ناکام ماندن تحرکات تروریست‌ها/ نبرد ارتش سوریه با داعش ادامه دارد

تداوم نبرد ارتش سوریه با تکفیری‌ها در جنوب دمشق و تعداد موارد نقض مناطق کاهش تنش در سوریه طی ۲۴ ساعت گذشته از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.
کد خبر: ۲۸۸۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶ - 23April 2018

نبرد ارتش سوریه با داعش ادامه دارد/ناکام ماندن تحرکات تروریست‌هابه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از سانا، ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در جنوب دمشق در محور زلیخه در منطقه التضامن پیشروی کرد و برخی ساختمان‌های تحت اشغال داعش را از لوث تکفیری‌ها آزاد کرد.

از سوی دیگر ارتش سوریه تحرک تروریست‌هایی که قصد داشتند از حجر الاسود به سوی قدم در جنوب دمشق نفوذ کنند را ناکام گذاشت. این تروریست‌ها قصد داشتند از طریق تونل حفر شده خود را به محله قدم برسانند که ارتش سوریه در عملیاتی شماری از تروریست‌ها را به هلاکت رساند و زخمی کرد.

همزمان تروریست‌های از اردوگاه یرموک در جنوب دمشق به منطقه تضامن خمپاره شلیک کردند.

در حمص نیز ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را در زعفرانه، عین حسین، دیر فول، عامریه، محیط قنطرات و عزالدین زیر آتش سنگین قرار داد.

خبر دیگر اینکه عماد ایوب وزیر دفاع سوریه از یگان‌های ارتش سوریه در حومه دمشق بازدید به عمل آورد و با فرماندهانی که در پاکسازی غوطه شرقی و قلمون شرقی از تروریست‌های مشارکت کرد‍‌ه‌اند، دیدار کرد.

در همین حال وزارت دفاع روسیه اعلام کرد:  کمیته روسی-ترکیه‌ای نظارت بر مناطق کاهش تنش در سوریه طی ۲۴ ساعت گذشته مواردی از نقض آتش بس را ثبت کرده اند که کمیته روسی در این مدت هفت مورد آتش بس و طرف ترکیه ای ۲ مورد را ثبت کرده است. این موارد نقض در لاذقیه، حماه و حلب رخ داده است؛ اما اوضاع در مناطق کاهش تنش در سوریه با ثبات است. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته مرکز آشتی روسیه در سوریه ۳.۸ طن مواد غذایی و لوازم معیشتی به شهرک خشام در حومه دیرالزور و روستای عمد در حومه حلب ارسال کرده است.

از سوی دیگر منابع وابسته به مخالفان سوری گزارش دادند که گروه موسوم به جبهه تحریر سوریه بر مناطق جمعیه السعدیه، عباد الرحمن و روستای بلنتا الهباطه پس از درگیری با هیأت تحریر الشام در حومه غربی حلب مسلط شده است.

انتهای پیام/ 191

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار