عدنان محمود:

محور مقاومت در برابر هر سلطه‌گر‌ی ایستادگی می‌کند

سفیر سوریه در ایران گفت: دلیل اصلی بحران سوریه بیگانگانی هستند که می‌خواستند محور مقاومت را تضعیف کنند، محور مقاومت در برابر هر سلطه‌گر‌ی ایستادگی می‌کند.
کد خبر: ۲۸۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴ - 24April 2018

واشنگتن بر طبق نقشه صهیونیست‌ها در سوریه حرکت می‌کند/مردم سوریه امروز تروریست‌ها را شکست دادندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، عدنان محمود سفیر سوریه در ایران در نشستی تحت عنوان سوریه و تحولات منطقه‌ای و بین المللی و تاثیر آن بر محیط پیرامونی که امروز ٤ اردیبهشت در شورای راهبردی روابط خارجی برگزار شد، اظهار داشت: مسائل کاملا در سوریه مشخص و روشن است و روند حوادث به گونه‌ای است که می‌توانیم آینده بحران را پیش بینی کنیم.

سفیر سوریه در تهران بیان کرد: جنگ در سوریه از همان ابتدا توسط عوامل خارجی ایجاد شد، دلیل اصلی بحران سوریه بیگانگانی هستند که می‌خواستند محور مقاومت را تضعیف کنند، محور مقاومت در برابر هر سلطه گر‌ی ایستادگی می‌کند.

عدنان محمود افزود: نبرد بین المللی در سوریه در دو جبهه سلطه گری و استبداد و مقاومت شکل گرفت در حالی که جبهه اول به دنبال تجزیه منطقه بود و سوریه را نقطه هدف خود قرار داد، سوریه یک مقاومت پیروز شده است و  ارتش ما به دستاورد‌های خود ادامه خواهد داد. 

وی با اشاره به رفتار آمریکایی‌ها در منطقه افزود: واشنگتن بر طبق نقشه صهیونیست‌ها در سوریه حرکت می‌کند، مردم سوریه امروز تروریست‌ها را شکست دادند و پیروزی‌های سرنوشت سازی را در غوطه شرقی و دمشق به دست آوردند.

وی در ادامه با اشاره به بهانه تراشی کشور‌های غربی در خصوص حمله شیمیایی ارتش سوریه در دوما، گفت: اروپایی‌ها هدفشان این بود که دستاورد‌های موفقیت آمیز دولت و ملت سوریه را زیر سوال ببرند و با مطرح کردن حمله شیمیایی در تلاش بودند به تروریست‌ها کمک کنند و این رفتار خیمه شب بازی بیش نبود.

وی تصریح کرد: مطرح کردن حمله شیمیایی به دوما مشروعیت سازی غیر قانونی برای تجاوز به خاک سوریه بود تا به تروریست‌های شکست خورده روحیه داده شود

سفیر سوریه در تهران ادامه داد: آمریکا در منطقه مزدورانی همچون عربستان قطر و ترکیه دارد که شرکای واقعی تروریست‌ها هستند، اما ملت سوریه با ایستادگی توانست توطئه آن‌ها را برای تجزیه منطقه خنثی کند و تاریخ نشان خواهد داد که ملت ما با مقاومت خود تروریست‌ها را نا کام گذاشت.

وی با اشاره به نقش ایران در حمایت از مردم سرزمینش تاکید کرد: امروز ایران شریک واقعی ما است وشهدای زیادی در راه مقاومت داده است به همین دلیل همان قدر که ایران در دوران جنگ کنار مردم سوریه ایستاد دو دوران بازسازی نیز همین حضور پررنگ را خواهد داشت.

محمود با اشاره به تجاوز سه جانبه غرب به خاک سوریه افزود: به آینده خوش بین هستم و این تجاوز عزم مردم را برای مقابله با تروریست‌ها محکم‌تر کرد و تا زمانیکه نیرو‌های خارجی در کشور ما حضور دارند به مبارزه ادامه می‌دهیم تا بیگانگان را از خاک کشورمان خارج کنیم.

سفیر سوریه در تهران بیان کرد: امروز جنگ روانی حاکم است و جنگ سوریه جنگ علیه ملت و دولت این کشور است و هدف از بین بردن هویت سوری‌ها بوده است؛ لذا امروز جنگ شیعه و سنی در کشور ما معنا ندارد و همه علیه آمریکا مبارزه می‌کنند.

وی ادامه داد: رهبری امام خامنه‌ای در مبارزه با استکبار جهانی بسیار مهم و اثر گذار بوده است.

عدنان محمود در پاسخ به سوالی نسبت به موضع گیری‌های ترکیه در قبال بحران سوریه گفت: آنکار از ابتدای بحران از تروریست‌ها حمایت کرد و امروز نیز به تجاوزات خود ادامه می‌دهد در عین حال رژیم عربستان و قطر نیز با این کشور همدست بودند و از هیچ کمکی در این مسیر دریغ نکردند.

همچنین وی با تاکید بر نقش ایران در بازسازی سوریه تصریح کرد: گام‌های مهمی در این رابطه برداشته شده و اتاق بازرگانی مشترکی برای این امر ایجاده شده است.

محمود اضافه کرد: جامعه ما یک جامعه منسجم است و برادران کرد ما هم وطن هستند و از زمان شروع بحران نقش مهمی  ایفا کرده اند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد موضع گیری حماس در قبال بحران سوریه تاکید کرد: با وجود موضع گیری نامطلوب حماس مسئله فلسطین مسئله مردم سوریه است و نگاه ما ثابت و در مخالفت با رژیم صهیونیستی است تا از اشغال فلسطین دست بردارد.

عدنان محمود در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد جایگزینی نیرو‌های عربستانی با نیرو‌های آمریکایی تاکید کرد: برای ما فرقی نمی‌کند کدام کشور باشد هیچ نیروی داخلی حق ندارد بدون هماهنگی در خاک ما حضور داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: تجاوز سه جانبه کشور‌های غربی هیچ ارزش سیاسی ندارد و فکر نمی‌کنم که در آینده چنین اتفاقی دوباره رخ دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها