قلب ما باند فرودگاه تو است خمینی / گذری بر زندگی شهید نعمت الله سعیدی

شهید نعمت الله سعیدی در وصف عشق خود به رهبر انقلاب چنین می نویسد: ما همه سرباز توییم خمینی و تا آخرین قطره خون خود سر بیعت با تو خواهیم ماند.
کد خبر: ۲۸۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶ - 24April 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، «شهید نعمت اله سعیدی» در سال1330 در شهرستان خرم آباد به دنیا آمد، دوران ابتدایی را در دبستان سعادت واقع در محله پشت بازار خرم آباد گذراند و در سن پانزده سالگی در داروخانه سینای خرم آباد مشغول به کار شد.

مبارزات سیاسی

وی در همان سال مبارزات سیاسی خودرا شروع کرد و بعد از مدتی شهر خرم آباد را برای ادامه فعالیتش مناسب ندید و به شهرهای قم، اصفهان، مشهد و همدان مهاجرت کرد و به دلیل شرکت در مبارزات انقلابی چندین بار توبیخ شد و به زندان افتاد و سرانجام در سال 1351 همزمان  با تبعید «آیت الله مدنی» به خرم آباد بازگشتند.

قلب ما باند فرودگاه تو است خمینی / گذری بر زندگی شهید نعمت اله سعیدی

پس از پیروزی انقلاب اسلامی شهید نعمت سعیدی به عنوان سرپرست اجرائی کمیته مرکزی انقلاب اسلامی خرم‏ آباد انتخاب شد و ماموریت‎هایی چون اعزام به خرمشهر ، حفاظت از تأسیسات نفتی خوزستان و دستگیری تعداد زیادی از افراد ضدانقلاب به او محول شد و بعد از آن نیز با 200 نفر از پاسداران و نیروهای مردمی به پاوه رفت.

آزادسازی پاوه / آشنایی با شهید چمران

 شهید در جریان آزاد سازی پاوه با گروهی از پاسداران تحت فرماندهی « سردار ابوشریف » در نزدیکی‎های پاوه مستقر شدند و با یک حمله حساب شده نیروهای خودی را که شهید چمران نیز همراه آنان بود از حلقه محاصره دشمن خارج کردند و گروهک های ضدانقلاب، دمکرات‎ و کومله را از بین بردند در پایان این عملیات شهید دکتر چمران پس از خلاص شدن حلقه محاصره شجاعت و دلاوری  نعمت‎الله سعیدی را تحسین کرد و این آغاز آشنایی شهید با دکتر چمران بود.

قلب ما باند فرودگاه تو است خمینی / گذری بر زندگی شهید نعمت اله سعیدی

شهادت

 سرانجام شهید نعمت الله سعیدی 21 اسفندماه 63 در«عملیات بدر» منطقه «هورالعظیم»  جزیره مجنون با سمت فرماندهی طرح عملیات تیپ  15امام حسن(ع) به شهادت رسید.

قلب ما باند فرودگاه تو است خمینی / گذری بر زندگی شهید نعمت اله سعیدی

فرازی از وصیت‎نامه شهید نعمت‎الله سعیدی

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوندا چه بگویم و چه بنویسم. خدایا از هیبت و شکوهت بگویم یا از زحماتت بنویسم یا از نعمت‎هایت بگویم یا از امدادهای غیبی‎ات بنویسم.

پروردگارا، معبودا به هر جا می‎‌نگرم جلوه نورت را می‎بینم. خدایا حال که پای در پوتین کرده و از شهر و دیار خود هجرت کرده‎ام به اراده خودم نبوده بلکه به لطف تو بوده و می‎دانم این لطف جواب همان دعاهای دوستان در حقم بود که مرا بخودم وانگذاری.

خدایا حال که اسلحه‎ام را به دوش می‎گیرم و به سوی دشمنانت نشانه‎‎روی می‎کنم نه به خاطر کینه خود و از اینکه دوستان و همسنگرانم را به شهادت رسانده‎اند، بلکه به خاطر قرآن و تداوم انقلاب اسلامی و اجرای فرمان امام زمان (عج) و نایبش، امام خمینی است.

خدایا از همین جا عرض می‎کنم که برای کمک به فرزند عزیز فاطمه(س) آماده هستم. « السلام علیکم یا ابا عبدالله. انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم ». ای حسین عزیز درست است که در صحرای کربلا با تو نبودیم تا به یاریت بشتابیم و از آن ظالمانی که تو و یارانت را مظلومانه بشهادت رساندند، انتقام بگیریم اما امروز فرزند برومندت پرچم به زمین افتاده اسلام را برداشته و ندای «هل من ناصر ینصرنی» سر داده است و چون کوفیان نخواهیم بود که او را تنها بگذاریم.

ای حسین عزیز ما، دشمنان قرآن دست در دست منافقین و ملحدین نهاده و در مقابل فرزند برومندت امام خمینی خودنمایی و اعلام جنگ می‏‎کنند؛ به خدا هرگز این ننگ را پذیرا نیستم.

حسین جان اگر کوفیان تو را دعوت کردند ولی به عهد خود وفا نکردند و تو را تنها گذاشتند، ما فرزند عزیزت، امام خمینی را که در فرودگاه ندا دادیم «قلب ما باند فرودگاه تو است خمینی» و گفتیم «ما همه سرباز توییم خمینی» تنها نخواهیم گذاشت و تا آخرین قطره خون خود سر بیعت خود باقی خواهیم ماند.

خدایا تو را به خون پاک شهدای اسلام قسمت می‎دهم شهادت دنیا و شفاعت آل محمد(ص) را در آخرت نصیبم بگردان.

اما چند کلمه‎ای با دوستان و آشنایان عزیز: اولاً دعا برای امام عزیز را فراموش نکنید. همیشه بعد از هر نماز این وجود مقدس را دعا کنید. رزمندگان اسلام به جبهه‎ها بروند. کسانی که توانایی ندارند در پشت جبهه‎ها رزمندگان اسلام را یاری کنند که مورد رضای خدا و امام زمان (عج) است.

مادران و خواهران عزیز، با عفت و پاکدامنی و حجاب خود به کمک رزمندگان اسلام بروند و آنها را یاری کنند. از کلیه برادران و دوستان که مرا می‎شناختند تقاضا دارم برای رضای خدا مرا حلال کنند و مرا ببخشند.

خانواده عزیزم، همانطور که اطلاع دارید من خوشحال از آن هستم که شما بعد از شهادتم بیش از پیش به کمک اسلام و رزمندگان در جبهه‎ها بشتابید و نگذارید افراد ضدانقلاب علیه اسلام و امام عزیز صحبتی کنند و انتظارتان سلامتی برای امام و پیروزی رزمندگان باشد و میدان به ‌کسانی که می‎خواهند حتی علیه جنگ حرف بزنند، ندهید و همیشه در ذهنتان باشد« جنگ جنگ تا پیروزی کامل اسلام عزیز».

همسرم، شما هم متحمل زحمت‎های زیادی شده‎اید. ضمن تشکر از شما، باید عرض کنم که فردای قیامت در پیشگاه خدا و امام زمان(عج) و فاطمه(س) سربلند باشید.

به امید پیروزی اسلام عزیز و نابودی کفر جهانی.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار