مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کردستان:

پیشکسوتان دفاع مقدس با گردآوری خاطرات خود نویسندگان را یاری کنند

«مراد حسنی» گفت: از پیشکسوتان تقاضامندیم تا در گردآوری خاطرات و اسناد انقلاب و دفاع مقدس به نویسندگان کمک کنند تا بتوانیم برای حفظ پویایی روحیه انقلابی به سنل جوان، همچنان یاد و خاطره آن‌ها را زنده نگه داریم.
کد خبر: ۲۸۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ - 17April 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کردستان، سردار «مراد حسنی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان، صبح امروز (سه‌شنبه) در همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و رونماتیی از تازه‌های نشریات سال ۱۳۹۶، اظهار داشت: یادگاران دوران دفاع مقدس، افتخار آفرینان مملکت اسلامی هستند که امروز به‌عنوان یادگاران امام و شهدا و حافظ ارزش‌های انقلاب، پا در رکاب ولایت هستند.

وی با اشاره به لزوم زنده نگه‌داشتن روحیه انقلابی در جامعه، افزود: برای حفظ پویایی و انتقال روحیه انقلابی به نسل‌های دیگر، جهت تمدن‌سازی و حفظ استقلال سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، باید یاد و خاطره بزرگ‌مردان انقلابی به طور مستمر زنده نگه داشته شود.

سردار حسنی کردستان را زادگاه انسان‌های آزاد اندیش، انقلابی و ایثارگر دانست و خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن یاد و سیره بزرگان، مجاهدان و شهدای ایثارگر انقلابی، یکی از مهم‌ترین عوامل رشد و ارتقای جامعه در حوزه فرهنگی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی است.

وی گفت: در سال ۹۶ تلاش فراوانی جهت تألیف ۳۰ عنوان کتاب صورت گرفته است که سعی می‌کنیم در سال ۹۷ نیز بتوانیم با کمک نویسندگان این تألیفات را بیشتر کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان اضافه کرد: از پیشکسوتان تقاضامندیم تا در گردآوری خاطرات و اسناد انقلاب و دفاع مقدس به نویسندگان کمک کنند تا بتوانیم برای حفظ پویایی روحیه انقلابی به سنل جوان، همچنان یاد و خاطره آن‌ها را زنده نگه داریم.

پیشکسوتان دفاع مقدس، یادگاران افتخار آفرین شهدا و امام (ره) است

دفاع از مظلوم، فلسفه وجودی دین اسلام است

در ادامه‌ این مراسم، حجت‌الاسلام «سیدمحمد حسینی‌شاهرودی» نماینده ولی فقیه در استان کردستان طی سخنانی اظهار داشت: هرچه مسئولیت انسان بیشتر باشد، به تقوی و ارتباط گیری با خداوند برای مقابله با لغزش‌ها بیشتر احتیاج دارد.

وی با بیان اینکه تقوای الهی حد و حدود ندارد و موجب پیروزی انسان در مقابل شیاطین انس و جن می‌شود، افزود: تقوا مصونیت می‌آورد و علم راه را باز می‌کند و این چیزی است که مردم باید بیش از هر کسی برای پیروزی بر دشمنان به آن توجه کنند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به موشک‌پرانی اخیر آمریکا در سوریه، اظهار داشت: آمریکا و متحدانش به بهانه مقابله با سلاح شیمیایی و بدون اثبات این اتهام، به سوریه حمله نظامی کردند، اما اینکه از ۱۱۰ موشک شلیک شده حداقل ۷۳ موشک در هوا منهدم شد سرشکستگی ترامپ و متحدان آمریکا را در پی داشت.

نماینده مقام معظم رهبری در کردستان، دفاع از مظلوم را فلسفه وجودی دین اسلام دانست و گفت: ایران اسلامی براساس نوع حکومت دینی که دارد، دفاع از مظلومان در هر جایی از دنیا را اصل اساسی می‌بیند.

خاطرنشان می‌شود در پایان این مراسم، از پیشکسوتان دفاع مقدس و نویسندگان حوزه‌ دفاع مقدس استان کردستان تجلیل به‌عمل آمد.

پیشکسوتان دفاع مقدس، یادگاران افتخار آفرین شهدا و امام (ره) است

پیشکسوتان دفاع مقدس، یادگاران افتخار آفرین شهدا و امام (ره) است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار