواخر سال 88 با یاری 12 همسر جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس، تشکلی تحت عنوان «کوثر» با هدف تداوم ارتباط عقیدتی، فرهنگی و اجتماعی با همسران جانبازان و ارتقاء سطح روحی این همسران ایثارگر ایجاد شد.

این تشکل در راستای فعالیت‌های خود از جمله برگزاری اردوهای تفریحی – زیارتی، دیدار با خانواده جانبازان و بررسی مشکلات آن‌ها، برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده است.

تشکل همسران جانبازان به هیچ نهاد یا سازمانی وابسته نیست و بودجه خود را از طریق کمک های مردمی تامین می کنند. اعضای این تشکل به طور ماهیانه با خانواده‌های جانبازان دیدار، و در جهت رفع مشکلات آنها تلاش می‌کنند و جویای احوال آن‌ها می‌شوند.

گفتنی است، علاقه‌مندان جهت همکاری با این تشکل می‌توانند با آی دی تلگرام @Ghafarifard ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار