العبادی: عراق حامی تلاش‌ها برای برقراری صلح در سوریه است

نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر اینکه داعش مجددا به این کشور باز نمی‌گردد به حمایت بغداد از تلاش‌ها برای برقراری صلح در سوریه اشاره کرد.
کد خبر: ۲۸۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹ - 10April 2018

العبادی: عراق حامی تلاش ها برای برقراری صلح در سوریه استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، حیدر العبادی نخست وزیر عراق اظهار داشت: عراق حامی تلاش های صلح در سوریه است.

وی افزود: عراق اقداماتی برای حمایت مرزهایش با سوریه از لوث بازمانده های داعش به عمل آورده است و داعش مجددا نمی تواند به عراق بازگردد. نیروهای امنیتی عراق گامهای بزرگی بای غلبه بر بازمانده های داعش برداشته اند.

نخست وزیر عراق به طرح حمایت از زائران شهر مقدس کاظمین نیز اشاره کرد.

العبادی تاکید کرد: داعش هنوز در سوریه در نزدیکی مرز با عراق حضور دارد و ما در راستای اقدام لازم برای مقابله با این خطر و حمایت عراقی ها و نیروهای امنیتی حرکت می کنیم. ما نیروهای مسلح عراق را در ماجراجویی که برخی اینجا و آنجا انجام می شود وارد نمی کنیم تا نیروهای مسلح متحمل تلفات زیاد شوند. ما به حفظ جان رزمندگان عراقی تاکید داریم. من در جریان مکالمه تلفنی با ترامپ گفتم که ادامه حضور داعش در سوریه حتی اگر ضعیف هم شده باشد خطری برای عراق و دنیا است.

وی درباره نیروهای ترکیه نیز گفت: تحرک نظامی ترکیه در مرز عراق وجود ندارد و نیروهای ترکیه جدیدا وارد عراق نشده اند. به نفع کشور نیست که روابط بغداد با آنکارا به خطر بیافتد.

العبادی بیان کرد: ما ضد احدی وارد جنگ نمی شویم.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: دولت در حال حاضر در راستای جمع آوری سلاح از همه به غیر از نیروهای عراقی گام بر می دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها