العبادی: داعش را حتی در سوریه تعقیب خواهیم کرد

نخست‌ وزیر عراق گفت: نیروهای این کشور عناصر گروه تروریستی داعش را حتی در سوریه تعقیب خواهند کرد.
کد خبر: ۲۸۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴ - 18April 2018

تحولات عراق|العبادی: داعش را حتی در سوریه تعقیب خواهیم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از الجزیره، حیدر العبادی نخست‌ وزیر عراق امروز چهارشنبه در نشستی خبری اظهار داشت: هدف عملیات نظامی گسترده در دو استان الانبار و نینوا تا مرزهای سوریه، از بین بردن هسته‌ها و کانون‌های تروریستی داعش در عراق است.

وی افزود: نیروهای عراقی بدون اینکه وارد درگیری‌های منطقه‌ای شوند، به تعقیب داعش حتی در داخل سوریه و منطقه خواهند پرداخت.

فرماندهی عملیات الأنبار روز گذشته از آغاز عملیات نظامی گسترده برای تعقیب عناصر داعش و انهدام مخفی‌گاه‌های این گروه تروریستی در منطقه بیابانی «الثرثار» در شمال الرمادی خبر داد.

برخی منابع در فرماندهی عملیات الانبار گفتند که در این عملیات گسترده، نیروهای ارتش عراق، نیروهای پلیس الأنبار، داوطلب مردمی و عشایری مشارکت دارند.

عملیات نیروهای عراقی از مناطق البوشهاب، البوعبید، الجرایشی، رشته کوه‌های مکحول، تپه‌های الخانوکه در شمال تکریت مرکز استان صلاح‌الدین، منطقه البوعساف، ناحیه تل اسود، و منطقه السویب تا کرانه جنوبی دریاچه الثرثار آغاز شده است.

محمد خلف از فرماندهان پلیس استان صلاح‌الدین گفت: هدف از این عملیات پاکسازی مناطق جنوبی و شرقی شهرستان الشرقاط است که اخیرا گروه تروریستی داعش فعالیت‌های تروریستی خود را در آنجا از سرگرفته است.

حکم اعدام برای 212 تن از اعضای داعش 

عبدالستار بیرقدار سخنگوی شورای عالی قضایی عراق امروز چهارشنبه گفت که دادگاه جنایی استان نینوا 212 تن از اشخاصی را که عضویت آن‌ها در گروه تروریستی داعش محرز شده بود، به اعدام محکوم کرد.

بر اساس آمارها، حدود 1400 تن از همسران خارجی و فرزندان عناصر گروه تروریستی داعش در پادگانی در شمال عراق بازداشت هستند.

کشف تونل‌های داعش در منطقه الجزیره

نیروهای امنیتی فرماندهی عملیات الجزیره تونل‌های متروکه گروه تروریستی داعش در مناطق غربی این کشور را کشف کردند.

یحیی رسول سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق در بیانیه‌ای گفت که نیروهای امنیتی در فرماندهی عملیات الجزیره، موفق شدند یک تونل گروه تروریستی داعش را در کرانه شمالی دریاچه حدیثه شناسایی کنند.

وی افزود: در این تونل یخچال‌های کوچکی وجود دارد که در آن بمب‌های گوناگون و 60 جلیقه انفجاری قرار دارد.

رسول همچنین اظهار داشت که نیروهای امنیتی عراق در جریان تفتیش منطقه ابوراسین دو تونل گروه تروریستی داعش را کشف و یک مقر عناصر این گروه تروریستی را منهدم کردند. نیروهای عراقی همچنین دو دستگاه موتورسیکلت متعلق به داعشی‌ها مصادره و 8 مظنون را دستگیر کردند.

العبادی نوزدهم آذرماه سال 1396 ه.ش، رسما آزادی کامل خاک این کشور از دست داعش و تحقق پیروزی بزرگ را اعلام کرد. در همان روز، الحشد الشعبی از پایان عملیات نظامی در الجزیره و البادیه در غرب عراق و سیطره کامل بر مرزهای مشترک با سوریه خبر داد. با این وجود عملیات نیروهای عراق برای پاکسازی کامل مناطق این کشور از لوث داعش همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار