تشریح طرح تحول کلانتری‌ها توسط سردار رحیمی

رئیس پلیس پایتخت گفت: خوشایندسازی، ایجاد فضا و امکانات مورد نیاز، بهبود فرآیند انجام کار مردم و سرعت‌دهی به آن‌ها خاصه در تشکیل پرونده و ارسال به مقامات و مراجع قضائی از ابعاد انجام طرح تحول در کلانتری‌هاست.
کد خبر: ۲۸۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ - 18April 2018

ویژگی‌های طرح تحول کلانتری‌ها/ تکریم ارباب رجوع در دستورکار پلیسبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین رحیمی» رئیس پلیس پایتخت با اشاره به طرح تحول کلانتری‌ها، اظهار داشت: کلانتری‌ها از مهم‌ترین ارکان نیروی انتظامی محسوب می‌شوند، به گونه‌ای که می‌توان گفت همه ماموریت‌های ناجا در کلانتری‌ها مستتر است.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی قصد بهبود خدمات پلیسی را دارد، خاطرنشان کرد: شاید بتوان بیش از 120 نوع ماموریت ناجا را در این رابطه سرشماری کرد؛ از سوی دیگر با توجه به روند جامعه و تغییر و تحولات آن، باید در ارائه خدمات، تحول ایجاد کنیم.

سردار رحیمی با اشاره به دیدار دو سال پیش فرماندهان ناجا با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تاکید معظم له بر ایجاد تحول اساسی در حوزه خدمت‌رسانی کلانتری‌ها به مردم، بیان کرد: بخش اصلی سرانگشتان ناجا، کلانتری‌ها محسوب می‌شوند، برهمین اساس طرح تحول در کلانتری را آغاز کردیم.

وی گفت: این طرح ابعاد مختلفی از جمله خوشایندسازی، ایجاد فضا، امکانات مورد نیاز و بهبود فرآیندهای انجام کار مردم را دارد.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: کاهش زمان حضور مردم و سرعت عمل کارهای آنها در کلانتری‌ها خاصه در تشکیل پرونده و ارسال به مقامات و مراجع قضائی از دیگر ابعاد انجام طرح تحول در کلانتری‌ها است.

وی با بیان اینکه در بحث خدمات مشاوره‌ای و مراجعه مردم به کلانتری‌ها در بسیاری مراجعات نیازی به تشکیل پرونده و ارسال آن برای مراجع قضائی نیست، ادامه داد: راه‌اندازی مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها، در کاهش آمار ارجاع پرونده‌ها از کلانتری‌ها به مراجع قضائی بسیار تاثیرگذار بوده به گونه‎ای که حدود 30 درصد از مراجعات مردمی به کلانتری‎ها با همین فرآیند بدون ارجاع به مقام قضائی به مشکلاتشان رسیدگی می‎شود.

سردار رحیمی با اشاره به بهره‎مندی از خدمات الکترونیک در طرح تحول کلانتری‎ها، عنوان کرد: هدف ما این است خدمات مطلوب‎تری را با سرعت و کیفیت بهتری به مردم ارائه دهیم.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه ناجا با توجه به راهبرد جامعه محوری و مردم‌مداری حرکت می‌کند، گفت: در بخش تعالی رفتار و استانداردسازی، رفتار پلیس راهنمایی و رانندگی را از مدت‌ها پیش آغاز کرده‌ایم و اولین دوره آن چند روز گذشته در کلانتری‌ها به اتمام رسیده؛ همچنین در بخش تکریم ارباب رجوع برنامه ریزی‌های وسیعی انجام شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار